Ehkei ihan piparilla kannattais aamua alkaa, kunnon evästä mielummin.
Kun ei ollut sämpylöitä.
Kohta alan ne tekemään.
Luin sellasen artikkelin, että miksi laktaasientsyymi on poistunut ihiseltä.
Joskus muinoin on vain vauvat juonut maitoa ja aikuiset ei.
Kuulemma on normaalia, jos entsyymi on poistunut.
Joillakin imisellä on mutaatio tapahtunut ja he pystyvät juoda ja syödä maitotuotteita.
Se miksi jotkut voi syödä esim. jäätelöä, mutta ei juoda maitoa johtuu siitä, että tuotteessa on enemmän rasvaa ja laktoosi käyttäytyy toisin.
Voi ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Perjantaina 21-22 välillä laitoin tutun kaa peräkärryn kuomuu tienreunasta kärrynpäälle.. jalka lipesi ja kaaduin suoraan peräkärryn aisanpäälle. Arvatkaa oliko siellä itku ja hammastenkiristys… kylkiluita voi olla mennyt murtumia, kun syväänhengitys, yskiminen ym koskee, röntkeniin meen tänäön, toivoo pitää, että ei olisi miita kuin ruhjeita
Pietään peukkuja ![]()
Tsemppiä! ![]()
Voi surkeus, toivotaan parasta ![]()
Voihan Z#µ sentään, kylkiluun paraneminen kestää ja muistuttelee
Käin eilen röntkenissä, Pikavilasulla ei ollut mitään selviä murtumia, kattovat myöhemmin tarkemmin, huismurtumia on todennäköisesti. Tuo aisankulma on terävä, noin 45 asteenkulmaan kun rojahdin, onneksi ei käynyt pahemmin.
Tunsin, että kurkussa ylhäällä on paksua limaa eli nenän takana.
Vedin sen liman suuhun ja sylkäsin nessuun ja siinä oli verta.
Johtuukohan kuivasta ilmasta ja immuunijärjestelmä on suojannut limakalvot.
Taisin päästä osittain säikäyksellä. Röntkenissä ei näkyny luunmurtumia, eikä hiusmurtumia. Vaikka onkin vielä kipeenä kun yskii, nousee punkasta, aihastaa ym.. ehkä ovat pahoja ruhjeita, joiden korjaantumiseen menee viikkoja…. Odottaen/peläten seuraavaa onnettomuutta.. tulee kohellettua .. 3v sitten oli hengenlähtö noin senunnin päässsö.. tekevälle sattuu
Äsken halusin katsoa vieläkö näkyy lepatus sydän kun aamupäivällä oli.
No ei lepattanu mutta aika alhaiset on verenpainelukemat.
Taitaa ollakkii ikäni vasta 17 eikä 71vuotta. Nuorellahan nuo on hyvät arvot. Vai johtuukohan tuo minulla jotenkin sydämestä.
Tuli verikokeet, kolesterolit oli siedettävät, riskiryhmään nähden ei olleet kovin hyvät:
kokonais 5,1
hdl 1,79
ldl 3,1
hdl laskennallinen 3,3
kreatiini 83
Statiineja vältän viimeiseen asti, kaikille niitä yritetään syöttää. ![]()
Nyt tuli vastaukset verikokeisiin.
19 eri tutkimusta ja kaikki viitearvojen sisällä ![]()
Kokonaiskolesteroli 4.5,HDL 1.61,LDL 2.5, triglyseridit 1.31 ,kreatiini 63
Luulis että lääkäri ois nyt tyytyväinen.
Ite ainaski oon ![]()
Voi hurja sentään.
Moni, kun on juonut kamomillateetä ennen nukkumaan menoa, niin he on saaneet huonot oireet aamuisin. Huono olo ja pääsärky.
Minä itse juon sitä pelkästään aamuisin. Lisäksi syön omia tekemät sämpylöitä.
Jossain sanottiin, että teetä ei pidä juoda aterian kanssa ja pitää välissä olla kaksi tuntia.
Niin ja taukoa pitää ottaa, jotta maksa ei kärsi.
Rosuvastatin 10
Kuolee nekki jokkei käytä statiineja,ja saattavat kuolla aiemmin ku net jokka käyttää ![]()
Kaikki ennemmin tai myöhemmin.. kuka mihinkin vaivaan. Mä varmaan aivoveren tms oireisiin tai huonon tuurin onnettomuuteen. Mieluiten kerralla, ettei tarvii jäädä ns kitumaan.
Pakko käyttää.
Mitähän vaarallista aiheuttaa alentaja, käytän sitä kohtuullisesti keivän päällä ja se pitää kolesterolin sopivana.