Kuntolenkkiä kiersin vähän yli viisi kilometriä vaikka vettä/räntää viskeli välillä. Työstä kävi. On ihan rapakunto.
Vuos takaperin oli vielä ihan toisenlainen tahti.
Jonossahiihtolatu on avattu lauantaina. Varsinaisesti ei pääse eksymään.
. Päivälippu 15€, seniorit 10€, lisäksi kuntalaisille kolme ilmaista3 tunnin vuoroa viikossa ja senioreille yksi. Yleensä on satanut vettä, mutta näin pikkupakkasella voisi käväistä. Maisemat sulalle järvelle kiinnostavat tietysti eniten. Kausikortin alamäen rinteisiin olen toki jo hankkinut.
Vihdoin kirurgi antoi luvan että saan liikkua kuten ennen. Joogaankin saan mennä mutta aloitan vasta uudenvuoden jälkeen. Päätä on vähän hankala käännellä kaulan pitkän haavan takia mutta kävelyä se ei haittaa. Käsiä vain paleltaa niin vimmatusti, tilasin lämmitettävät hanskat joten eiköhän sekin ongelma ole ratkaistu.
Aivan ihana aurinkoinen, tyyni ulkoilupäivä.
Reilu 7 km kävelin ja se kävi ihan vaivattomasti.
Mittasin verenpaineen 118/77 syke 62.
Aivan loistavat lukemat. Ei voi muuta kuin olla tyytyväinen nykyiseen olotilaan.
Salmen ulkoilualueen reippaan 6 kilsan lenkki kierretty, oli hieno ilma ja mukavaa, kun ei tuullut.
Hieno ilma mutta ei oikein onnistu vieläkään lenkkeily kun sormet on jäässä. Tilasin pattereilla lämmitettävät hanskat mutta eipä auttaneet netkään. Ei tullut tarpeeksi lämpöä. Pakko koettaa värkätä taas itse jonkinlaiset lapaset, parit oon tehny mutta ei oo olleet hyvät. On tää kyllä paska homma. En ymmärrä mikä mun sormia vaivaa, tai no huono verenkiertohan se on mutta miksi menneet noin huonoksi.
Minulla jäätyy aina sormet jos on sormikkaat.
Käytän lähes aina villalapasia.
Kylmemmällä ilmalla laitan alle ohuemmat ja päälle paksummat , vähän väljemmät.
Kaksilla lapasilla pärjään lähes kuinka kylmässä vaan.
Lunta satoi vain pari senttiä, mutten uskaltanut pyöräillä. Kaupassa kävin jalan kärryhökötyksen kanssa. Siinä on yhdistetty kahden huushollin turhake. Joutilas kärry siskolta ja meidän autotallissa viereksinyt kolmiosainen pyörälaukku, jonka edellinen asukas oli jättänyt sinne.
Minulla on ulkoillessa fleesehanskat. Pakkasilla laitan niiden päälle pojalta pieneksi jääneet nahkarukkaset. Ei palella sormia.
Nahkarukkaset tai irtovuoriset kangasrukkaset ja villalapaset niiden sisällä toimii. Turkisrukkasissakin on usein fleece sisällä, turkista vain koristeena reunassa. Leikkasin rukkasen sisukset itse pois.
Reilu 7 km kävelin vaikka metsän kohdalla oli jo aika hämärää.
En tykkää että kelloja siirrettiin kun ilta pimiää niin aikaisin.
Kävin jonohiihtoa suorittamassa reilut 5 km. Ihana ilma ja upeat näkymät järvelle. Latua on kahdesti jatkettu, nyt 2,5 km lenkki.
Lupsakka pikkupakkanen päivällä, - 4. Oikein hyvä ulkoilupäivä sään puolesta.
Lenkkiä kiersin ulkopuuhien jälkeen vähän yli viisi kilometriä.
Kännykkä näyttää kokopäivän kävelyksi 10,31km ja 15620 askelta.
Sää ei ollu kaikkein paras ulkoiluun mutta kiersin lenkkiäni reilu 10km. Puolessa välissä kävin sisällä kääntämässä linttulootavuokaa uunissa ja katoin ettei ruokamme kuivu pilalle.
Lunta tuprutti niin ettei meinannut polkua saada pysymään näkyvissä.
Valmis ruoka odotti uunissa lenkiltä tultua.
Nyt on ilta pelkkää laiskottelua, ehkä vähän kahvakuulailen aikani kuluksi ennen saunaa.
Hyötyliikuntakausi avattu. Kävin lapioimassa risteyksen auki. Aura-auto tekee siihen ilkeän vallin. Hiki tuli. Umpihankirämmintä aloitettu myös. 5 - 15 cm oli metsäpolulla jo iltapäivällä lunta, nyt varmaan enemmän. Pitkän kaavan mukaan, eli reilu kilometri metsäpolkua, puolet siitä ylämäkeä ja loppuosa sitten silkkaa alamäkeä jarrut päällä, kauris oli puskassa, ihan tuoreet jäljet. Sitten tietä 1,5 km, ei oltu avattu ja loppukiriks vielä toista metsäpolkua muutama sata metriä. Kummasti tuntuu takajaloissa äkkiseltään.
Ei ole enää liukasta niin uskaltauduin miekin lenkille. Selkä jo parempi niin yritän pikkuhiljaa selkä-ja vatsalihaksiakin kuntouttaa.
Hiihtokausi avattu,12.5 km luonnonlumella pertsaa.Mahottoman liukas keli
Lumirämpimistä nastakengin reilu 5 km luontopolulla alas rantaan ja takaisin ylös. Ei näkynyt kuin nastakenkien ja koiran jälkiä. Mie oon kuulkaas ihan koukussa tuohon. Taas.
Lenkkipolkua kävelin reilu 9km kirjaa kuunnellen. Hyvä ilma - 3.
Aamulla ajattelin lähteä kävelemään, ulos vilkaistessa huomasin pienen lumikerroksen. Äkkiäkös sen kolailee pois, ajattelin. Väärin! Lumi oli kuorettunut ja kolaaminen tosi hidasta. Lapiolla kasasin keoiksi, kun kola kulki lumen päällä. Reilusti yli kahden tunnin meni, joten jätin kävelemisen sikseen. Lauhaa luvassa, mutta jos lumi sulaa sohjoksi, saattaa tulla liukasta pakkasen tullessa.