Pelargoni (Pelakuu, Pielikki), Pelargonium, Osa 3

No onpas kurjaa! Laita uudelleen sähköpostia, josko nyt ehtisivät vastaamaan!

Minä heitin ne jalopelakuut roskiin, kun en tykännytkään niistä. :neutral_face:

Jyväskylä, kauniin punainen. Tykkään upean punaisesta väristä. Jo vähän rupsahtanut kukka.

Nimismies, tykkään vielä enemmän.

Nyt puhhuu Kotivinkki kepeliä ja pahasti

Pelargonin hoito… kun ostat pelargonia…pelargoni/pelargoania kummastakohan tuossa puhutaan? Pelargoni se on eikä mikään muu.

Taitaa olla pelkkä vitsi. :laughing:

Pitkään olen miettinyt että tekisi mieli tilata muutama pelakuu ja eilen sen sitten tein. Ei pystynyt montaa mutta muutama ihanuus on tulossa,joita olen jonkin aikaa ihastellut. Tähtipelargoniat Fireworks Pink, Fireworks Scarlet, Godshill, ja Vancouver Centennial sekä ruusunnuppupelargonia Alastaron Helena . Nämä saa olla jatkeena entisille ja sit saakin tälle vuodelle riittää =)

Minen oo vielä tilannu mistään ja tuskin tilaankaan. Son pakko alakaa jostaki päästä karsimaan ostoja ku siton taas syyspuolella käsi päässä niijen kans

Nää on ekat tilaukset mitä koskaan olen pelakuista tehnyt :smiley: ja tälle vuodelle toinen tilaus muutenkaan. Joten rauhassa saan olla =)

Raya, tunnistatko kuka hän on? Siulta saaatu pistokas.

Rushmore Bondi Blue, miniatyyri tähtipelargoni

Mulla on haaveena että tulevaisuudessa kasvattelisin vain ja ainoastaan noita miniatyyrejä. Mutku on ennestään isoja rotkoja monta, eikä ne kuole millään, tahallaan ei raaski tappaa. Tai ehkä pari syksyllä jää pakkaseen.

Se alkoi kesä meillä nyt! Vaikkakin kallellaan…

Prins Nikolai tekee nyt näin punertavia kukkia

Pieni Ålsta Elinore on ahkera kukkija

Voi hurja miten isot lehdet on Emmassa. Ostin uudestaan sen tulpaanipelargonin. 

Pikkuinen Elnaryds Pippi

Tänään tulleet viisi Zonartic-pelargonia

Tämän värisen ostin eilen kaupasta.

KR Mary

Voi tätä hulluutta. En edes kerää erilaisia pelargoneja, mutta silti nimellisiä on siunaantunut erilaisista vaihdoista 29 kappaletta, pari dubbettia. Sitten vielä nimettömät suuret purkit on maitohuoneessa talvehtimassa.

Nimelliset siirsin viherhuoneesta kasvihuoneeseen, vein myös lämpöpuhaltimen kaiken varalta, jos tulee vielä kylmiä öitä. Maitohuoneen pelakat saisi varmaan jo nostaa aurinkoon. Ovat kasvaneet vihreinä koko talven pohjoisikkunalla.