Se on sitä kertakäyttökulttuuria.
Kuva ei ihan toista todellisuutta, pohjaväri oli lähes musta ja päällä sitten hilettä. Mitähän seuraavaksi.
Kokoelma sen kun lisii =/ Ostin kahdella eurolla hyväkuntoisia perhosorkideoita, vasta muutama kukka auki. Kerrankin satuin oikeaan aikaan oikeaan paikkaan
Noissa halvoissa perhosissa on ainoastaan se huono puoli, että lopulta ne täyttävät kaikki paikat eikä ikkunoille mahdu enää muita kasveja lainkaan. Ja kukapa nyt raaskisi poiskaan heittää hyviä kasveja, vaikka olivatkin halpoja…
Prismassa kullanvärisiä perhosorgideoita,en tykännyt,jäi sitten orgidea
ostamatta.
Minun mielestä tuo Tšernobyl-ilmestys on omalla oudolla tavallaan kaunis, onpahan vaihtelua perusvalkoisiin perhosiin. Ihan tekisi itsekin mieli koittaa muutama ‘‘pilata’’ tuollaiseksi, olisihan se seuraava kukinta sitten taas normaali
Mikäli seuraava kukinto sitten tulee?
Eikai se tuollaisen sumutteen/kimalteen suihkimisesta kuolisi, kunhan lehdet jättäisi suihkimatta? Ainakin näin luulisin, ellei se rehu sitten ime jotain kauheita myrkkyjä siitä.
Tämmöinen kukka ilmaantui alelaarista pelastamaani pieni- ja täplikäslehtiseen Phaleen (ketjun sivulla 218 kuva lehdistä). Olen tyytyväinen, hillitty ja miellyttävän pienikukkainen kompakti hybridi.
Tämmösiä ovat nämä ale-perhoset. Tykkään väristä tosi paljon.
Pikkuinen kukassa jälleen.
Miehen maaliskuussa ohikukkineena ja vähän ränsistyneenä tuoma perhonen on alkanut avaamaan ekaa kukkaa. Silloin tuodessa siinä oli vielä muutamia kukkia, joten tiedossa on väri, mutta toistaiseksi näyttäisi, että väri olisi hieman tummempi ja kukan koko ei ole ihan sama. Noh, parissa päivässä viisampana kuvan kera
Ilmeisistikin Philadelphia
Selailin ketjua ja on aivan mahtavia kukinta ryöppyjä joillakin. Miten kummassa saa perhosen kasvattamaan monta kukkavanaa ja haaromaan niitä että saa nuin komeita kukintoja aikaiseksi?
Huomasin orkideakaapin sinällä aika korkealla kasvavan perhosen kasvattaneen uuden kukkavanan ja nyt niitä on yhteensä kolme. Se on minulle ehdoton ylläri ja enkka. en ole lannoittanut muulla kuin akvaariosta nousevalla vedellä joka huuhtoo juuria 3*/vrk ja valoa saa katosta olevista putkista. Eli valo kaiketi on tekijä joka laukaisee uuden vanan rakentelun vai onko?
Miten saisin ihan ikkunalla oleviin perhosiin kasvamaan lisää kukkavarsia. Olen suurimman osan ostanut raaskuina ilman kukkavanaa ja osan ostanut ohikukkineena 2 kukkavanalla.
Valo ei ole määräävä tekijä perhosorkidean kukinnalle, eivätkä ne yleensäkään tarvitse samalla tavalla valoa kuin katleijat, puikkokämmekät ja vandat.
Sen sijaan yön ja päivän lämpötilojen ero herättää ne kukkimaan.
Ravinteita tarvitaan kohtalaisesti, liika määrä altistaa sieni- ja bakteeritaudeille. Kastelun määrä pitää sopeuttaa lämpötilaan ja valon määrään. Jos perhoselle antaa talvella lisävaloa se kasvaa läpi vuoden, eikä tarvitse lepoaikoja.
Ok kiitos selvennyksestä. Odotan ja toivon innolla että kaapin seinällä kasvavaan perhosen kaikkiin kolmeen tulisi nuppuja. Osassa on jo mollukat osassa vasta alut.
Pari uutta phalea tuli hankittua. Tällä toisella on kyllä sangen erikoisen muotoiset kukat.
Mun miniperhonen on tehnyt uuden lehden, mutta se on jotenkin kehityshäiriöinen. Luulin aluksi että se tulee vaan tuolla lailla supussa ja avautuu myöhemmin, mutta ei se mitään aijo avautua vaan on vaa tuollainen puolikas. Pystyykö se nyt jatkossa enää kasvamaan kun tuo lehti tavallaan tukki ruusukkeen…?
Molemmat perhoset kukkii nyt, tuo toinen (alin) kasvattelee vielä uutta nuppuhaaraa, joten ei ole vielä ihan täydessä loistossaan.
Phalaenopsis stuartiana on pienikokoinen mutta minusta erittäin näyttävä.