Petunia, Petunia

Pitkästä aikaa kylvin petunioita siemenistä, kun Plantagenin pistokkaat ei viimevuosina ole enää olleet niin hyviä. Tilasin Impectalta Easy Wave petunioiden siemeneiä ja kylvin ne jo tammikuussa, kun ajattelin, että voin sitten juurruttaa taimista pistokkaita, kun niitä latvon. Nämä petuniat näyttävät kasvavan tosi matalina ja ihmettelin jo, että miten saan niitä latvottua haarautumista varten, kun lehtiruusukkeet on niin matalia. Nyt katsoin isoimpien lehtien alle, niin nehän haarautuu ihan itsekseen. Taitaa tuossa mun kennostossa tulla ahdasta, kun nuo taimet alkavat leviämään, jos kasvutapa on noin matala ja maata pitkin levenevä. 

Nuo Impectan Easy Wave-petunialajikkeen siemenet on on ollut minulla vakikasvatuksessa jo vuosien ajan. Niistä tulee komeat amppelit

Onko kukaan onnistunut talvehdittamaan petuniaa ihan huoneenlämmössä? 

Muutaman kerrotun miljoonakellon otin syksyllä sisälle ja parturoin ne lyhyemmiksi.
Ovat olleet ihan huoneenlämmössä lediputkien alla, ja hyvin ovat voineet ja versoneet.
Pistokkaita olen niistä ottanut jo monta kertaa.
Tuo pistokaskasvatus on aika mielenkiintoista ja useimmiten palkitsevaakin.

Minulla on 8 pikkupetunian taimea. Minkä kokoisen ruukun ne tarvitsevat?

Kyllä musta petunia on todellakin MUSTA , ja kokomusta. kyllä kasvit on ihmeellisiä näissäkin väriasioissa

Hoi petuniaexpertit!!!
Montako tainta laitan noin 20 cm amppeliin?Onko viis liikaa?Enoo ennen kasvattannu näitä,enkä nyttenkään itelle ku tyttärelle.
En tykkää petyniöistä :disappointed:

Karvarille, kolme petunian tainta / amppeli.

Ensimmäinen siemenestä kasvatettu Superbissiman taimi alkoi kukkimaan, En ole ennen tätä sorttia kasvattanut ja näyttää mukavan rimpsuiselta tuo kukka. 

Viime kesän kasvatuksia 29.7.2024.

Shockwave Deep purple
Shockwave White
Easywave Rose fusion

9 tykkäystä

13.1. kylvö, pitäisi koulia.

4 tykkäystä

Picobellat ptäisi varmaan siirtää kasvamaan väljemmin. Taisin kylvää liian aikaisin, koska tila valojen alla loppuu.

6 tykkäystä