Pyöräilykausi avattu lauantaina. Alkuun reilun kilometrin matkalla piti ajaa mutkitellen puolelta toiselle ja keskellä, kun jäätä oli vielä osalla tietä. Pahiten jäässä oli se mäki, josta saa parhaan vauhdin.
Keskiviikkona hain pyörän huollosta. Nyt siinä on uusi takavanne ja uudet sisäkumit sekä ketjut. Huoltaja sanoi, että saahan viisikymppisessä pyörässä vikoja ollakin.
Hiihtokausi jatkuu Kuusamossa. Hieman on vetisiä latuja, mutta ihana rauha ja skinit toimii hyvin.
Heh, minä en ole kuukauteen kuntoillut mitenkään. En ole lihonnut yhtään, vaan paino on pikkasen pudonnut eli lihakset ilmeisesti pienentynyt.
Nyt aloitin taas lankutuksen. Menihän siinä jokunen kuukausi, kun en jaksanut lankuttaa töiden jälkeen.
Lankutin ensin 47 sekunttia - lepo - 1minuutti - lepo - 40 sekunttia. Huomaa, että kunto on jäänyt jälkeen.
Viime kesänä testasin kuinka kauan jaksan lankuttaa ilman lepoa ja yli 4 minuuttia kestin.
Hiki siinä tuli, kun huoneenlämpö oli niin korkea.
No niin, kunto senkun kasvaa.
Nyt lankutin minuutti - lepo - minuutti - lepo ja minuutti. Helposti meni.
Pyöräillen sukuloimassa, 17,6 km. Menomatkalla koukkasin viemässä tutulle kurpitsansiemeniä ja tulomatkalla pyöränkorissa matkusti tomaatintaimia. Ne olivat jääneet varalle, jos koulittuja olisi kuollut.
Taas tuli mieleen vanha sanonta: vie mennessäs, tuo tullessas, kuse käydessäs. Olen noita sanontoja kuunnellut lapsena paljon ja usein ne putkahtaa mieleen vieläkin. Minulle ovat päivän piristys jos jotain uutta vielä kuulee.
Minä lankutan vain ja jossain vaiheessa aloitan treenaan painoilla.
Minä tykkään lankuttaa. Varpaat ja käsivarret lattiassa. Välillä siinä treenaan siten, että kädet menee ylös ja alas.
Edit: Siis kädet on kyllä lattiassa, mutta kroppa menee alas ja ylös.
Taidankin tästä lähteä lankuttamaan.
Joka kerta, kun lankutan, niin sen jälkeen iskee nälkä. Eli lankutus polttaa hyvin rasvaa. Söin pari leipää äsken, jotta yöllä olisi jotain massussa, kun kroppa työskentelee silloin ja vaatii evästä, muuten se nakertaa minun lihaksia.
Olen pitänyt 2 päivää taukoa kuntoilusta.
Tuntui ettei jaksa lankuttaa ja kuntoilla muutakin.
Olen joutunut venyttämään lihaksia, kun vasenpuoli on jotenki jumissa, sillä oikealla puolella pystyn tarttumaan varpaisiin.
Olen kyllä käsipainoilla treenaillu. Olen rannepainot sidonnut yhteen, jotta painoa olisi enemmän.
Yritän tehdä lenkin joka päivä. Sateella kävelen maastossa, poutapäivänä pyöräilen.
Jouduin lopettamaan lankutuksen, kun kyynärpää alueelle tuli kovettumat ja aika kipeät.
Olen muuttanut liikuntaa ja aloitan taas kunnon kävelylenkit.
En kuntoile, kyykyt, nostot ja kaivamiset kuuluvat arkeen. Tää on niin noloo.
Treenit nelijänä päivänä viikossa,työmatkat pyöräilen ja viikonloput juoksentelen pitkin pihaa kyykytysten ja nostojen väiissä.Haaveena olis että pystysin taas juoksemaan,lauantain treenissä oli hyvä tuntuma taas juoksuun.Cooperin testi pitäs suorittaa kesän aikana.
Tänään kävelty lähes 7 km
Oli todella mukavaa kävellä ennen puoltapäivää. Näin hevoset pellolla ja sorsaemon perässä poikaset uimassa.
Niin paljon reittejä, että piti välillä ihan miettiä minkä valitsen. Kiipesin myös korkealle kallolle ja ihanasti saaret näkyi.
7,4 km ajassa 4h 20 min -kävelyä. Maasto vallan kamalaa, syksyinen pääte hakkuu ajouria risukoissa kulkien. Korkeiden kallioiden päälle kapuamista, muutama jyrkänne nelinkontin varvikossa ylöspäin. Metsämansikoita ja mustikoitakin löytyi.
Miten sinulla meni niin kauan? Minä kävelen tunnissa 6km. Olen kyllä nopeamminkin kävellyt sen matkan.
Ai niin, kun löytyi marjoja.
No onhan se pikkusen eri kävellä mettässä ku päällystetyllä tiellä!!!
Kannattaa joskus poiketa mettään.
Minä olen koko ikäni harrastanut kävelyä ja retkeilyä.
Maantiellä kepoisesti menee 6-7 km tunnissa.
Metsässä helposti hyvässäkin maastossa 4km tunnissa
Metsään en mene koskaan kiirehtimään vaan nauttimaan.
Normaali retkeilyvauhti minulla on 3-4km/h ja se sisältää vähän kuvaamista ja maisemien ihailua.
Ei se määrä, vaan laatu.
Vaikka Valtsun maisemissa taisi laatukin olla hävitetty.
Minä kävelen yleensä hiekkatiellä. Välillä käväsen metsän puolella.
En tykkää kävellä asfalttitiellä.