Sain työkaverilta omituisen näköistä roikkuvaa kaktusta, pari vuotta olen yrittänyt etsiä että mikähän lajike mahtaa olla kyseessä, mut nyt tärppäs, Pitaya Red näytti mun kasvilta, joten tämä positiivinen yllätys, kun vielä tietäs miten sen voi mahollisesti saaha kukkimaan, eli hoito-ohjeita jos saisin olisin kiitollinen.
Nytpä sitten huomasin…
Jos joku on hermostunut, että nämä ei idä, niin on kyllä tosi erilaisia itämisaikoja.
Tänään sitten kuvasin, huomasikin että taimia on noussut lisää… Siis kylvöaika näkyy tuossa lapussa ja ensimmäinen taimikin on nyt noin iso. ( se pieni töyhtöpää viime vuoden kuvassa aiemin.)
Pitäiskö pitahayan maistua joltain? Viimein raaskin ostaa pitahayan ja täähän on kuin mauton kiivi
Aika mauton se mun mielestäni on. Voin vain kuvitella, että raakana poimittuna ja tänne asti kuljetettuna siinä ei todellakaan olla mitään makua.
On se makea, kun kaukomaalla syö kypsänä poimitun.
Ja mun mielestä se taas oli aika mautonta, kun Vietnamissa syötiin No makeampaa tietysti kuin täällä varmaankin, mutta ei niin hyvää kuin luulisi.
Kasvunopeus ainakaan päätä huimaa…
Juu ei tosiaan
Pitahaya (ja granaattiomena) vieljelmät… Pitää aina varataimii olla?!
On se söpö patukka
5 viikkoa edellisestä kuvasta, nyt on tän näköstä. Kyllä ne vaan tuntuu kasvavan
Ai ku hienoja alkuja Sienestäjällä. Sähän näytät meille hyvää mallia. Briljantti suoritus siemenistä! Olispa mullakin tilaa tuommoiselle…
Asiasta toiseen. En voi olla marisematta jälleen. Tämä aihe kuuluis kyllä ehdottomasti kaktuspalstalle.
vähän kasvaa hujopeiksi vaikka onkin kasvilampun alla… Onneks ainakin hengissä
Yksinpuhelu jatkukoon Suurimmat tätä luokkaa nyt
Hei, Sienestäjä! Sinä oletkin tukenut ne pystyyn…
Minulla amppelissa retkotaa…
Mitäpä tein muitten pitahayoille kuuluu?
Jospa vaikka jossai vaihees laitan omist (2kpl) kuvan, koha saan sellasen edustavan aikasex
Iso kiitos Sienestäjälle, sillä tuosta oli paljon apua.
Edit: youtubesta katsoin videoita miten näitä kasvetaan. Tosiaan ne pitää nostaa pystöön aivan kuin Sienestäjä on tehnyt niin.
Luulen syyn olevan lähinnä se, että niitä on helpompi kasvattaa pystyasentoon tuettuna. Kuten kuvista huomaa, niin kasveja on yleensä paljon ja joskus aika pienelläkin alueella. :)