Tänään oli tullut postilaatikkoon nämä ja ananaksen siemenet Englannista.
Nyt kevättä odotellessa, jotta pääsee taas siemeniä itämään.
Oho, tännehä on ilmestyny textii, luulin jo ettei kukaa enää lue tai kirjota tänne...
Tässä siis miu pitahayat
Ja näkyyhä siin muitaki terran asukkaita. Tein tollaset tolpat joihi saan kuminauhan kaa tukenee ja ruukuis on pystys "grillivartaat". Katon jos löytys viel selvempi kuva.
Minua alkoi kiinnostamaan nuo toisen väriset pitahayat. Pitäisiköhän tilata siemeniä... Pari vuotta sitten, kun ostin ruokakaupasta hedelmän, niin itivät muistaakseni noin viikossa. Ostetuilla siemenillä kestää varmaan kauemmin, kun ovat vanhempia. Jos kuitenkin vielä ehtisi tänä syksynä laittaa. :)
Onko tuossa 3 pitahayaa vai onko niitä useampi voikukkane? Hyvältä näyttää. Mulla ne on jostain syystä ohuempia lonkeroita.
Heh, minulla lukee otsikossa näin. :)
White Dwarf Dragon Fruit -Pitaya Organic - Truly one of god's wonders!
ps. Pitaya tai Pitahaya - kumpikin nimi käy.
2 niit siin on, toine vaa on sellane puska. Siin isommas ny taitaa pisin lonkero, sellane vänkyrä olemassaa, kärsii ku pitää kaktuslapsosii varjostaa. Saattas auttaa jos pontevoitusin vähä muuttamaa järjestyst.
Kuva ku oli vast eka tolppa tehtynä. Tuo ikkunaa kohti tuettu on siis se vänkyrä, ja tekee nyt ohutta kasvuu. Mietin jos kastelisin viel vähä vähemmä?
Pienpuutarhuri, lukeeko siinä mitään tieteellistä nimeä? Valkoinen viittaisi siihen mitä meilläkin kaupassa myydään, mutta en ole koskaan kuullut mistään kääpiölajikkeesta. Ilmeisesti sellainen kyllä on keltaisena
Hyvin ovat haarautuneet voikukkane. Kuinka vanhoja nuo olivatkaan? En muista olenko kysynyt sitä aikaisemmin.
Tota, öh, oisko reilu 2 vuotisii. Saattasvat olla isompiikii jos en ois joutunu kituututtamaa miniruukuis kunnes sain terran kissasuojax.
Täs meil tilanne 15.5 just enne ruukunvaihtoo eli tosi huikeest ovat kasvanu sen jälkee. Ei tiie kumpaa ahisti kovemmast, kasveja vai kasvattajaa tos tilantees.
Älä huoli. Ihan hyvältä ne minusta ainakin näyttävät. Nämä rotanhännän paksuiset takkukasat ovat minun 2 vuotiaat pitahayani. :D
No mut niishä on paksuu uutta kasvuu? Siulki näkyy vaihteleva noitten “kulmien” määrä, mist se johtunee?
Koha jaksan ja jouvan ni otan uuven kuvan mis näkys miu nykyne rimpula pää. Mietiskelin jo sitäkii, jos sen vänkyrän ja toisen pystyspysymättömän katkasis ja laittas amppelii. Vai mite se katkasu, ei kai ne vuoda kuivii?
Tämä kasvi yleensä kasvatetaan pystyssä.
Niihä se yleensä kasvatetaa, niiku miulki on pyrkimys, mut ku se yx uloke muistuttaa sellast kumpuraist liukumäkee Aattelin jos se oikenis ja rupeis kasvaa suoraa alaspäi…
Sehän kasvaa spiraalia...
Kas enpä oo huomant uutta kirjotust
Tosi hieno, mite tuon saa aikasex?
Tuossa Pithaya-viljelmiä
http://www.vivapitaya.com/dragon-2.htm
Ilmeisesti onkimiehen linkki toimii sinulla kyssäkaali ?
Semmoine patukka
Ostin tänään Pithayan ku kerranki tässä tuppulassa semmosia tarijolla oli
Viime syksynä tuli Costa Ricasta pätkä pitahayaa. Vasta nyt se teki vauvan
Minulla niitä on jumalattomasti. Vuosi sitten ostin kaupasta sen hedelmän ja siemenet pistin itämään.
Aika nopeasti kasvaa ja kyllä vain vinosti kasvaa jotku.
Vauvoja kyllä pomppii.