Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

Oli hieno ilma kävellä, ihan tuntu että on jo vähän kevättä rinnassa. Joutunut lyhentämään kävelyreittiä kun jalat on niin kipeät. 

Taas upea paritreeni tänään crossfitissä.
Amrap(as many rounds as possible) 24 min.
10 kpl toes to ring,15 kpl russian kettlebell swing(16 kg kahvakuula),200 metriä juoksua,you go I go(vuorotellen koko kierros) 11 kierrosta ehittiin tehä ja seuraavasta kierroksesta ehin tehä vielä 5 kpl ttr.
Nuoren miehen kans tehtiin,mutta en häpiä yhtään omaa suoritusta.Meillä kuntotaso näytti olevan sama,hän pikkusen hyyty juoksuissa.
Kyllä tuo treenaaminen on mulle ainaski iso asia,jos on pikkusenkaan huonolla tuulella tai mörtsinä.Treenin jäläkeen taas hyvällä ja ilosella mielellä,suosittelen :+1:t3:

6 km tallustelin metsälenkkiä. Ilma oli hyvä mutta ite en ole oikein taas kuin ennen.
Pakkopullaa joka askel.
Tiaiset ähitti varaamillaan pesäpöntöillä, kaitpa halusivat pesänteko rauhaa.

Minä en talvisin halua kuluttaa itseäni, vaan rentona iltapäivisin. Lämmin kevät kutsuu yleensä luontoon.

+3 märässä lumessa ja sohjossa laskettelin alamäkeä 3 tuntia. Ei voiteluongelmia.

Eilen kelkkailin jäisellä tiellä, kävin hakemassa postin. Taisi olla tämän talven viimeinen kelkkailu, iltapäivällä tielle oli levitetty reilusti soraa.

Laskin äsken, että jos olisin maksanut uimassa ja kuntosalilla käynnit yksitellen, olisi senioripassin hinta jo mennyt. Voisi sanoa, että loppuvuosi on ilmainen.
Kaupunki haluaa ehkä käyttäjiä hiljaisiin tunteihin päivällä. Tänäänkin olin pitkään ainoa uimari ja lähtiessäni oli yksi henkilö jumppaamassa terapia-altaassa.
Toinen vaihtoehto on, että houkuttelevat kuntoilemaan, jotta pysyttäisi pidempään poissa hoitojonoista.

Elämäni on pelkkää alamäkeä
Silti kunto nousee

Tänään ensimmäinen hankikanto villasukka kävely. Jalat nautti hommasta.

Pyöräilykausi alkoi eilen, 10,5 km. Pikitie oli sula ja kuiva, pienemmät osittain jäisiä.  Pikkuteillä ajelin keskellä tietä tai jopa vasemmalla raiteella eli siellä missä oli sulaa. Muita kulkijoita ei ollut, en siis häirinnyt ketään. Välillä piti jalkautua, kun  tie oli jäässä koko leveydeltä.
Ennen määränpäätä jätin pyörän ja kävelin perille. Oikopolku oli umpihankea, jossa joku oli kävellyt. Tuli samalla tasapainoharjoitusta, kun yritin kävellä samoja jälkiä. Jossain edellisen kulkijan jalka oli uponnut syvälle, niitä jälkiä välttelin.

Polkua pitkin pihan poikki kuljen joka päivä talvisin. On tosi hyvä tasapainoharjoitus, varsinkin nyt kun on ollut lämminitä ja sateista niin lumi pehmenee polun sivuilta. Muutamia muksahduksia on tullut mutta ei vielä sattunut ole. Eikä ole ollut yleisöä näkemässä kompurointiani…

Vasta viime päivinä olen hoksannut moottorikelkkareitit käveltäviksi. Tekosyynä voisin ajatella, että aamulla on ollut pimeää. Eilen lähdin reitille tietämättä mihin sitä pitkin pääsee. Päädyin järvelle, ei ollut hääppöistä keliä. Jäällä oli ollut vettä ja kelkan jäljet olivat epätasaiset tai liukkaat… Lumi niiden välissä upotti toisinaan, onneksi ei syvälle. Vähän toista tuntia siinä meni, loppumatka pyörätiellä.

Nyt toinen laji suoritettu crossfit openeissa.Tämä oli heleppo,vielä ens lauantaina suoritus ja sitten taas taputeltu openit.Kiinnostavaa seurata missä oma kuntotaso on verrattuna muihin oman ikäsiin.
Tosin oon sarijassa 60-64, eli lähes nelijä vuotta nuorempien kans kisaan.
Tällä hetkellä sijotus worldwide 20/538,Europe 8/134 ja Suomi 1/7
Tosin maanantaihin aikaa suorittaa vielä.

