Petunia, Petunia

Aurinkoista kevättä kaikille! Tässä pikkuhiljaa heräillään talvihorroksesta. Pienet petunian taimet on koulittu reilu viikko sitten ja nyt tarvitsisin neuvoa siihen, missä vaiheessa kannattaa aloittaa lannoitus?

Noin kaksi viikkoa koulinnasta olen aloittanut kastelulannoituksen.

Missä vaiheessa se latvominen kannattaa lopettaa? Joko kohta alkaa olemaan turhaa touhua?

Jos puhut amppelipetuniasta olisi minusta tällainen taimi jo hyvä.

Uhh, tuleekohan minun taimista ikinä noin isoja =O

Ainakin kerran vielä voisi nipsaista kaikki latvat. Jos latvoja vielä laittaa juurtumaan, niin ehtivätkö ne vielä kukkimaan tänä vuonna?

Ehtii

Ehtii ne.

Kuinkahan monta kertaa tuota edellistä taimea on napsaistu? Mietin tuota leikkelemistä tässä itsekin. Minulla on vain kaksi tuota kokoluokkaa olevaa taimea… vähän ovat vielä muut jäljessä…

Kiitos Kurpitsa ja jutita.

Waw mikä taimi Kurpitsalla, omani paljon paljon hennompia, tänään purin hammasta ja napsin latvat poikki vaikka joissakin oli jo nuppuja, mutta saahan niistä taas uusia taimia, silti ei olisi millään tohtinut.

Tuo kuva on monen vuoden takaa:D Nyt ei ole yhtään petuniaa kasvamassa.

Minun pistokas-petuniat nyt tällaisia. Isompiin varmaan saan laittaa lisää, jos ne on hyvä olla niin tiiviit, kuin Kurpitsan kuvassa..

Erittäin hieno siun taimesi. Yhden kerran vielä napsaisisin latvan, ihan vaan kasvupisteen pois.

Sitä vähän ajattelin. Näitä ei ole latvottu vielä. Isommissa amppeleissa olevia latvottu jo ja latvat juurtumassa/ juurtuneet.

Petuniat on hitaita :slight_smile:

Kiitos Kurpitsa! kukkanen Pian saa alkaa siis lannoittelun, sillä vaaleanpunaisella viime kesän lannottelin ja hyvin kukkikukkais pyöritystä. Täällä vaan meinaa tuo kevät viipyä...edelleen on hanget korkeat nietokset... Sais tulla jo KEVÄT!!!

Moi, montako petunian tainta olette laittaneet (amppeliin / 23 cm).

…ja ennekuin joku valvojista ehtii niin käy hopusti laittamassa itsellesi nimimerkki =D

Kolme tainta.

Hän on ensimmäinen, joka aloitti kukinnan.. Amppelipetunia Vanhan raaskun pistokkaista.