Voi latvoa . Latvonta sen n. 4. lehden jälkeen.
Ei ku latvo vasta viijennen lehen jäläkeen ![]()
Jostain luin että petunia kukkii noin viis viikkoa latvomisen jälkeen. Että sitä kukinnan alkamista voi siten säädellä. Pitääköhän paikkansa?
Semmosen opin olen saanut että petunia latvotaan 3.sti,että tuuhettuu, viimesen kerran toukokuussa just kukintaa ajatellen.
Riippaversioissa en juurikaan lehtiä laskeskele, pisimmät versot vaan poikki ja niistä uusia.
Tavalliset petuniat tuli laitetua vähän liian aikaisin:/
Niimpä niin, Liian aikasi.
Nostin tänään nämä kylmään eteiseen, etteivät veny enempää:/
Ihan kivoja värejä.
Terveisiä Kesänlapselle ! Ihana hempukka on hän.
Ihana pörselö ![]()
Miun pörselötkin saattaisi ehkä kukkia, mut mie nipsin raakasti nuput veks, miksköhän ![]()
No, ku ne oli niin honteloita viel…
Tämä ennätti ensimmäisenä kukkaan
Riippapetunia F1 `Easy Wave Sweet Tart`
Se alkaa oleen jo partsillakin ihan kesä fiilis! amppeli pääsee kattoon sitten, kun on varma ettei tarvi enää kuskailla sisälle sitä..
Latvosin jo.
Pistokkaina hankitut petuniat odottelee kesää kasvihuoneessa.
Korkeutta ei kasva mutta maata pitkin kylläkin

Hän on luultavimmin roikku-versio.
Osaako joku sanoa noista Plantsun pistokaspetunioista (Conchita Doble -lajikkeita), onko ne sellaisia roikkuvia? Siltä minusta ainakin vaikuttaisi, olen monistanut niitä kivan armeijan ![]()
Viime vuonna ostin sieltä Lavender ja Lavender Bouquet -petunian taimia. Ne ainakin olivat roikkuvia. Varsinkin se Lavender kasvoi hyvin ja oli tosi ihana.
Minäkin tykkään niistä Conchita Dobleista. Mulla oli niitä viimevuonnakin parvekelaatikoissa ja ne roikkui sieltä kivasti alaspäin. Äidille ja anopille istutin niitä pistokkaan pistokkaita amppeleihin.
Tämänvuotiset Conchitat kukkii mulla jo parvekelaatikoissa, mutta pidän niitä vielä kasvihuoneessa ja äidillekin istutetut amppelit roikkuu siellä. Pistokkaita ois vielä vaikka kuinka paljon, mutta en tiedä haluaako yksin jäänyt appiukko enää vaivoikseen kukkien kastelua.
Mäkin otin niistä viime syksynä pistokkaita, koska olivat niin ihanat. Ja hyvin menivät talven yli. Ja kukkivat jo parhaillaan. Kaikenlaista muuta kasvatettavaa on ollut niin paljon keväällä, etten ehtinyt / saanut aikaiseksi ottaa niistä paljon pistokkaita. Enemmänkin olis saanut. Mutta nämä riittävät nyt tänä vuonna. Viime vuonna niitä olikin ihan liikaa, että laitoin kukkapenkkiinkin osan. Mutta ne olivat kauniita.
Seemnemaailmasta tilatuista petunian siemenistä tuli tällainen ihanuus