Eilen 3 tuntia rinteessä. Jäätynyttä korppulunta, lentokeli. Ensimmäistä kertaa tälle talvelle Ukon jyrkkä, mustarinne alas kahdesti. Äkkiä alkaa alarinteessä reisiä hapottaa. Hyvää treeniä kevät istutuksia varten.

Tänään  kolme tuntia jäälle ja takaisin. Jyrkimmän nousun kannoin suksia. Lammas makkarat kävin saaren kodalla paistamassa kotiin tuomiseksi.i

Villasukka hankikeli lenkki aamulla.Lopupäivä sohvalla löhöilöyä.

Kävin tienreunaa kävelyllä mutta kyllä oli surkeaa pysyä n. 10cm asvaltilla. Muuten reuna upottavaa lälliä tai autokaistalla olis pitäny kävellä. Rekkoja kulkee kuitenkin ja muutakin liikennettä aika paljon.
Hiekkapölyä ei ollu kun ei ole koko talvena varmaan hiekoitettukaan.
Siinä sittä kuntoile täällä maaseudulla ellei omaa polkua ole.
No ei kait niitä ole kohta asukkaitakaan kun viimeiset vanhukset kuolee. Jos joku tänne eksyy niin kohta saavat kulkea hevosella ja rattailla mutta mites sekään onnistuu kun ei ole hevosiakaan eikä niillä heiniäkään.
No jos vaikka kohta drooneilla tuodaan ruoka ja hoidetaan sairaat ja vanhukset etänä.
Onhan tää kummaa ja yhä oudommaksi vain menee.

Kävelin aamulla uimahallille. Puoli tuntia kuntosalilla ja puoli tuntia uintia. Pikkuhiljaa yritän lisätä.

Nyt kaikki open lajit suoritettu.Eilen tein rx,eli ylempää sarijas ku kaks eellistä.
Nyt oli viis kierrosta thrustereita 10 toistoa/ kierros 20 kg,leukoja 10 toistoa/ kierros.
Sitten toinen kierros thrustereita 7 toistoa 29 kg/kierros ja 7 leukaa.Time cap 15 min.
Ehin tehä 52 toistoa,joista 22 leukaa!!! hitsit en ois ikinä osannu kuvitella että pystyn vetämään tuon määrän leukoja.Kotua ku lähin ,sanon mussukalle että oon tyytyväinen ku saan 2 leukaa tehtyä.Itku siinä pääsi ku onnen tunne oli niin valtava.
Nyt sijotus muuttuu rajusti ku nyt minut rankataan rx sarijassa vaikkoon tehenny kaks muuta skaalattuna.
Ei haittaa,itsetunto nousahti piliviin leukojen ansiosta
Tuossa ittensä aliarvioinnissa oon hemmetin hyvä vaikka joka kisassa missoon ollu niin oon tehenny henkilökohtasia ennätyksiä.Se vaan jotenki tuo kilipailu tilanne saapi yrityksen eri tasolle.
Että oon ylypiä ittestäni :innocent:

Rapavelliä on täälläkin tienpielustat, sinne suorastaan uppoaa paikoin.
Eli tutulta näyttää tönönvahdin leinkkimaastot.
Vettä on ojissa ja pelloilla reilusti, tyttärellä melkein meni taas tontti kahtia, siellä kiertää joki tontin ympäri ja kun vesi nousee, se oikaisee matalimmasta kohtaa tonttia tontin yli, katkaisten koko pihan kahtia.
Auratut lumivallit esti tällä kertaa läpimenon, mutta iso osa pihaa on veden alla.

Nyt pääseekin sitten lunta pukkaamaan tämän päivän kuntoiluksi, äidin pihan kävimme jo siivoomassa.

Karvarin kisailuista tuli mieleen, että minä oon outo ihminen, kun minulta puuttuu kaikenmoinen kisavietti kokonaan.
aloin oikein miettimään , että olenko mitään kisannut, ja joo olenhan minä.
Käskettiin ratsastusleirillä estekisaan, siihen lähdin.
Ja koiran kanssa pelastuslajeja, mutta se oli enemmänkin muuta kuin kisaamista varten.

No sitten yhtäkkii muistin, että olenhan minä kisannut, ylästeen matematiikkakilpailussa olin valtakunnallisesti kolmas.
Se ei toki ole urheilua, mutta siihen kisaan lähdin omasta tahdosta.
Jos olisin voittanut, olisin päässyt oikein ulkomaille kilpailemaan ja se olisi siihen aikaan ollut tosi jännä juttu.
Palkinnoksi sain polkupyörän, oikeen tunturi vaihdepyörän  ja minulle oli avattu tili pankkiin, johon oli laitettu rahaa.