Suolla kävely on elämyksellistä myös.
12 km Kevon Kansallispuistossa,aikaa meni 4 tuntia,kaloreja palo 921.
Hissukseen käveleskeltiin.
Talven lopussa tuli hieman painoa ja päätIn etten enää leivo leivoksia ja niin vyötäröstä on lähtenyt 6cm
Treenailen ilaisin, koska tarvitsen voimaa, kun lähden opiskelemaan.
Vaakaa ei kannata tuijottaa, koska lihakset kasvaa ja tuo lisää painoa. Lihakset painaa enemmän kuin rasva.
Tänään kalareissu,kävelyä noin 8 km,aikaa rapiat 4 tuntia.1029 kaloria sain poltettua.
Hmm,eilen käveltiin pitemmästi ja vaihtelevampaa maastoa,tänään oli helepompi maasto niin kuiteski kulu enemmän,ehkäpä se virvelöinti kulutti
Tonni täynnä kilometrikisassa. Vapusta alkaen 64 pyöräilypäivää.
Mietin ensin minkä painoiset käsipainot hankin ja päädyin 3kg, koska teen erilaiset treenit, niin kädet ei heti raskaasti väsy. Tilasin Eco Body vinyylikäsipainot.
Myöhemmin voi toki tilata painavammat käsipainot.
Ei 3 kg käsipainoilla aikuinen tee mitään.Parissa päivässä huonokuntonenki jaksaa isompia painoja.
Ite käytän 6 kg tai 7.5 kg riippuen toistomääristä tai liikkeistä,j@ mullon huonot käjet ja olokapäät.
Yleensä teen 3x20 jokaista eri treeniä. Minun oikean puolinen olkapää on saanut joskus kipeää ja se kyllä tuntui.
Vasemmassa kädessä motoriikka on vähentynyt ja se kyllä väsyy kunnolla.
Minun olkapäässä on kiertäjäkalvosinoireyhtymä.
Jos käsi tai olkapää olisi normaalit, niin ottaisin painavimmat käsipainot.
Onneksi ostin ne 3kg käsipainot, sillä olkapää on tullut paremmaksi. Alussa iski kipeää kovasti siihen.
Kauppakassien kantaminenkin on helpompaa.
Kannattee alussa kuntoilla kevyemmillä käsipainoilla, jotta ei vahingota itseään ja jaksaa tehdä sarjoja.
Aktiivisuusranneke näytti näytti 135% aktiivisuutta ja 1475 kcl kulutusta liekin kuvalla, kun istuin autoon satamassa puolenpäivän jälkeen. Mökiltä pakattiin ja keräiltiin tuulelle alttiit tavarat, kylmälaukut ja pyykkikassit, kannettiin veneeseen ja takakonttiin. Nää ah rantalomat, oi:muscle:
Minkä niminen ranneke sinulla on?
Polar ei kylläkään ole paras, sillä se laskee liikaa esim. askelia. Käsi kun liikkuu, mutta jalat ei, niin sekin muka on askel. Polar tietää itse, että heidän ranneke tekee tuon.
Yleensä ranneke on hieman myöhässä, jos vertaa kännykkään. Jos kännykässä on 20 000 askelta voi ranneke näyttää 17 000 Kännykkä on parempi laskemaan askelia.
Rannekkeet ei yleensä laske askelia, jos käsi ei liiku.
Olen testannut 7 erilaista ranneketta ja kuukausi sitten ostin uuden Huawei 6 Iloinen olin, kun siinä oli uusia ominaisuuksia.
Työkaveri kertoi, että hänen ranneke luulee, että hengityskin on askel, mutta hän ei kertonut minkä merkkinen.
Töistä saatiin joululahja ja paketti sisälsi kalliin Garmin rannekkeen, mutta ei ole ollut käyttöä.
Kuntohan nousee ilman mittareitakin jos hiki tulee pintaan ja hengästyy kerran päivässä…paitsi jos oma pumppu sutii kuten minulla.
Pyöräilin aamupäivällä 14 km ja iltapäivällä ajoin kirkonmäelle. Meitä oli ryhmä Marttoja ja muutama mies, oppaan johdolla lähdimme kiertämään Eukkojen polkua. Se kiertelee metsässä polkuja pitkin ja polun varrella on erilaisia kunnan historiaan liittyviä paikkoja. Ei mikään helppo reitti, ei sovi huonojalkaisille, kun on jyrkkiä ylä- ja alamäkiä. Polun pituus on n. 3 km.
Lopuksi menimme Kesäkahvila Kaikuun, joka oli auki viimeistä edellistä kertaa. Todella hyvät leivonnaiset.
Hiihtokaus8 avattu,14.5 km pertsaa vaihtelevassa maastossa.Hyvä oli keli.
Nyt lavut jo kohtalaisessa kunnossa,suot märkiä ja risujen nokat näkyvillä paikoittain.
Lumen syvyys 39 cm,toisin paikoin vähemmän.
Harmi ettei täältä pääse hiihtämään kuin pakkaamalla sukset autoon ja ajelemalla jonnekin latujen lähelle. Tasamaata löytyy lähinnä tuolta Kokemäenjoen vesistöltä mutta pienenä peloteltuna en sinne mene koska siellä on ohuita virtapaikkoja enkä ole höyhenenkevyt. Tilasin tänään juoksumaton, kävelyä varten. Siihen meni sen verran paljon rahaa että on taatusti pakko käyttää
Kiitos kiitos😀. Minulle oli yllätys että kun kävelee juoksumatolla, pitää olla vahvempi moottori. Eli juoksijalla voi olla se kiloraja joka esitteessä sanotaan mutta kävelijä kuluttaa hihnaa ja moottoria enemmän ja tarvitsee voimakkaamman laitteen. Sitä on sitten käytettävä koska se painaa niin paljon ettei tule laitettua kasaan ja auki päivittäin. Vaikka se siis on kasaan taiteltava, päivän jumppa tulee siinä kun kankeaa sen esille käyttökuntoon🤪.
Meille hommattin myös kävelymatto. Yllättävän hyvin sitä on tullut käytettyä. Minä kävelen useita lyhyitä pätkiä päivässä kun se on aika tylsää hommaa. Pienissä pätkissä sitä ei niin huomaa…
Minä kuuntelen kirjaa kun kävelen pitemmän aikaa niin aika menee mukavasti.
Monasti kävelen lyhyitä pätkiä esim. kun paistelen uunissa jotain ja vahtaan paistoksia.
Kengät jalassa en kehtaa lontustaa huoneessa niin 2km just kärsii kerralla kävellä avojaloin ettei jalkapohjat pala.
Vauhtina mulle sopiva 6km/tunti.
19 km pertsaa vaihtelevassa maastossa.
Olipa hyvä keli