Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

Kerrankin saatiin aikataulut sopimaan, vuoro-ja viikonlopputyöt kaikilla kolmella.
Lähdetään lauantaina patikoimaan tyttären ja siskontytön ja koirien kanssa.
Tarkoitus tehdä 12 km lenkki ja tietenkin makkaranpaistoa laavulla matkan varrella, eihän se oo retki eikä mikään, jos ei oo kunnon eväät. :smiley:

8 km tosi liukkaaalla polulla vesisateessa,mussukan polovi ja minun lonkka ei kyllä tykänny hyvää.Huomena uus yritys,ennusteessa sajetta koko päiväksi :disappointed:

Kyllä me tänäänki lähetään patikoimaan,nyt ei just saja vettä.Toivottavasti polut ees pikkusen kuivuneet.
Katotaan jos huono kävellä niin lyhennetään lenkkiä.
Ei kyllä yhtään haluta lähtä kylypylään,e8 olla sitä porukkaa joka tykkää lillua likasissa vesissä :roll_eyes:

Joo,Levillä ollaan jo toista päivää.

20 km patikointia vesisateessa.Nyt valittiin semmonen reitti ettoli enimmäkseen tasasta pohojaa kävellä.Reilu kilometri on rakkaa kurussa,liukkaat kivet ja jyrkkä mäki.Aikaa meni taukoineen 5 tuntia,ei pietty kiirettä,ehittiin seurata oravien kisailua…Hyvin jaksettiin kävellä,mukavaa oli :hugs:

Eilen oli sateinen päivä enkä siksi lähtenyt pyöräilemään. Vedin päälle sadevaatteet ja lähdin metsään kävelemään. Mutta kuinkas kävikään, melkein puolitoistatuntisen lenkin aikana oli poutaa ja jopa aurinkoista. Hyvä kuitenkin, että oli sadevaatteet, metsän puut, sananjalat ja heinät olivat märkiä.
Kävelin tavallisen metsälenkin ja sen jälkeen kävin katsomassa, miltä myrskyaukko näyttää, kun sieltäpäin on kuulunut koneen ääniä. Tien laidassa olikin hakkuukone parkissa, osa aukosta on jo hakattu, paljon on vielä jäljellä. Näin aukon toisella puolella hirven, jonkin aikaa tuijoteltiin toisiamme. Satakunta metriä oli väliä.

valtsu,kyllä ruskaa ihailemassa ja tärkein saapi olla ulukona koko päivän.
Valitettavasti sateista ja sumuista,mutta värit kyllä puskee läpi.

22 km patikointia tunturissa.
Tänään aamusta jopa aurinkoa näky,iltapäivästä sitten taas tihuutellu vettä.
No,nyt oon taas saanu reippailla luonnossa.Kolomena päivänä kävelyä yhteensä 52 km,oon tyytyväinen :hugs:

Rapakunto.
Tänään kävin kiertämässä lenkkipolkua vähän yli seitsemän kilsaa. Kolmena päivänä, tänään neljäs päivä olen lenkkeilly.
Tänään tuntu jo että jaksaa kävellä kunnolla mutta aikaisemmin ei kyllä oikein kulkenut.

Kyllä kait minä oon tuolla ulkona kyhniny mutta ei näköjään käy kuntoilusta kun en ole ehtiny lenkille. 
Muutenkin on taas ollu kolmisen viikkoa ihan uivelo olo, on vaan tuntunu ettei oikein jaksa.

Ei ole saanu sitä aurinkoenergiaa täällä kun lähes aina satelee. Yhtä syksyä ollu keväästä lähtien.
Jospa ne kohta lumet valaisee maisemat kun ei oikein noita kaamosvalojakaan sais laittaa että sähköä riittäis. 

Minullakin alkoi sauvakävely, kunto on kuitenkin nyt hyvä kun sain sen nostettua lomareissulla. Tytär kävelytti minua jopa vuorelle, meinasin kyllä läkähtyä. Kesäisin en lenkkeile kun on niin paljon muutakin tekemistä. Jalkojen venyttelyä ei lasketa. 

Noin 3500 askelta päivässä. keskimäärin. Jos jonain päivänä tulee 6000 askelta niin pari seuraavaa päivää jää 2000 askeleen. 

