Kyllä, mielestäni nuo ovat joutsenia, seuraavaksi ne muuttuvat ihan harmaiksi kun oikeat sulat kasvavat, räpylöitten väri on kyllä outo, sillä joutsenilla on mustat räpylät.
No, en kyllä ole noin pienten joutsenien räpylöitä päässyt tutkailemaan, jos ne alussa ovatkin tuollaiset vaaleanpunaiset.
Kyllä ovatkin söpöjä pikku vekkuleita ja hyvä että osuivat kohdallesi ja saavat hoitopaikan. Ensikodin.
. Seuraan mielenkiinnolla tätä tarinaa.
Missähän noiden lapsukaisten vanhemmat ovat. Onko jossain lähellä joutsenen pesä ? Onko vanhemmat kuolleet vai hylänneet perillisensä muuten ? Vai ovatko ne vain eksyneet emostaan ?
Onneksi löytyi hyvä keinoemo heille! Kohta te siellä sitten vaaputte niinkuin "ankat jonossa" tässä tapauksessa ehkä sitten joutsenet.. pitääkös sinun sitten myöhemmin heille lentoharjoituksia pitää niinkuin telkkarissa se yks mies lennätti kasvateikseen jääneitä kurkia pienlentokoneella
?
Jaahas, vai että jouhtenia, niitähän Paulastiinalla ei tainnut entuudesta ollakaan
Kun eivät vain tulisi muut turvapaikanhakijat perässä... Olikos se Ruotsissa, kun taannoin joku täti koitti hoitaa pariakymmentä joutsenta kerrostalohuoneistossaan? 
Epäilemättä hyvin osasivat valita keinoemonsa nämä pienokaiset.
Apua, minä täällä kuolen nauruun kun sieluni silmissä näen paulastiinan niitä lentoharjoituksia pitävän...
Se tässä vähän hirvittääkin, jotta kuinka monta kierrosta jaksan pellolla harjoitella nousukiitoa poikasten kanssa. Täytyy varmaan kohta ruveta treenaamaan.
Viimeksi kun kävin katsomassa penskoja, ne tappelivat. Ihan oikeasti olivat toistensa niskassa kiinni ja kurmuuttamassa. Nuhtelin syvin äänenpainoin.
Minä taidan myydä lippuja siihen näytökseen, kun P. vetää pitkällä harpalla etukenossa, käsiään heilutellen, järvenpintaa viistäen, ja poikaset kaakottavat perätoukuria jäljempänä. Paikkakuntalaiset nyökyttelevät tavatessaan ymmärtäväisen näköisenä, ja toteavat, "Se on se meidän maatalouskosmetoloogi"
Ihanoita kesävieraita Paulastiinalla! Onneksi tuli lupa viranomaisilta, ettei pakolaisia heti palauteta
Meidän nurkilla on lintuhoitola jos hoitaminen tuntuu raskaalta.
Kiitos vinkistä, Kurpitsa, mutta mä taidan antaa Arvon ja Lainan syödä kaikki meidän pihan rikkikset ennen kuin luovun niistä :) Tänään jo pistelivät poskeensa useita voikukanlehtiä ja vesiheinää jälkkäriksi. Kaikki hyvin siis linturintamalla, ja parit kuvat pihapiiristä näin päivän päätteeksi.
Paulan kukkamaalla, salkoruusun alla, sammakolla koti jne...

- mutta välillä menee sormi suuhun, itse kullakin

ja vielä kun tämän laitan, onkin puutarhatontut julkistettuna kun päätonttu on esillä Viron reissukuvissa, eikä niinkään tonttuna vaan pikemminkin aasina

Olet kai kasvattanut heille kauran ja vehnänversoja, idättänyt papuja ja sinimailasta, hommannut vesi- ja hiekka-altaan ja tehnyt puuroa?
Poikaset syövät aluksi myös vesihyönteisiä, sanoo Wikipedia.
Rakveren torilta ostin viime sunnuntaina mm. keskipäivänkukan taimia, ja niistä ensimmäinen kukki tänään, tai siis eilen. Yksi lemmikeistäni, ehdottomasti.

Hevonherkkutehdaslaitumen puhdistusniitto olisi kovasti jo ajankohtaista. Siitä saa runsaasti keltaisenkirjavaa ruohosilppua perennapenkkeihin.

Tässä mummun pieni apulainen, joka näytti, kuinka hevosen häntä heiluu. Vanha hepo kasvaa jo jäkälää ja korvatkin ovat jääneet johonkin matkan varrelle kuten tukkakin, mutta ei se hännänheilutusta haitannut!

Idut ja puurot ovat vielä laittelematta, mutta tänään kotiutui Kuhmoisista melkein sangollinen kuoreita
Melkein-miniän isä on sattumoisin kalastaja, joten se puoli on nyt hanskassa. Huomenna silppuan lintusille ensimmäisen kuoreen liotetun leivän ja ruohosilpun sekaan.
(Temsku, eikös kuore voida laskea vesihyönteisiin...?)
Uusi ja aurinkoinen (lue: kuiva) pihapuuhapäivä on alkanut. Tänään on ruukutettava vihdoin kaikki loput siemenkylvökset, tai ainakin ne joissa, joissa jotakin ruukutettavaa on. Tässä kuvassa on tämän huushollin tyypillinen kylvös: lapussa lukee, että senna, Cassia fistula, 10 siementä kylvetty 25. helmikuuta - puutarhuroitsijan osalta siis dokumentointi kunnossa, mutta tarkemman tutkiskelun jälkeen voikin todeta laatujärjestelmään jääneen aukkoja, sillä askissa kasvavatkin koivu, 2 kpl maksaruohoja ja mitä ilmeisimmin kolmantena tuo kaivattu senna.

Mutta tuo sennan taimi onkin komea! Nyt vain odottellaan sitä päivää, jolloin pläjäytät kukkivasta sennastasi kuvan 
Tämä kuva on laitettava myös tänne, eli ritariperhonen kävi äsken nuoleskelemassa kivikkosuopayrttiä ja lewisiaa, heitti lenkin pellolle päin ja palasi jälleen takaisin limsabaariinsa. Olen aivan otettu siitä, että tällainen kaunis otus tuli mun pihalle ja mun kukkapenkkiini iltapalalle - tulisi vaan toistekin!