Miul olisi vaihtoon 2 Wilhelm Langguthin tuoretta pistokasta.( Siis leikkaan vasta lähettettäessä.)
Vaihtariksi toivon nimellisen pelargonin pistareita.
Pari söpöliiniä!
Nyt istutin ne loput pienet taimit saviruukkuihin ja muoviruukkuihin, koska pienet saviruukuut loppui kesken. Voi hurja miten ne oli tehneet runsaasti juuria, siten etten meinannut saada niitä ulos pienistä kasvatusruukuista.
Järjestän kotonani pelargonipistokas vaihto- / myyntitapahtuman 3.8. Klo 18-21. Paikkakunta on Lieto. Tapahtuma järjestetään Suomen pelargoniyhdistyksen ja Hyötykasviyhdityksen Varsinais-Suomen alueosaston kanssa yhteistyössä. Laitan nyt jo siitä teille tiedon, jotta voitte varata tuon päivän, jos haluatte osallistua. Laitan uuden ilmoituksen ja tarkemmat tiedot sitten lähempänä tapahtumaa. Mutta kaikki olette lämpimästi tervetulleita!
Ei saa kuitenkaan mainostaa, sillä yleensä foorumilla säännöissä lukee, ettei saa markkinoida mitään.
Varsinaisesti en ole tässä MYYMÄSSÄ yhtään mitään. Tiedotan ainoastaan, että järjestän tällaisen tapahtuman. Onhan täällä erilaisista tapahtumista tiedotettu ja kauppojen myytävistä kasveista esim. Lidlin kasvitarjouksista. Ja siellähän MYYDÄÄN kasveja. Mutta jos tuo ilmoitus on sääntöjen vastainen, niin ylläpito poistakoon sen!
Noin minäkin ajattelin, kuin maariankello. Ainahan ei kaikilla ole vaihtaria, niin pakkohan sitä pienellä rahalla itsellensä sen voi hankkia ja rahan saaja vaihtaa rahansa seuraavan kanssa. Ei noissa vaihtotapahtumissa ole kysymys voittamisesta vaan siitä että harrastajat saavat itsellensä uusia kasveja.
Samaa mieltä Maariankellon ja Hoyabellan kanssa. Harrastustapahtuma. Hyvä kuulla tällaisista!
Lidlin kerran mainitsin, koska se ei ole mikään puutarhakauppa, vaan tavallinen ruokakauppa.
Pieni hempukka
Shrivenham Star
Voi nyt tämä taas alkaa - tämä ihana kiusaus ihanien hempukoiden perään. Että nuo hempukat voikin olla niin syötävän sööttejä. Jostain syystä juuri tuo värimaailma pelargoneissa on vaan jatkuvasti mun suosikkini. Näitä lisää!
Käsittääkseni tuo tapahtuma on pelargoniharrastajien kokoontuminen jossa voi vaihtaa,tai jos ei ole vaihdokkeja,niin korvausta vastaan saada uusia alkuja uusista erilaisista.Jos nyt ei korvaus sanakin ole kielletty.
Itsekin olisi innokas menemään,mutta,kun on pitkä matka,niin jää,joten minä ostan sieltä mistä saa ostaa ilman sen kummempaa mainostamista.
Tänään vein suurimman osan pelargoneista kasvihuoneeseen. Sisälle jäivät vielä pikkuiset. Vaikka tänne on luvattu ensi viikoksi takatalvi, niin en jaksanut enää odottaa, että saisin talvetustilan tyhjennettyä. Ostin eilen uuden lämmittimen kasvariin, joten se saa siellä puhista ensi viikon. Nyt mahtuu taimetkin kunnolla, kun pelargonit ovat jaloista pois.
Onhan niistä puhuttu, myös siitä missä kunnossa pistokkaat ovat miltäkin puutarhalta tulleet. Nuu kyllä varmaan poistaa sellaiset viestit jotka ovat sääntöjen vastaiset.
Mutta upea kasvihuone Maariankellolla, tuonne mahtuu vielä paljon lisää pelargoneja!
Outoa ettei mitään ketjua voi seurata ilman että kirjoittaa sinne ja ruksaa kohdan “Muistuta minua kun viestiini vastataan”. Haluan seurata tätäkin ketjua vaikken kirjoita mutta katselen kauniita pelakuita. Pitäisiköhän tuossa alhaalla lukea Muistuta minua kun tähän ketjuun tulee uusi viesti? Vähän meni ohi aiheen mutta pakko on jotain kirjoittaa että saan katsella lempikesäkukkiani.
Kastehelminen, klikkaa Pelargoni-palkin oikeassa reunassa “Seuraa viestiketjua” ja valitse sieltä “Tilaa tämä aihe”. Eikös se sillä tavalla mahda tulla?
Toista vuotta olen odotellut pistokasta Unicorn Zonartic Pom-Pom. Nyt se vihdoinkin on tulossa, maksaa tosin melkein maltaita
Hei, mähän olen ihan pelargonihullu! Sekosin niihin kolme vuotta sitten ihan totaalisesti. Ja lähti täysin lapasesta!
Tuo kasvihuone on noin 12 neliötä. Kyllä sinne mahtuu ihan kivasti kaikenlaista. Meille laitettiin viime syksynä lasiterassi, jonne aion suurimman osan pelargoneista viedä, mutta nyt ovat tuossa väliaikaisessa säilytyksessä. Lasiterassi on vaikeampi lämmittää, joten saavat olla kylmän ajan yli tuolla.
Ja huomaatteko, alahyllyt ovat vielä tyhjät!
Parista pelakuusta on alkanut lehdet käpristyy/taittumaan alas päin, onko liikaa lannoitetta vai mistähän johtuu? Ötököitä ei ole.
Sutarvelta on tänään postitettu Zonartic Queen