Mulla tuli päivittäin  10000-14000 askelta ennen näitä jalkasärkyjä. Ne on sit pakottaneet kävelemään eri tahtiin ja vähemmän, ja kesällä muutenkin tulee askelia vähemmän vaikka on koko päivän ulkona. Pihahommissa ei kerry kuin ehkä 3000 askelta paikasta toiseen siirtymisissä päivän mittaan ja koiralenkkikin jää lyhyemmäksi kun on kuuma eikä koirakaan jaksa.

Tänään tuli vähän vajaa 5000 askelta, vähäksi jää nykyään. No se on  pidettävä liikettä yllä sen minkä milloinkin pystyy.

Minä laskeskelin tässä huvikseni,että.askeleita ei tule enää.kuin noin 4000,siksi,kun en pysty pahan selkäongelman kanssa enenpään.Jalat on kunnossa,mutta,kun selkäranka ei ole entisensä,niin täytyy tyytyä vähempään.Hyvä,kun näinkin,enkä.pysty töitäkään tekemään niinkuin ennen.Mutta ajattelen vaan,että olenhan oman osani jo tehnytkin.

Aloitin syksyllä asahin. Sopii hyvin epäsäännölliselle ja ei niin hyväkuntoiselle liikkujalle. 
https://fi.wikipedia.org/wiki/Asahi_Health

Sauvakävely aloitettu. Joogaan en voinut mennä kun verenpaine rupes temppuilemaan.

Asiakkaan kanssa käydään 3-4km lenkillä aina kun sää suinkin sallii. Siihen kävelyt pysäkille niin n.5km tulee työpäivinä käveltyä. Vapaapäivinä yritän pyöräillä kauppakeskukseen yms.
Vähiin näin talviaikana liikunta jää.
Diabetes kyllä vaatii päivittäin jotain.

Kuntoilua enemmän kroppa huutaa nyt venyttelyä, MUTKU ja SITKU vielä nostot, työnnöt, väännöt, kampeamiset, polkemista ja tamppaamiset ohjelmassa. Vähän juoksuttelua, pihahölkkää ja kipittelyä, sisälaahustuskausi aluillaan.

Jumppapalloa on nyt pomputeltu jo pari viikkoa putkeen…aloitin 3 viikkoa sitten venyttelyllä ja hiljaisella pyörittelyllä, avaamalla ensin jumeja…
Nyt ei enää kramppaa eikä rutise niin pahasti kun aluksi…kun pihatyöt päättyy niin aloitan sisäliikunnan kuntoa kuunnellen koska istun koneellakin kauemmin kuin kesäisin.

Tänään kävelin metsälenkkiä 10,5 km. Ihania ilmoja ollu nyt viime aikoina ulkoiluun.
Ekakerta tänä syksynä yli kymmenen kilsaa. Melkein jokapäivä 6-7 kilsaa olen kävely sen jälkeen kun kesän sato on korjattu ja muutkin vasinaiset kesätyöt jääny tauolle.

Juoksumatto saa nyt olla käyttämättä kun sitä sähköä pitää säästää.
Mielellään sitä ulkona käveleekin kun vain on mahdollista. Nyt ei ole polulla vielä lunta yhtään ja kova pohja kun on kylmänny sen verran. Toivottavasti ei lunta tulekkaan paljoa.
Toisaalta sais kyllä sataa 20-30cm että ei vesiputket jäädy jos tulee kovia pakkasia.

13 km kävelin tänään metsälenkkiä. Askelia oli tullu 21835. Aivan mahtava ilma.

Harmi vaan että huomenna lupaa lumisadetta aamuyöstä alkaen ja polku menee taas huonoksi kävellä.
Ei tarte erikseen tehdä tasapaino harjoituksia kun tuolla tulee kävellessä.
Ei pysty vielä lumentyöntimellä eikä lapiolla putsaamaan kun on vielä puun juuria ja kiviä näkyvillä.
Sittä taas kun on tarpeeksi lumi tasotellu polun pohjan niin isännälle tulee töitä ja ylimääräistä kuntoilua kun pitää polun auki.:blush: