Ainoampia sisäkukkia jotka huonosta hoidosta huolimatta (tai ehkä juuri siksi:) viihtyvät meillä.
Kestääkö tuo juurtuminen hoyilla kovinkin pitkään? Mulla ovat nyt olleet mullassa iät ja ajat, siis toista kuukautta, eikä mitään uutta elämää näy Tosin, ei ne oo kuolleetkaan, kunhan jurnottaavat
Hoyabella kiitos Lähen tästä tutkimaan mitä sieltä löytyy...
Kyllähän sieltä juuret löytyi kaikista. Ovat vissiin sitten sitä hitaasti kasvavaa sorttia...
Sisareni, jolta sain nämä molemmat, väitti että molemmat ovat samaa posliinikukkaa, toinen on vain ollut aurinkoisessa toimistossa ja toinen on ollut hänellä kotona. Onko näin, vai ovatko erejä, ja vielä jos joku tietäs nimenkin tälle / näille.
Hoyabellalta saatu kukka tekee uutta lehteä.
Isoposliinikukka aloitti uudelleen kukkimisen.
Myöskin pikkuposliinikukka kukkii.
On ne vaan kauniita
Minulla Kukkii tuo "Lasiantha" koko ajan Bella Albomarginata ,Carnosa,H, SP, Malaysia Lonkawi,Parasitica,ja nyt aloittaa ekan kerran H. Tenom Orchid Center myös muissa lajeissa on nuppuja kait tarvis viedä ulos noi Pubicalyxit että kukkisivat ees joskus ois tarpeeksi valoa ja lämpöä nyt tänään on pilvistä ja kylmää.
Minkälaisia ulkolämpötiloja hoyat kestävät kesällä?
Jätin uusimpani (luultavasti pubicalyx) ulos ötökkämyrkytyksen jälkeen eikä tuo ole ainakaan vielä tykännyt kyttyrää... muut hoyat ovat kyllä vielä sisällä ja kasvavat kovasti.
Eikö kukaan osaa sanoa mitään tuohon minun kukkaongelmaan?
Tilistantti kasvisi näyttäpi olevan Muorinkukkia ei edes sukua Hoyille.
Kiitos tiedosta. Sisareni kyllä jo alkoi epäilemään josko nuo tosissaan edes ovat posliinikukkia.
Posliinikukat intoutuivat kukkimaan kesäaikaan, jolloin niitä on vähemmän aikaa ihailla. Yritän lisätä tänne niiden kuvia, jota en ole aikaisemmin tähän uuteen systeemiin tehnyt. Saa nähdä, onnistuuko. Laitan ekaksi kuvan Hoya densifoliasta
h
Kirjavalehtinen H. carnosa aloittelee myös kukintaansa. En ole aikaisemmin tämän kukkaa nähnyt, mutta nupun väristä voisin päätellä sen olevan punainen.
Hei Passion! Sinulta saamassani h.halophilassa on jo kolmesenttinen varsi ja kaksi lehteä. h.irian jajassa ja h.salweenicassa on selviä silmuja myös. Nyt vaan pitäisi löytää jostain pieniä saviruukkuja.... vai onko halk. 12 cm saviruukku liian iso posliinikukille?
On silti vielä matkaa Peukaloisen kasveihin..... No, hyvää kannattaa odottaa vaikka kauemminkin!
Hoya kerriin pistokas, saatu Hoyabellalta
Tässä Hoya carnosa ''Tricolorin'' kukka avautuneena. Nuppu oli tuolla aiemmin.
Voi mahdotonta, kun on ihana kukka. Joskus kun napsit pistokkaita, minä ottaisin mielelläni.