No se oli nopeaa toimintaa =)

Bumblelle Kiitoksia näistä kiipeilevistä, hirvee kasvuvoima näkyy olevan, tuossa on (oli) 2 pistokasta ja nyt oon jo monistanu ihan kiitettävästi. Voi olla että loppukeväästä ollaan ihmeissään sijoitus paikasta.
Täh? Mulla arpoo vasta itämistä…
Pistokaspetunioista ekat on alkaneet kukkimaan. Näistä en oo ottanut lisää pistokkaita, niin ne on saaneet rauhassa kasvattaa nuppunsa.

Bumblelle kevät-terveisiä.

Miten hemmetissä kuvan lisääminen on meleko omituista ? Höh !
Pääsiäispetunia, mullakin on jo taas pari nuppua, mutta ei ne pääsiäiseks aukea. Leikkasin ne oksanroikot mitkä kukki talvella, ja nyt se on taas uusilla oksilla nuppuvaiheessa, menis nyt vielä kuukauden verran näin, niin kesäpetuniat olis turvattu. Muoks, oli siellä sittenkin yksi auki, mutta kukka on tosi pieni ja katsoo ikkunasta ulos naama lasissa, niin ettei kuvaa kovin helposti saa, ainakaan sellasta mitä nyt kannattaa julkasta.
Nämä kannattaa varmaan latvoa, niin saan lisää kesäkukkia pistokkaista. Neljä ostin kuukausi sitten, pikkuruisia Plantagenista. Nyt Kolmella on nuput jo aukeamassa. Kaikki Origami- Pink, Burgundy, Lavender Touch ja Watermelon.

Nämä ovat Burgundi ja Lavender Touch.
Ootte te meleko taiteilijoita kun saatte nuo petuniatkin talvetettua! Varmaan tietenkin syksyllä otettuja pistokkaita vai? Ei mulla onnistuisi tuo. Ei tulis mittään. Otin ja sainkin vaihdossa syys-pistokkaita ei tosin petuniasta. Kaikki on kuollu talven aikana. Eikä piisannukkaan.

Aivan ihana Hoyabellan petunia.Oletko tilannut siemenet? Täältä kun löytyy vaan sitä samaa yhtä siemensekoitusta joka vuosi.
Maire, ostin pikkutaimina Plantagenista maaliskuun alussa. Yksi vielä ei ole kukkinut, kun oli tosi minitaimi, mutta on jo vähän kasvanut. Se on Watermelon. Tuo yllä on Lavender Touch. Nipsasin pois kaikki nuput että jaksaa kasvaa, ensin kuvasin yhden kukan :-))))).
Minulla on noita samoja. Kiva nähdä minkä näköisiä kukkia on odotettavissa. Minun kerratuissa ei ole vielä nuppuja, mutta ne yksinkertaiset jo kukkii.
Tänävuonna en saanut otettua noista taimista pistokkaita, kun ne on matalampikasvuisia kuin aiemmat. Vain pari latvaa sain juurrutettua. Onneksi ostin riittävästi taimia, niin saan parvekelaatikot täyteen.

origami Pink, pikkuinen vielä.
Kastehelminen, ne viisi pikkutaimea pikkupurkeissa, jotka sait, joista sanoin että ovat talvetetun lumihiutaleen pistokkaita, niin eivät olekaan. Minun ensimmäinen "lumihiutalepistokas" alkoi kukkia, onkin yli talven selvinnyt petunia. :-)). Tämmöinen kukka.

No vähänkö ihmettelin!
Tänä vuonna en laittanutkaan petunioita joten ihana ylläri. Kiitokset! ![]()
Ajattelin kulmän päivän kunniaksi laittaa petuniat amppeliin. Kuinka syvälle ne voi istuttaa multaan? Jotkut pitääkerran vielä latvoakin.

Mikä ihme kun petunian lehdet alkaa näyttää homeisilta. Edellisvuosina ei ole tällaista ilmennyt.
Petuniat aloittelevat kukintaa. Tästä pitäisi tulla isona amppelipetunia:
Ja tämä on ihan tavallinen: