luulen ,että kyseessä on Helle, mutta ei siellä ole ollut tietääkseni nettimyyntiä
Puutarhaliike Helle Oy? Linkki tässä. Ainakin kaikenmoisia siemeniä myyvät nettikaupan kautta.
Pitäis varmaan munkin pilkkoa prinsessa, mutta oottakoon vielä.
Ok, kiitos ![]()
Taimia eivät ole myyneet muuta kuin myymälässä Puutorin vieressä.
nimimerk kuutamo ystävällisesti juuri vähän aikaa sitten tarkisti puolestani, että edelleen ovat vain siemenet nettikaupassa saatavissa… ne sitten tulivatkin nopeasti:-)
Huomasin, että myös esim Viherpeukaloiden nettikaupassa on prinsessalilja-nimellä, aika kallista, 20e/1kpl
Kun hetken vielä maltatte odottaa niin kyllä näitä alkaa kauppoihin ilmestyä. Olen jo useampana vuotena ostanut äidilleni äitienpäiväkukaksi. Aika monta niitä jo kellarissa on… Vuosi vuodelta näitä on paremmin saatavilla. Uskoisin ainakin löytyvän isompien ketjujen (T, P, B) valikoimista. Viime keväänä oli myös Euromarketeissa myynnissä, joten luulisin että niitä saattaisi löytyä “halpa-kaupoistakin”. Hintavia tosiaan ovat, mutta joka sentin arvoisia…
No, kyllähän niitä kauppoihin tulee… kärsivällisyys, voi että se on sitten vaikea asia. Varsinkin näiden kukkahankintojen kanssa. Nyt pitäisi jo kovasti saada kaikkea… heti ja nopeasti. Onhan noita juurakoita toki vanhojakin, mutta minä ainakin niin pidän näistä inkaliljoista, että niitä pitää koko ajan saada lisää…
meille tuli puutarhalle prinsessaliljoja.muistaakseni tummaa pinkkiä ja vaaleanpuna-tummanpunakirjavaa.kalliita ovat pistokkainakin.puutarha sijaitsee joroisissa.jos on kiinnostusta niin hölöttele,ettei mene kielletylle alalle tää keskustelu!
Kellarissa on niin monta eriväristä että ei oikein uusia värejä tahdo kaupoista löytyä. Se mitä hintaan tulee niinitse en oikein osaa sitä parinkympin pitää pahana. Pia on vähän sitä luokkaa ettei siihen kovin kevyellä kukkapenkkejä tehdä joten on tyydyttävä erilaisiin asetelmiin ruukuissa. Ennen ostettiin joka vuosi uudet yksivuotiset ruukkuihin, mutta nyt niissä kukkii samat prinsessaliljat vuodesta toiseen. Vanhin on jo kuusi kesää pihassa kukkinut. Vaikka kertaostona hintava olisikin niin äkkiä maksavat itsensä takaisin…
teidän kirjoituksista innostuneena menin ja kaivelin kellarista tuomiani ruukkuja, että josko sieltä mitään alkaisi tulemaan. 2€ kappaleelta tuliaisjuurakot maksoi syksyllä ja kotona sitten harmittelin, että miks en tuonut enempää. Nyt olen vain niin malttamaton näiden kans, että taidan kastella ja kaivella ne henkihieveriin. Kohta ne mätänee tai muuten riekaloituu mun räpläämisestä. Ilmeisesti nyt vain pitäisi malttaa mielensä ja antaa niille oma rauhansa.
Olen itse yleensä vasta toukokuun alussa alkanut herätellä henkiin. Tai, eipä nuo niin lepoon talvella edes suostu käymäänkään. Sisälle en ole tuonut ollenkaan, vaan säiden salliessa alkanut nosteleen ulos päivällä. Nopeasti ne kasvavat kukkiviksi.
Nää on kuitenkin erittäin helppoja kasveja. Ei niitten kanssa kannata turhia stressata. Kukkivat kiltisti koko kesän. Ei kuitenkaan kannata käyttää hirvittävän typpipitoista lannoitetta, koska silloin saattavat kasvaa niin että kukat jäävät kasvuston sekaan piiloon…
Hyvä neuvo. Siispä rauhotun niiden kanssa, tai muuten menetän ne jo ennen varsinaista kasvukautta
Siis kaksi euroa kappale? Etkä Huitukka minulle tuonut :D… olisin voinut maksaa tuontipalkkiotakin… Arvaa meinasinko perähöyhenilleni lentää, kun tuomasi hortenssia pukkasi kukkanupun latvaansa tänä keväänä!
Kyllä mua harmittikin, kun en älynnyt niitä enempi tuoda. Muistin nimenomaan sinut prinsessaliljojen kasvattajaksi. Jospa noista joskus ihan jaettavaksi olisi. Ja onni, etten hortensian suhteen tyhjiä lupaillut. Olkaat siellä kukkeana molemmat.
Täällähän me kukoistamme. Katsellaan, kyllä noita jakopaloja varmasti tulee jossain vaiheessa. Tahtovat kasvaa horoottaa tuota juurakkoa siihen tahtiin, että jakaminen on kyllä tehtävä yllättävän usein.
Itse olen jakanut joka toinen kevät. Kasvavat n. 40-50cm halkaisijaltaan olevissa ruukuissa. En ole mitenkään järin hellävarainen ollut jakaessani niitä. Lapiolla olen iskenyt paakun halki ja istuttanut uudelleen.
siis noin isoissa ruukuissa? Ehkä minun juurakkoni sitten ovat ihan vasta alkuasteella. On tässä tavoitetta aloittelijalle. Tosin kaksi kesää sitten Zairan ohjeilla sain yhden kesän taimet kasvamaan, mutta kellaritalven jälkeen eivät enää kasvuun suostuneet.
Minullakin taitaa olla 40 cm ruukuissa. Mutta silti minusta tuntuu, että ovat jatkuvasti liian pienissä ruukuissa. En ihan ole raaskinut lapiolla niitä survaista. Kyllä minä hellävaraisesti käsin jaan niin, että saan juuret aina suurinpiirtein ehjänä säilytettyä. Muuten eivät sitten saakaan erityishoitoa. Huhtikuussä lentävät varastosta ulos, vähän hallalta suojaan niin, että kylminä öinä sisään pääsevät. Ja syksyllä viimeisenä turvaan pääsevät.