Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

Minä pelasin lauantaina jalkapallo-ottelussa ekaa kertaa tälle kaudelle täydet 90
minuuttia! Hyvin jaksoin, vaikka olin aiemmin päivällä juossut neljä kilometriä kilpaa.

2 tykkäystä

Leposyke on alle 50 kun pelaan sudokua. Se rentouttaa.
Välillä älykello luulee, että otan päiväunen.

2 tykkäystä

Tiedättekö syvä hengityksestä mitään?

Jos tuntuu, että ylämäki on raskas, niin syvähengitys helpottaa sitä.

Syvähengitys: hengittää vain nenän kautta ja suu kiinni.
Vedä nenän kautta rauhallisesti kunnolla ilmaa ja hengitä ulos samaa kautta.

Minua se on helpottanut ja kunto pysyy hyvänä.

Yleensä ihmiset hengittää pinnallisesti ja siksi tuntuu raskalle.

1 tykkäys

Olen vuosia kulkenut Astangajoogassa ja hengitysharjoitukset yhdistettynä tiettyihin jooga-asentoihin tuntuivat alussa tosi haastavilta. Vaati keskittymistä, varsinkin tällaiselta hätähousulta. Hengitysharjoituksista oli hyötyä minulle, esim uinti- ja maastohiihtolenkeillä.

2 tykkäystä

Kohta alkaa jooga kurssit vuoden tauon jälkeen. Kuinkahan huonoksi kroppa on mennyt tässä välissä?
Joogassa oppii mm. hengittämään oikealla lailla.

Olen ottanut tavaksi sunnuntaisin pyöräillä vähän pidemmän lenkin. Tänä aamuna ajoin jostain syystä ohi risteyksestä, mistä aioin kääntyä, joten tuli ylimääräistä matkaa. Mittarissa oli yli 56 km kotipihalla. Yli neljä tuntia siihen meni, välillä pidin juomataukoja. Suurin hidaste oli kova vastatuuli, mikä muutti loivat alamäet tasamaaksi, kovimmissa puuskissa ylämäiksi.

5 tykkäystä

Kova kunto :+1:

3 tykkäystä

En sanoisi, kovakuntoisella ei olisi mennyt noin kauan.

1 tykkäys

Kävin aamulenkillä metsässä, yhtään sieniä ei vaan ole. Ahkio oli mukana, vedin ullessa kuormallisen pöllejä syvähengittäen Matkalaukun vyö lantiolla helpottaa suoritusta, vatsa on pienentynyt kesän aikana bikinikuntoon syksyn sateisiin.

5 tykkäystä

Pyöräilin aamulla n. 38 km tylsää reittiä. Piristävä sattumus oli, kun näin onkijan nostavan pienestä, matalasta joesta/ojasta hyvän kokoisen hauen ollessani hänen kohdallaan. Hauki mätkähti asfalttiin. Oja on kahden järven välissä.

3 tykkäystä

Yleensä pääsen maantielle sauvakävelylle tähän aikaan vuodesta mutta eipä vielä kävelläkkään.

Eilen kävin kehonkoostumusmittauksessa, olen tyytyväinen. Rasva% oli laskenut yli kahdella prosentilla ja fitness-indeksi noussut yhdellä, on nyt 82 pistettä.

3 tykkäystä

Minulla on älyvaaka, muttei enää löydy sitä sovellusta, joka ottaa tietoa siitä vaakasta. Kyllä harmittaa.

Pakko oli ottaa esille vanhempi puhelin, koska siinä on se sovellus, jossa on vaaka tiedot.
Lähetin sen sovelluksen uudempaan puhelimeen.

Kävin pyöräilemässä, oli hyvä, lämmin ja tyyni sää. Kun olin jo melkein kotona, pyörän ketju tipahti paikaltaan. Onneksi vasta silloin eikä lenkin puolivälissä. Olisi ollut aika tylsää taluttaa pyörää toistakymmentä kilometriä.
Nyt ketju on paikallaan ja pyörän laatikossa kertakäyttöhanskat.

3 tykkäystä

Välillä luen terveys uutisia ja yllätyiksiä tulee välillä mm. keski-ikä on noussut 50-60 ikäisiin.

Syynä on se, että ihmiset ovat paremmassa kunnossa, kuin aiemmin ja elää pitkään.

Aina kun kävelen erään kautta, niin näen, kun eläkelläiset harrastaa liikuntaa.

Tänään treeneissä levypainon kantamista,30 min,15 kg levypaino.Saa kantaa miten haluaa,100 metriä on yksi toisto.
Tein 26 kierrosta,eli 2.6 km.Hyvältä tuntu,ei tullu että ompa pitkä.Oon juossu kaks maratoonia ja kaks puolikasta.Ei mulle pitkä suoritus oo mitään,hitaasti lämpiävä.Tykkäsin,mutta nyt käsivarret mustelmilla,no,rapatessa roiskuu :sweat_smile:

2 tykkäystä

Voi kauhistus mitä rehkimistä sulla, ettei vaan tuu pysyviä vaurioita, ei oo sitten vanhana Mukavaa.

En päässyt joogaan, ei ollut sopivaa päivä ryhmää. Menin sitten tavalliseen jumppaan, on näin aluksi kovaa touhua. Kyllä jooga on mukavampaa, se on enemmän sellaista henkistä. Tää jumppa on enemmän ruumiillista, vaikka kropalle on ehkä parempaa. Pakko vain kärsiä, periksi en anna. Tiedä sitten miten polvi rupeaa reagoimaan, vielä ei ainakaan tuntunut missään. Vatsalihakset on kyllä hellänä.

1 tykkäys

Olipa turvallinen uimahallikäynti, kun altaan toisella laidalla harjoitteli joukko miehiä pelastuslaitokselta.

2 tykkäystä