Lumitöitä ja hiihtoa tälle päivälle huolletuin suksin ja voideltu myös lumikolat.
Upea ilma, pakko kokeilla josko pääsisin nastakengillä eteenpäin.
Vapaapäivä osui kerrankin hyvään keliin.
Oon aamujumpannut jo siivouksen parissa, imurointi, sängyn imurointi, peitot ja tyynyt pihalle tuulettumaan.
No ne on jo sisälläkin ja puhtaat lakanat odottavat , että pääsee illalla pujahtamaan peiton alle.
Vaihdan lakanat joka viikko ja nautin tunnelmasta joka viikko.
Meillä on koirilla sänkykielto, vaan nyt olen kahdesti yllättänyt Hilman sängystä.
Hän oli tyttärellä hoidossa ja pötkötteli siellä heidän välissä, niin jo vaan alkoi kotonakin rötväily. :crazy:
Hyvin pääsin lenkille.
Käveltiin pari tuntia metsissä ja pelloilla.
Osittainen hangenkantokin paikoin, silloin on hyvät lenkkimaastot kun kunnolla lumi kantaa.
Ei ollu nytkään koirat narussa lainkaan kiinni koko lenkillä, valjaat oli kyllä valmiina ja narut mukana varuilta.
Repe lempipuuhissa, eli lumienkeli hommia
Sekunti kuvan oton jälkeen hän kaatui taas.
Vähissä on lumet jo.
Eilisen kirkkaan illan ja tämän kirkkaan aamun välissä oli pyryttänyt lunta. Lähes viisi tuntia kuntoilin lumitöissä. Aurinkoista, -5 astetta. Olin kuulevinani talitintin äänen ja aamulla näin kaksi oravaa juoksemassa edestakaisin kuusessa, joten ei hassummat olosuhteet.
Sain tänäänkin koirapainon sängystä kiinni, sai kunnolla huutia, meijän prinsessa perkule.
Tämän päivän lumityöt 3h 40 min. Helpoin osuus oli pudottaa räystäällä roikkunut lippa. Osalta kattoa oli lumi valunut enimmillään n. 30 cm. Kun satoi märkää lunta ja oli lauhaa, pelkäsin lumen painavan ränniä. Oksasahalla oli kätevää ja turvallista sahata roikkuva lumi pois,
Mulla ei ole mitään pihatöitä näin talvella ja aamulenkit on jääny vain muutamiin viikossa. Liikkuminen vähenee uhkaavasti, pitäis kyllä miettiä uusiksi koko systeemi. En mennyt joogaankaan, jotenkin ei huvita mikään liikunta tänä talvena.
Ensimmäisen kerran uskaltauduin yksin kuntosalille. Viime viikolla otin oppaaksi fysioterapeutin, joka käy aktiiviesti kuntosalilla. Sali aukesi jo seitsemältä, joten ei ollut ruuhkaa. Samalla senioripassilla pääsee kuin uimaankin.
Hassu juttu, että moni palvelu puuttuu pikkukaupungista, mutta kuntosaleja on kolme.
Kun olin opiskelemassa, niin siellä yksi aikuinen kehui minun lihaksia. Lihakset on pysynyt hyvin ja kasvaneet, koska teen käsipainoilla sarjoja. Opettajatkin huomasi kuinka jaksoin nostella raskaita tarvikkeita ja raskaita kakkuja lisäksi vispilällä ja kauhalla sekoitin isot massat nopeasti.
Tein tunnin löntystelyn kärkkäisellä …ei mitään ostohousuja ollut mut ukolla oli asiaa Stilin kaasarista, tunti meni hiljaa löntystellen burana 800 pohjille niin jalka nousi kivutta…toki koton taas rappuset harjasin kahdesti mennessä ja tullessa.
Vihdoin pääsen ulos, enää - 5 kunto on rapissu huolestuttavasti kun ei oo voinut liikkua kunnolla kuukausiin. Olishan sisälläkin voinut jotain tehdä mutta kun ei innostusta oo riittänyt. Pakko ottaa itseä niskasta kiinni tai käy huonosti
Tämän päivän kuntoiluna oli tarkoitus kävellä uimahallille ja takaisin, menomatkalla pikku mutka. Uintia tavalliseen tapaan n. 2km.
Eilinen lumisade lisäsi suunnitelmaan 3 tuntia lumitöitä, eli eilisen illan lumikasojen siirto pois pihalta.
Viimeeksi kesälomalla kävelin monta kertaa 20km
Viikko sitten kävin viimeksi hiihtämässä. Lapiojumppaa olen ahkeroinut ja syöksy jumppaa: nopeesti autosta kauppaan ja sisälle. Välillä on autojumppaa, kaiva ja raaputa
Tänään kävin uimahallilla. Kuntohoitaja teki miulle kunto-ohjelman joka ladataan rannekkeelle. Ranneketta koneelle näyttämällä tulee päälle sinne ladatut painot ja ohjelma. 60€ maksaa vuoden kortti jolla voin käydä kuntosalilla ja uimassa niin paljon kun saan aikaiseksi.
Maanantaina diabeteshoitaja tuon asian laittoi eteenpäin ja tänään tuli puoltava lausunto, ei huono.
1,5 tuntia kolajumppaa, eikä kysei ole kevytkolasta.
Kolan kanssa kävelyä useita tunteja. Osallistuin myös lumeen juuttuneen kotihoidon auton työntämiseen naapurin kanssa. Vielä olisi ollut lisää lumitöitä, ellei naapuri olisi vetänyt lingolla lumia autotallin edestä.
Tänään aloitin uimahallilla käynnin. Pikkuhiljaa. En uponnut, mutta en pitkälti jaksanut uida. Vähän viikossa…
Kotiin kävely oli liukkaassa loskassa hankalaa.
Kateeksi käy nuo teidän halvat uimahallissa käynnit.
Kaupunkikoti on korttelin päässä uudesta uimahallista.
Seniorikortti 45e /10 kertaa.
Jos oltaisiin kaupungissa kirjoilla niin 65e/6kk.
Kateltiin noita hintoja ja tultiin siihen tulokseen että kylpylät ovat meille parasta minne mennä lutraamaan.
Ehkä jos ja kun muutetaan kirjat kaupunkiin niin sittä vois ajatella asiaa uudelleen.
V o i t e l u v i r h e . Hiihdin 6 vuotiasn kanssa 3 km lenkin. Ekassa mäessä laskin melkein päälle ja hyppäsin turvallisuussyistä vapaahiihtäjien uralle. Se OLI virhe. Pitoteippit imi roskia ja lunta 5cm.Seuraavan alamäen laskin ensin ja poistuin itse tieltä.
Lenkki jatkui havuja katkoen ja sauvalla pohjia putsaten. Eskarilainen kurkki taakse ja odotteli risteyksissä. Lopulta otin sukset pois ja kävelin (puolijuoksua) perässä sukset kädessä.
Ski Tiger on suksiensa merkki, nousi niillä isot ylämäet latu-uralla. Just niitä samoja miksi -1 / -15 pitoteippit laitoin. Lämpötila oli jo +2 kun palattiin.
Kaverin puolesta nyt luisto/pito-ongelmaa kysyn neuvos. Kun sukuvika ei ole, kun suksi ei luista, niin mikä on?