No sitähän se miekin, että mitä aiemmin kukassa, sen parempi
Paulastiina kasvatti tämmöisiä, mullekin. Itse en saanut yhtään siementä itämään tänä vuonna.
Onkos kukaan koittanut onnistuuko talvetus? Kannattaiskohan kokeilla…
Osa mun perunkoisoistani ovat kuivia käppänöitä, ainoastaan siemenkodat jäljellä.
Itse en ole kokeillut, enkä aiokaan, ovat sen verran helppoja kasvatettavia…jopa minäkin poropeukalo, saan ne itämään
Keväällä heittelin siemeniä maahan ja nekin ehtivät kukkimaan.
Osan kyllä kylvin keväällä sisälle esikasvatukseen. Ensi keväänä laitankin suoraan maahan.
Koska olette laittaneet perunkoisot itämään onko liian aikaista vai myöhäistä jo?
Tässä ketjussa oli jo useampaa eri vaihtoehtoa, josta valita omansa Mä taidan olla hätäinen ja laittaa nämä tänään
Seuraan esimerkkiä ja jos kylväis vielä tänään
Mitenkähän isoon ruukkun perunkoiso pitäisi istuttaa? Näyttää kuvissa olevan melkoisen suurikokoinen. Entä voiso sen juurelle laittaa vaika neilikkaa, kun olis niitäkin taimia?
Jopas tuli kirjoitusvirheitä…
Perunkoiso kasvoi mulla viime vuonna noin 90 cm avomaalla eikä sen juuristo ollut mikään iso kun poistin sen kevätsiivouksen yhteydessä. Ruukku varmaan kannattaisi olla leveä enemmän kuin korkea että tulis sopusuhtaisen näköinen. Ja kyllä ne neilikat siellä juurella menis varmaan menestyis.
Kiitos tiedosta, täytyy huomenissa lähteä ruukkukauppaan. Niin ja siihen ruukkuun ei varmaan kannata istuttaa kun yksi taimi.
Joo, yksi riittää.
Minä kun luulin ettei perunkoiso ole talven kestävä. Jätin syksyllä siemenkotia kukkapenkan reunaan ja nyt huomasin että yksi niistä on haljennut ja täynnä pieniä taimia. Eipän tarvi idättää tänä vuonna, sinne laitoin viimevuotiselle paikalleen.
Minun perunkoisoni ovat taas (myös viime kesänä) huimat 5 senttiä pitkät,ja nyt niissä on jo nuput.Tuntuu ettei ne kasvaneet yhtään istuttamisen jälkeen.Mulla on ne sellaisessa paikassa ettei niihin paista kuin ilta-aurinko, onkohan ne liian varjossa vai mikä lienee syy että ne jää niin olemattomiksi?
Pipsa3, saatko siirrettyä niitä kokeillaksesi, miten vaikuttaa?
Täytyypä kokeilla, on niitä sen verran monta että voi pari “uhrata”
Perunkoiso alkaa kohta kukkimaan.
Ihanan värinen! Jospa keräisit siemeniä?
Joo, kerään kyllä, omista nuokin on kasvanut, alunperin siemenet olen saanut Korpikellolta…kiitos !
Hämärä kuva kirjavalehtisestä perunkoisosta.