Punahattu, Echinacea purpurea

Tykkään punahatuista kovasti. Jostain syystä valkoinen onnistuu kuvissa paremmin kuin punainen.

Viherpeukalo, onko sulla omia siemiä. Jos, niin liikenisikö muutama.

Tuo persikanvärisestä kuulemma ei saakaan siemenistä enää sen värisiä, vaan siementaimista tulee jotain alkuperäistä väriä (punaista).

trekooli, jos noihin hattuihin iilmaantuu siemeniä, niin sitten on. Saat jos löytyy. Hätistele mua syksymmällä. Ne tänä kevään kylvetyt olivat ostosiemenillä aikaansaatuja.

Saanhan noita siemeniä kaupastakin, vaan mistähän. En ole perennojen siemeniä edes koskaan etsinyt.

puutarhamyymälästä taisin omani ostaa, muistelen.

Tuo valkoinen K-punahattu on kaunis:) tässä mun "hatut"

Mistä tota ylimmässä kuvassa olevaa saa!! Ihana valkoinen kaunotar! Mulla vaan punasta

Tässä punahattuni: Echinacea Green Envy. Tää on minusta iiiihana ja nimensä veroinen! Kukkii parhaillaan ja talvehtikin!

Tässä Razzmatazz, hän ei ole vielä talvehtinut, vaan ostettu keväällä. Toivottavasti selviää talvesta...

Ja Coconut Lime. Tämänmoinen kupsahti viime talvena, mutta istutin sen vasta ihan lokakuun alussa, niin saattoi olla silläkin osuutta asiaan. Tämä yksilö on hankittu nyt keväällä, toivon selviävän talvesta.

Tuota Coconut Limea olen kuolannut puutarhamyymälässä, mutta suolainen hinta (9.80e/kpl) on saanut järjen pysymään päässä ...toistaiseksi...

Minulla ei keväällä pysynyt järki päässä… Harmitti niin vietävästi noiden kupsahtaminen talvella, että oli niinkuin “pakko saada”. Hinnan takia toivonkin syvästi, että nyt selviävät :wink:

Aivan valtavan valloittavia punahattuja veera04:lla.

Kokeilen samalla laittaa uudelleen oman valkoisen kaunopunahattuni kuvan.
Mikähän sen on tuosta aiemmasta viestistä napannut. Minulla on viime aikoina ruennut häviämään kuvat, mikä on siten mielenkiintoista, että olin hippasen varomaton ja annoin Adobe Bridgen päivittää itsensä. Nyt on kuvia kadonnut sieltä täältä... Toisaalta luulin, että tänne laittamani kuvat ovat tallessa serverillä...

Muoks. Tämä kuva oli tallella ´kuvagalleriassani´...

Muoks II: ja nyt palautui aiempikin kuva näkyviin. Krhm, sorry.

Minulla kupsahti nuo albat viime talvena :frowning: Eivätkä ihan "tavis"peruspunahatutkaan tehneet yhden yhtä kukkaa! Ainoa talvehtija oli tuo Green Envy. Luulen vain, että kärsivät jotenkin, kun tuli vähän turhan paljoa työnnettyä kevätsipulikukkia ja jäivät jotenkin jalkoihin. Tänä vuonna aion olla skarpimpi ja annan noiden olla enemmän rauhassa sipuleita laittaessa…

Aikas jännä juttu, mulla taas toi peruspunainen tekee siementaimia vallan paljon, valkoinen ei ollenkaan. Eksoottisempia en ole kokeillut - vielä. Veera04, haluatko punaisen siementaimia, voisin lähettää. Vaihtariksi ajattelin näet yhtä Coconut Limen siemenpalloa *hieman nolottaa*. Dave´s Gardenin mukaan siemenistä ei tule emon kaltaista, mutta olisi kiva kokeilla.

Veera04:n Razzmatazz on kerrassaan upea , itse ostin punaisen alesta ja tykkään siitäkin.

Voi hitsiläinen, minkälaisia hattuloita täällä! Green Envy aiheuttaa todella rankkaa kateusviherrystä kasvoilla :wink:

hienoja on kaikki…(kade) meillä teki tänä vuonna vain lehtiä…

Merlin! Onnistuu! Voin laittaa siemenpalloa tulemaan, mutta mitään en sitten takaa :wink: Laita yv:tä.

veeran punahatut kyllä tosi upeita.

minulla kukkii tällä hetkellä tuo valkoinen punahattu ja sitten "magnus" ja "double dekker", mutta double ei tahdo oikein tehdä sitä kruunua päähänsäoho.