Punahattu, Echinacea purpurea

Siemenlisätystä tuli aika hempeä.

Rapungel, tekeekö tuo Hot Papaya siemeniä? Jos tekee ja niitä tulee muutama ylimääräinen niin kovasti mielelläni asiasta kanssasi neuvottelisin =)

Tottakai, Fellow - täytyy pitää heitä silmällä.

Tässä valkoinen hössötys, Milkshake.

Hän on muistaakseni Hot Lava

Avalanche

Nyt kyllä kadehdin Rapunzelin punahattuja! Löytyykö sulta Tiki Torch’'ia?

Mahtava tuo Rapunzelin hot papaya! Ihan heti en olisi kuvasta tunnistanut punahatuksi :smiley:

Mä olen kadehtinut muiden hienoja hattuja ja viime syksynä päätin ostaa vähän joka sorttia ;D. Mulla siis pitäisi olla Tiki torch, mutta ei näy - tuossa penkissä on pari kukkimatonta puskaa ja toivon Tikin lymyilevän siellä. Double decker näyttää kovasti Magnukselta, mutta josko se vielä muuttuu kerrotuksi. Vintage wine aukeaa kohta ja siinä se mun hattupenkki sitten onkin.

Mie en ennen tykänny punahatuista mut nyt tahtosin kaikki värit!

Kauppilassa oli Tiki torcheja, 9.90 kpl. Yks korkea varsi per purkki. Jäi ostamatta.

Kyssis, sitten pitää iskeä kun on vähintään -50% ;D

Emo, mulle kävi sellainen hurahdus myös. Mä pistin vielä kaikki värit sekaisin samaan penkkiin. Jotenkin näen silmissäni vuosien päästä sellaisen riemunkirjavan hattuvaltakunnan.

Mahtavan hienoja hattuja, niihin jää koukkuun… hattuaddiktio! :smiley:

Magnuksissa jo muutama kukka auki.

Green jewellit vasta availee nuppujaa, parissa jo kapeita lehtiä.toinen vähän vaaleampi green jewell, saa nähdä tuleeko tosta vihreä ollenkaan.

Rapunzel, mistä olet näitä ihanuuksia hankkinut? Taimina vaiko itse siemenistä kasvattanut? Milkshake on upea!

Tiki Torch on kokemukseni perusteella muita hattuja selvästi herkempi kosteudelle (ja muillakin on ollut ongelmia maailmalla). Eikä asiaa helpota se että taimistojen kasvit on istutettu turpeeseen (joka imee vettä reilusti). Kannattaa hankkia taimet ajoissa ja kovin ottein poistaa turve ja antaa ne juurtua uudelleen vähemmän turvepitoiseen kasvualustaan. Loppusyksyn alennusmyynneistä hankitut taimet saattavat siis tuotta pettymyksen seuraavana keväänä jos tämä jää tekemättä. Muuten kyllä erittäin loistava kasvi!

Fellow, taimina ostanut Kauppilasta ja Viherlassilasta.

Geranium, noudatin viime syksynä tuota turpeenpoistoneuvoasi, mutta tosiaan Tikiä ei ole näkynyt (ainakaan kukassa).

Vähän kai on ihana toi Magnus.

Ei tullut näistä vihreitä niin kuin piti. Palaute annettu ostopaikkaan ja hyvitykset luvassa, (samoin kuin salkoruusuistakin)

Toivottavast ensi kesänä löytyy pari muutakin väriä tätä lajia!