Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Miks sä aattelet että se olis jotenkin vaarallista ?

En tiedä onko mutta epäilen vain ilman mitään syytä.

Älä turhaa epäile vaan oo tyytyväinen että se alentaja sulle toimii. Mulle siitä ei ollut apua ja käytän statiineja. Statiineissa on paljon hyviä juttuja terveyden kannalta, mutta ainahan olis parempi mitä vähemmän lääkkeitä syö.

3 tykkäystä

Naapuri ei syönyt kuin voita, koska levitteissä on vain muovikuulia. Hyväkuntonen äijä, sai sydärin pihatöissä saatiin muuten elvytettyä mutta päätä ei. Oli kotona hoidettavana vuosia, yhtään ei voinut yksin missään liikkumista sallia.

1 tykkäys

Waltsu.. minkäikäinen se naapuri oli…? Polttiko, menikö alkomaholia…? Tms riskitekijöitä….?

En kyllä uskalla olla käyttämättä lääkärin määräämiä statiineja.
Kuolen jos kuolen noihin lääkkeisiin ennenkuin tieten tahtoen haluan joutua vihanneksena makaamaan muitten armoille.
Sepelvaltimotautiin en ole ite omasta mielestäni vaikuttanut mitenkään.
En polta, en käytä alkoholia kuin korkeintaan jouluna ja juhannuksena​:blush:, kolesteroli on ollu normaali 3,5 - 4.
Verenpainetta ei ole ollu, enkä nyt mikään lihavakaan ole.
Valitettavasti tuolle sukurasitteelle en voi mitään.

1 tykkäys

Pitääpä osallistua tähän keskusteluaiheeseen. Minulle napsahti kolesterolilääkitys nyt vuoden vaihteessa (Altorvastatin 10). Etälääkärin vastaanoton kautta pääsin mittaukseen,jossa kok.kolesterolini oli 6,2 ja LDL 4,3. Muita kokeita ei tehty. Täälläpäin on tiukka seula ja tarveharkinta päästä verikokeisiin.
Tosiaan lopputuloksena oli kolesterolilääkeresepti ja tavoitteena pudottaa LDL 50%.
Joillekihan tulee ikäviä sivuoireita lääkkeestä, minulle ei, päinvastoin :sweat_smile:
Minulta katosi lääkityksen myötä vuosia kestänyt pakotus/särky oikeasta pohkeestani. Ensi kesänä sitten kontrolli.

3 tykkäystä

Naapuri oli lähellä 60, ei polttanut eikä juopotellut, perintötekijälotto on tietty voinut arpoa mitä palloja tahansa.

Joo.. geenit voi ratkaista… vaarallista tää elämä, voi kuolla milloin vain.. :joy:
Mulla menee puolikiloo voita kuukaudessa.. puolet leivällä ja poulet Kalanpaistoon…EKG oli kuulemma hyvä, ku käin…

1 tykkäys

Kävin eilen vuosittaisessa silmätutkimuksessa, ihan rutiinijuttu. Koska on sukurasite sitä sun tätä niin silmälääkäri haluaa treffata kerran vuodessa.
Hän laittoi taas ne laajentavat silmätipat, ne vaikuttavat edelleen, pupillit on yhä suuret ja näkö sumea ja valonarka.
Lopputulos hyvä, silmäpaine laskenut ja silmäpohjissa ei löytöjä :+1:
Silmälasit menevät uusiksi mutta sen jo tiesin. Eli kaikki hyvin ja nähdään taas vuoden kuluttua :grin:

3 tykkäystä

Tuohon aiempaan viittaus, tänään avasin uuden voipaketin, 1kk pitäisi kestää pitää kattoo, mont viikkoo kestää. Missään ei ole minkkejä tms kui kauan pitää kestää, että kolesterolit ei nouse liikaa :joy:

Miulla menee n. 4 kuohukermaa viikossa ja voipaketti riittää noin kahdeksi viikoksi.

Kurppa, sullahan menee sitä voita vissiin leipomuksiinkin aika paljon. Ei siis mee kaikki siitä leivän päällä ja ruuissa pelkästään omaan suuhun.

Meillä ei ole voita tarvittu ainakaan kahteen kymmeneen vuoteen muuta kuin tytär teki kotona tehtävät harjoitteluleipomiset koulussa ollessa kun ohjeessa niin sanottiin. :blush:Kermoja ei löydy meidän jääkaapista kuin joskus 4%ruokakermaa. Rypsiöljyyn olen leiponut kaikki leipomukset ja hyvin ovat kelvanneet. Floraa käytetään leivän päällä.

Maanantaina kuulen onko huono kolesteroli laskenu 1,4 ja onko hyvä noussu ja mitähän muutakin siellä on selvinny.

1 tykkäys

Leipomisrasvat on erikseen​:grinning_face_with_smiling_eyes:

Eilen jouduin ulostaa peräkkäin kaksi kertaa ja lopussa heitti kurat.

No äsken oli aikamoinen ripuli ja ihmettelen mistä se johtuu. Eilen söin gluteenittomia pullaa yhteensä kaksi.

Tänään olen syönyt yhden pullan paiston jälkeen. Joten onkohan syynä psyllium?

Sitä miekin epäilen kun muutama pala gluteenitonta paahtoleipää aiheuttaa välillä samaa.

:open_mouth: Ups​:grinning_face_with_smiling_eyes:

Olen annostellut psylliumia reseptin mukaan.

Koulussakin sanottiin, ettei pidä tallentaa päähän reseptit, vaan pitää lukea reseptit tarkkaan.

Meillä voita käytetään kalan paistamiseen,mussukka puuroon ja valituissa tapauksissa leivontaan.Yleensä käytän leivonnassa margariinia tai auringonkukkaölijyä.
Syön leipää viikonloppusin aamiaisella ja keiton kans,sillon 5% juustoa päälle.
En tykkää rasvasista paistoksista :confounded_face: