En ole mikään petunioitten suuri ystävä, mutta vaihtelu virkistää ja tälle kesälle laitoin lobelioitten sijaan petunia-amppelit. Ei ole tuuli onneks riepotellut pahemmin noita.
Valkoinen petunia teki yllättäen täysin pinkin kukan. Saman lajikkeen joissain kukissa on ollut muutamia pinkkejä raitoja. Nämä on Plantsusta hankittuja pistokkaita ja lajikkeen piti olla White Veranda, joka on kokonaan valkoinen. Kaikkien taimien kukissa on kuitenkin punaiset suonet ja joitain 'värivikaisia' kukkia. Mun piti oikein tutkia, että tuleeko tuo pinkki kukka samasta kasvista kuin nuo valkoiset.
Nämä ovat kaunis pari
nämä hassusti kaksvärisiä.
Tämä kesä on ollut meillä petunioiden mieleen. Taimet ovat vankkoja ja tuuheita. Osa on ostettu pieninä pistokkaina ja osa on omaa tuotantoa siemenistä.
Hän on aika räväkän värinen.
Ja iso.
Tästä voi kehittyä vielä ihan kiva, (harvoja myrskyn kourista selvinneitä)
Kyllä tämä Kesänlapsen perintö-pettyyni on ns. runsas tapaus, kukkia puskee yhteen oksaan enemmän kun siihen mahtuu, aivan super ihana.
Olikohan kaks pistokasta kun viime syksynä sain, nyt tarttee varmaan ottaa 12 joita voi sitt ens keväänä monistaa.
Minkä niminen tuo valkoinen ylemmässä kuvassa on? Ihana hörsylä yhdistelmä.
Kyllä on hempukkaa ja hienoja molemmat. Minun petuniani vei sade jo kaksi kertaa mutta mulla on vain yksinkertaisia. En enää muistanutkaan, että noita on noin ihaniakin olemassa. Tuon vaaleanpunaisen tahtoisin hyppien keikkuen.
Vau; olettepa te kekseliäitä. Tuo annitaisen tuoliviritelmä on tosi hieno; samoin rayan “pölkk-saavi” istutelma on upea. Puutarhureilla on tosi hyvä mielikuvitus ja kaiket pitää hyödyntää.
Olen kerran saanut yhdeltä penttiläiselta uskomattoman upeassa “avaruussukkulassa” komean pionin ja sitä en unohda koskaan.
Valkonen riipahörsylä on lähtösin naapurin mummun viime kesäsestä amppelista joten ei nimestä hajuakaan.
(ihan luvalla pari pistokasta napsasin syksyllä)
On nämä hempukat ihania
8.7. kehityskelponen tänään, alkaa olla tiivis tunnelma.
ruosteiset sai tänä suvena valkoset koristeiksi.
Pettyynit iloisesti sekaisin
Kaikki homeiset yäk jne kun leikkelin pois niin osa ei ihan märänneistä alottaa alusta.
Hän oli valkonen Riippa.
Hempukatki muka vielä jaksaa.
Petuniat on tuntuneet nauttivan tästä kesästä. Viimeiset pari viikkoa niitä on joutunut kastelemaan ahkerammin.
Oijoi ja ohhoh, ompas ne runsaita, mikäs tuo viimenen on tarkemmin sanottuna? on meinaan super ihana.
Kaikki on Plantsun pistokkaista kasvatettuja. Kerratut on Proven Winnerin Conchita Doble sarjaa. Niitä on mulla neljää eri väriä. Tänävuonna ei löytynyt sinisiä, mutta niiden tilalla oli kirjavia laventelin värisiä. Nää on aivan mahtavia parvekelaatikoissa ja amppeleissa.