Voi ei, Chali . Nyt kun kesä just näyttäis alkavan niin pakollinen sisälläolo taatusti veetuttaa isosti. Syystä puhumattakaan.
Ehkä sun pitää kaivaa esille jotain sun lukemattomista askartelu/taidetarvikkeista ja ryhtyä luovaksi. Ajankulua. Tee vaikka pentti-postikortti? Olispa hienoa jos meillä olis oma kortti . Valokuvatiedostosta voi ifolorilta tilata (10 korttia / kuva) edullisesti postikortteja.
Innostuisitko ajankuluksi, oothan pentin taiteilija
Ruusuun ei ole rokotusta mutta Vyöruusuun on.
Olen ottanut sen vyöruusurokotussarjan.
Minulla on märkärakkulapsoriasis ja se moninkertaistaa riskiä saada ruusu.
Luulen polvessani olevan punkin teoksia, eli borrelioosi uhkana, tuossa kohtaa en punkkia ole nähnyt.. kokonaisverenkiva otettiin torstaina, oli ok. Mahassa oli iso punkki ja se poistettiin, häipynyt jälki ja siisti rupi jäljellä.
Oot tietty nyt mökillä saaressa? Aikamoinen kakku istuttavana jos ei siellä saa nokkaansa ulos pistää aurinkoisella ilmalla. Toivottavasti juhannuksen aika ei petä vaan on vähintäänkin pilvistä
Valtsu, ei kaikilla nouse kuume tai punertava alue on vaan vähän turvoksissa.
Tuo asia että kasvaa kokoa viittaisi kyllä ruusuun tai muuhun tulehdukseen. Toivottavasti saat nopsaan apua.
Silloin helmikuussa kun oli edellinen ruusutilanne, punertava-alue oli ensin ison kolikon kokoinen kunnes parin päivän jälkeen punainen turvonnut alue oli polvesta alas varpaisiin.
Silloin lääkäri kysyi, hoidatko kotona vai hoidetaanko sairaalassa.
Ruusu voi hoitamattomana johtaa verenmyrkytykseen.
Lääkitys on sellainen hevoskuuri antibiootteja. Mutta on tarpeen.
Testattiin äsken lämpötilaa, punainen alue on kuuma. Voi olla “juhnnusruusu,” hitokseen auringossa olo kun yöksi luvataan +4 ja päivisin 14. Lämmin vaatetus, pipo päähän ja aikaisemmilta kesiltä on valtava sombrero edellisiltä antibioottikuureilta.
Nyt pitäisi saada terveydenhuoltoon etäyhteys, latasin Sotealueemme äpin, hoitunee sillä ja kuvalla, resepti apteekkiin mantereelle. Lähin yksityinen on 85 km päässä.
Polvi raportti, ei ole kyhmyruusu eikä punkin aiheuttama läntti. Kävin eilen labrassa, kaikki viitearvojen sisällä.
Kuvat digipalveluun, jossa KAKSI lääkäriä katsoi tulokset ja kuvat. Siirrytään vaiheeseen 3. seurataan paripäivää. Hoituu digipalveluna siis ihan kuin livenäkin. E i tartte ajella ksuas, maksaa sama kuin terveysasemalla jonottaen.
Hyviä uutisia. Toivottavasti on ohi parissa päivässä ilman mitään lisälääkkeitä.
On se nykytekniikka joskus ihan paikallaan kun etänä on vastaanotolla.
Tänään kävin verkkokalvon reiän laserleikjauksessa.
Viime perijantaina alako lasiaisen irtoaminen,kävin lääkärissä.
Kiireellinen lähete Roihin,sunnuntaina isrtos kolome verisuonta ja näkö meni sumeaksi.
Maanantaina soitto Roihin silimäpolille,sain ajan täksi päiväksi.
Ite arvelin että sanovat vaan että seurataan,mutta silimän pohojalla reikä verkkokalavossa.Laserilla hoijjettiin,mutta viikon päästä uuestaan.
Oli niin palijon verisakkaa ettei näkyny kunnolla,pitää vielä mahollisesti laseroijja.
Että tämäki vielä piti sattua
Kävin juuri tänään lasiaisen irtoamisen vuoksi lääkärissä. Työterveyslääkäri ihmetteli, koska hänellä on tänään 5 potilasta saman vaivan kanssa. Pääsin heti myös silmälääkärille ja ainkin vielä on verkkokalvo ehjä. Viikon pitäisi välttää ponnistelua.
Mulla on ollut 2001 oikeassa silmässä valon väläyksiä ja silloin myös verkkokalvo tähystettiin, eikä siinä havaittu reikiä. Nyt alkoi äkisti eilen näkyä tumma rengas vasemmassa silmässä ja illalla välkkyi salamat silmänurkasa. Enää ei näy välähdyksiä, mutta kaikenlaisia tummia roskia liikkuu näkökentässä. Puutarhahommia on kyllä vielä paljon tekemättä, mutta kai sitä taytyy yrittää selvitä liikoja ponnistelematta.
Minäkin tänään silmälääkärissä lasiaisen irtauman vuoksi! Tänään oli kontrolliaika, kuukausi sitten huomasin oikeassa silmässä mustan täplän tai vähän niinkuin kärpäsen. Muutos pysynyt samana, verkkokalvo oli ok. Lasiaisen irtauma on normaali silmän ikääntymiseen liittyvä ilmiö → lasiaisen hyytelömäinen aines muuttuu juoksevammaksi. Minua lääkäri kehoitti välttämään kuukauden ajan lentämistä ja kovempia ponnisteluita. Nyt ei enää rajoituksia.
Kannattaa pitää silimällä nuita mustia liikkuvia,mulla näky verisuoni ja siutä suihkus verta,nokisajetta,sitä on riittänny.
Jis tulee tumma verhomainen alue silimään jolkekki reunalle,sillon on jo kiire.
Mulle lääkäri lätkäs kaks viikkoa ryntäilykueltoa,katt9 vissiin ettoon livakasti liikkuva
Onneksi on enåhitty tehä suurimmat hommat,pariin viikkoon ei tarvi esim putsailla kasvimaita.
Niin on,mulla jo muuan vuosi sitten oli osittainen irtauma.
Nyt se lasiainen on kokonaan irti.
Tehtiinkö sulke mitään toimenpiteitä ku oli kuukausi rauhotusaikaa?