Punahattu, Echinacea purpurea

Kaunopunahattuja tulossa 
Voi toivottavasti nämä kasvaa ja kukkiikin, olen yrittänyt lukea tarkasti millaiset olosuhteet
olis parhaat kasvulle sitten ulkona.

Jostain luin, ettei punahattujen kannattaisi antaa kukkia ensimmäisenä vuonna - tulevat paljon tukevimmiksi. Vaan kukapa malttaisi nuppuja nyppiä?

Minulla kukkivat ekana vuonna parilla kukalla, seuraavana kukkia olikin jo enemmän. :slight_smile: Ovat tosi tukevia, hevonpeestä taisivat viime keväänä tykätä.

Green Envy ja Green Jewell vauvoja tässä kasvamassa. Tulivat kaukaa maailmalta, itävyys ei ollut huippuluokkaa, riittävä kuitenkin!Ja siemeniä jäi vielä varastoon, jos ekalla kertaa olisi mennyt ihan pieleen.On näitä ihana seurata, voi tätä kasvun jokakeväistä ihmettä! :slight_smile:

Halvalla halpakaupasta ei mennyt ihan putkeen - tämän piti olla keltainen punahattu ‘‘Harvest Moon’’ . On niin kauhea, ettei voi kun nauraa . Olkoon nyt tuolla penkissä muistutuksena …

Tuo on mustapäivänhattu, monen himoitsema, usko pois! Ikävää tietysti, ettei paketissa ole sitä mitä luvataan.

ihanaa minun mustapäivänhatut oli vihdoin itäneet ja aivan vahingossa salaa sen tehneet :slight_smile:

Kiitos paljon Zibuli .  Hyvä siis etten nakannut kompostiin. Luulin ihan virheelliseksi, kun ei ollut väriä ollenkaan, mutta tämä selittää asian. Taas opin uutta .

Eihän tuo samalla tavalla "kaunis" ole kuin punahattu.

Samoja Harvest mooneja ostin ja samanmoinen mustahattu kukkii. Siirsin just mustahatun pois siitä kohtaa, kun on niin korkea. Ei mee kohtuudella, ei.

Minäkin ostin Harvest Moonin, ei ole noussut mitään vielä pintaan. Eikä liene iso vahinko, sillä mulla on oikeasti siemenestä kasvatettuja mustapvhattuja! (nyt uskallan jo kirjoittaa noin, kun olen melko varma asiasta!) :smiley:

Minun mieleen nuo ovat tuollaisenaankin! Tosi jännän näköisiä, eksotiikkaa kukkapenkkiin! :smiley:
En siis leikkaa omiani.

Mitä ihmettä… Minulla on viime kesänä istutettua punahattua, jonka kukinnasta kovasti viime kesänä nautin. Olivat taimistolla aika kalliita, n. 6 euroa/kpl. En muista lajia, mutta perusvaaleanpunainen, isokukkainen. Ostin 7 kpl ja lisäksi kasvatin ostosiemenistä, Magnus- nimistä punahattua. Ja nyt kun Magnus aloittelee kukintaa on se kukka tosi pettymys. Väri on sama, mutta terälehdet vain ohuita ja harvoja verrattuna kaupan punahattuun. Voi pettymysten pettymys. Onko tämä joku tyyppivika vai voiko olla niin, että kukka ei ole kunnolla avautunut?

Uskoisin Vilhelmi76, että ne ovat vasta tuloillaan ja siksi terälehdet näyttävät vielä harvoilta. Kärsivällisyyttä :wink:

Hot Papaya on aika hersyvä hempukka.

Hoyabellalla on tosi hieno musta hattu, anna vaan siementen kypsyä ,täällä olisi ainakin yksi hattufani käsi ojossa, vink vink

Tämä punahattu lähettää terkut Jenssonille!

Summer Passion, aika eriskummallinen ilmestys ja täysin erinäköinen kuin se, joka oli myyntikuvassa. Onneksi on syyskukintaa tiedossa Green envyissä on paljon nuppuja samoin vaaleanpunaisissa.

Tuo on tosi hieno! Kerää ihmeessä siemeniä talteen.

Tämä on niin kulunut kuva mutta kun nämä ovat vaan niin ihania kera perhosten,ihan kuin liiankin kauniita ja värikkäitä, perhosetkin huomasivat kuvaajan ja kääntyivät oikeaa suuntaan :))