Pasuunakukka, Brugmansia, Osa 1, SULJETTU -> Jatkuu: Osa 2

Mihin se kuva hävisi???‘’

Vielä kerran yritän, jos onnistuisi…

Edellisestähän katkesi latva, jossa oli 7 - 8 nuppua. Laitoin latvan vesilasiin ja sehän teki juuret.
Nuput kyllä karisivat.

Elna, kun kerroit niistä yksivuotisista daturoista tarkoitit varmaankin sitä hullunruohoa, joka on myös datura. Sita jokus löytyy siemensekoituksista ja meilläkin on joskus ilmestynyt sitä johonkin penkkiin kasvamaan. Siinä on valkoiset kukat. Tämä koristedatura on puuvartinen ja kookkaampi. Minulla tämä koristedatura eli vain kaksi vuotta ja kuoli sitten vaikka mitä yritin sen elvyttämiseksi. Yhtä kaikki molemmat ovat erittäin myrkyllisiä ja ne täytyy pitää erossa pienistä lapsista.

just noin

Ihme kukka tämä. En oikein edes tykkää, liian näyttävä minun makuuni

Myrsky ehti jo vähän runnella…

Ainakin 16 kukkaa ja sanot ettet tykkää, mä olin tosi onnellinen kun mun pasuunassani oli kerralla 6 kukkaa. Mitähän teen väärin tai jätän tekemättä kun en sit millään saa noista noin komeita. Niitä kyllä pitäis katsoa alhalta päin niin näyttäis vielä paremmalta.

Huolettomalla hoidolla :slight_smile:

Tahtoisin ensi kesänä kokeilla ensimmäistä kertaa pasuunakukan kasvattamista. Hieman mukavuuden haluinen kuitenkin olen, joten valmiita alkuja kasvattaisin ennemmin kuin siemenistä. Mistä te olette saaneet / ostaneet omanne? Olen jo monta päivää yrittänyt tutustua kukkaan netin ihmeellisessä maailmassa. Hoito- ohjeisiin olen törmännyt monta kertaa, mutta mistään en saa vinkkiä mistä tuon mahtavan puutarhan kaunokaisen löytäisi.

Janinet - laitapa tietoihisi vähän tietoa asuinpakastasi - joko maakunta tai kasvuvyöhyke, niin voit saada tarjouksia kalikoista tai jopa kasvistakin, jos joku on luopumassa siitä.
Eniten noita varmaankin kasvatellaan juurruttamalla syksyllä leikattavista pasuunoiden kalikoista, elle1 halua ostaa suoraan myymälästä valmista kasvia.

Yritin myös piitkään keväällä siemenistä, onnistumatta.

Voi tätä onnen päivää,pasunassa on nuppu

ensimmäinen pasuunani kukkii (valkoinen). kasvi on knafti puolimetrinen mutta kukat (varsi + verholehtituppi + terälehdet) kaikki yli 30 senttisiä. ja torven läpimitta ihan auki olevalla 13 cm. tuoksu iltasella aivan mahtava, vaikka onkin avonaisella kuistilla

Pasuuna on kasvanut valtavan kokoiseksi, mutta suuri on ensimmäinen auennut kukkakin. Tykkään pasuunasta jo sen pelkän vehreän olemuksenkin takia ja huumaavasti tuoksuvat kukat ovat sitten jo ekstraa

Voi mitkä lehdet,olet antanut muutakin kuin rakkautta :wink:

Kanankakkaa purkin pohjalla ja punaista lantaa lähes joka kastelulla - vettä VALTAVASTI

Tolla systeemillä munkin pasuunani kukkii, eilen siihen avautui 13 vaaleanpunaista kukkaa ja lisää on tulossa, mutta tietty nämä ehtii sitä ennen pudota.

Tässä tämä valkoinen pasuuna, silloin kun oli se kamala myrsky, tuo kaatui pitkin pituutaan ja oksia katkes, ennenkuin ehdin laittaa sen tuulensuojaan. Nyt siinä on uusia nuppuja, kyllä se siitä virkistyy. Vettä se tarvii aivan tolkuttomasti.

Minun pasuuna kasvoi hyvin ja kukki aikaisin. sitten tuli kylmät ja myrskyt, jotka ripottelivat sitä. Meni kamalaan kuntoon. Lhedet kellastuivat ym. Mitään elukoita tai seitteja ei näkynyt. Eihän ne siinä myrskyssä olisi pysyneetkään. ruiskutin mäntysuopavedellä. ei vaikutusta. Otin piilosta vara malasiinin ja ruiskutin kunnolla. siitä alkoi uusi kasvu. Nyt on nuput ja kukkia ehtii tulla. Luulin ettei pasuunaan tule tuholaisia, joten pääsi liian pitkälle tuho.Onneksi oli pasuuna ruukku isomman ruukun sisällä ja siinä välissa lobeliaa,orvokkia ja sammaria.oli ruikussa muutakin kun pasuunan lehdetön ranka

Pasuuna on oikea tuholaisimuri…