Kyllä punahatut ovat mainioita, myös jaloängelmän kanssa.
Ihania Merlinin punahatut ja jaloängelmä. Minulle ihan tuntematon kasvi tuo jaloängelmä. Näyttää niin kuin kukat riippuisivat alaspäin, eikö olekaan perenna?
Aivan ihania Merlinin jaloängelmät, jäykkien punahattujen kavereina kertakaikiaan valloittavia
Hieno yhdistelmä Merlinillä. Pitääkin tilata jäloängelmän siemeniä punahattujen seuraksi:)
Merlinin kukkayhdistelmä on tosi kaunis. Minulla ei punahattu vielä kuki tänä kesänä. Taimia on kyllä muutama. Ja olisko kuivuuskin osasyynä. Vaikka nyt sadetta on ollut riittävästi, mutta oli sitä ennen niin pitkä kuivajakso.
Näitä täytyy kasvattaa siemenestä lisää.
Onpas Pisamakellon kuvassa myös kaunis perhonen:)
Oli tosi kaunis - ilmeisesti herukkaperhonen. Antoi rauhassa kuvata, vaikka kameran tunginkin lähelle Juuri tämän takia haluan perhoskasveja lisää.
Kaunopunahattu Green Jewel aloittaa kukintaansa.
Onpas erityisen kaunis tuo Green Jewel.
Ruusuruohot näyttivät karanneen omia aikojaan punahattujen joukkoon ja yhdistelmä näytti ihan kivalta, ainakin nyt kun hattupuskat ovat vielä pienehköjä
Voi että minkä viekotuksen kohtasin eilen, täältä voi kurkata, jos on hyvä vastuskyky.
Sadekeleillä on siipi maassa, kaverista olisi iloa.
Voi Merlin minkä teit! Kukahan järkkäis kimpan?
Ei postikulut tuolta ole pahat, muistaakseni. Kimppa ei kannata siten, että joutuu uudelleen Suomessa postittamaan. Kulkumatkan päässä asuvat jo voivat tilata yhdessä.
Eihän sitä tässä mitään tarvitsisi, mutta entä jos ne on ensi vuonna loppu?
Ooh, mitä kaunottaria tuossa linkissä!
Minun perustaviskaunopunahattuni näyttävät nyt tältä:
Yleensä pitävät värinsä ihan sinne pakkasiin asti, enkä tämmöistä raidallisuutta ole koskaan ilmennyt. Onko tämä tuttu ilmiö muille? Mistähän se mahtaa kertoa?
Tämän vuoden kuivassa ja kuumassa monet kasvit ovat vähän sekoilleet kukkimisajoissaa, useimmat kuihtuneet nopeammin, mutta jotkut taas unohtuneet aina vain kukkimaan tai aloittaneet uudelleen nyt, kun on taas tullut vettä. Mahtaisiko siitä olla Sinisoinnullakin kyse.
Joku saamattomuus vaivaa. Sen verran sain aikaiseksi että vähän plerasin siemenpusseja ja löysin valkoisen punahatun siemeniä. En muistanut ollenkaan sellaisia ostaneeni ja pitkään haluttu kukka.
Ohjeessa on esikasvatus sisällä tai suorakylvö. Itää +20 asteessa. Sisällä en aio esikasvattaa mutta nyt mietin laittaisko suorakylvönä vai hangen alle?
Mulla on nyt kanssa valkoisen punahatun siemeniä, ja ajattelin kylvää muutaman siemenen sisälle, ja laittaa loput hangen alle. Viime vuonna ainakin tavallinen punahattu kukki jo ensimmäisenä vuotena, kun esikasvatin sisällä. Siksi ajattelin tuotakin muutaman sisällä kasvattaa, jos saisi pari kukkaa jo loppukesästä.
iiris-kukka: mulla valkoinen punahattu onnistui hienosti ihan sisällä pari vuotta sitten ja taimiakin tuli enemmän kuin omiin tarpeisiin ja taimivaihdossa oli silloin tarjolla
Mutta luulis, että suorakylvönäkin onnistuu, ei varmaan vaan kuki ekana kesänä. Ja kyllähän sulla siinä terassilla varmaan ne pärjää toukokuussa jo hienosti jos vähän laittaa harsoa päälle?? Mulla oli terassilla sellaisessa korkeareunaisessa vanhassa jääkaapin laatikossa taimet silloin keväällä, enkä kuskannut kyllä yhtään ees taas…
Viime keväänä punahattuja kasvatin. Peitin kevyesti ja sisälle jätin kasvamaan. Ihan hyvin taimia tuli ja sain hengissä penkkiinkin asti.