Pioni, Paeonia, Osa 2

Tässä nyt tämä toissa keväänä tehty pionipenkki! Reunalla kasvaa sulkaneilikkaa.

Aivan ihastunut olen. Kaikki nämä pinkit pionit on näköjään samaa lajia, tori.fistä ostettu jokunen vuosi sitten. Olivat ensin kasvimaalla väliaikaisesti ja nyt sitten ekaa kertaa kukkivat, kun pääsivät lopulliselle paikalleen!

14 tykkäystä

Syystäkin oot ihastunut!

2 tykkäystä

Aivan ihana pionipenkki sinulla, hyvin oot osannut toimia :smiling_face_with_three_hearts:

1 tykkäys

Coral Charmissa yksi näin vaalea kukka

8 tykkäystä

Kurppa, kuinka monta pionia sulla on?

1 tykkäys

Ei taida olla kun 15 tai sinne päin​:thinking:

1 tykkäys

Paljon on. Mulla on kaks plus se sulta saatu taimi joka ei oo vielä löytänyt omaa istutuspaikkaansa maailmassa.

Mulla vain 6 erilaista pionia. Yllä nuo kolme kukassa ja kuolanpionin siemenkodat. Noita valkosia kolme kappaletta, kaikki eri paikoissa. Bartzella vasta nupulla toisaalla.

10 tykkäystä

Kun mulla tuli 22 täyteen niin tuli eteen se että uusi penkki vai loppuuko pionien osto ..päätin etten osta enempää vaikka ovat ihania.

1 tykkäys

Ai että mä nautin näistä. Salkoruusut kasvattavat pituutta taka-alalla.

11 tykkäystä

Mynämäen pionitarhan omistajan siemenstä kasvattama pioni.

Sain tämän tyttäreltä 50-vuotislahjaksi.

8 tykkäystä

Aivan ihana kokonaisuus. Mistä olet sulkaneilikat ostanut ?

En ostanut varsinaisesti, vaan sain ne hyvin pientä korvausta vastaan Annemammalta avoimet puutarhat -tapahtuman yhteydessä vuosi sitten. Nämä ovat runsastuneet sellaista vauhtia, että olen jo jakanut tuppaita ja ensi vuoden taimivaihtoon voin tuoda halukkaille alkuja. Tosi nopeaan leviävä kasvi.

Tuon verran niitä oli vuosi sitten, nyt jo tuuhea renkula koko kukkapenkin ympäri.

4 tykkäystä

Seuraava ruipelo, myöhään viime syksynä istutettu, on avannut nuppunsa :hugs:
Oi että tätä iloa. Tämän tiedän mikä on, Itoh Julia Rose.
Se on niin pieni, korkeutta ehkä 30cm mutta niin ne pienet ponnistaa ja kasvaa isoksi (jaksan uskoa ja toivon :grin:).

Selvisi myös sen ensimmäisen ruipelon tarina, sen sain tuttavalta viime syksynä. Ei siis ostotaimi. Sen nimi on Coral Charm ja on kiinanpioni.
Se juuripala oli niin pieni etten edes muistanut mihin olin sen istuttanut.
Löytyi!

10 tykkäystä

Tämä tuli Solangena, epäilyttää nuo punaiset raidat

Rossweisse

Sonoma yedo

11 tykkäystä

Mary Jo Legare

9 tykkäystä

10 tykkäystä

Voi hänen herkkyyttään alakuvassa :heart_eyes:

Ostin taimitorilta muutama vuosi sitten nimellä livonsaaren kartanon pioni.

Epäilemättä tämä on jokin tavallinen vanha lajike, joka on siellä vaan kasvanut vuosia.

Yllättävän ikävä tuoksu tuossa, ei oo ihanan pionin tuoksu.

Valkoinen on kermaan päin ja aavistus punaista seassa, keltaiset heteet näkyy vähän.

8 tykkäystä

Ken lie, vaikea väri kuvata, aavistuksen viininpunaisempi tai violetimpi,

8 tykkäystä