Se huimaus ei sit todennäköisesti oo asentohuimausta, ei olis mennyt noin nopeesti ohi, niin vois olettaa.
Hyvä et tänään on noin paljon parempi olla ![]()
Se huimaus ei sit todennäköisesti oo asentohuimausta, ei olis mennyt noin nopeesti ohi, niin vois olettaa.
Hyvä et tänään on noin paljon parempi olla ![]()
Kolestroli 3,3 / 1,0, kreatiini 75
Hemoglobiini 135g/l
Terveys vinkki!
Jos yhtäkkiä alka tekeen mieli suklaata, niin kyseessä on magnesium puute.
Ei mun tee koskaan mieli suklaata. Keksejä kyllä.
En nyt sairasta, mut vähän aihetta liipaten. Kävin tänään mammografiassa. Oli viimeinen seulontakutsu mikä tuli mulle. On ollut hienoa että tällainen kuvannus on tarjottu 2 vuoden välein ilmaiseksi !
Siitä taas voi olla monta mieltä että mun kotipaikkakunnalla Iitissä ei enää oo muutamiin vuosiin tarjottu tota palvelua vaan me joudutaan kulkemaan Lahteen kuka miten kuljetaankin (julkiset ei vie lähellekään kuvauspaikkaa, Lahden rautatieasemalle kyllä pääsee), 40 minuuttia autolla suuntaansa. Jos ei oo omaa autoa TAI jos ei uskalla lähteä seikkailemaan autollansa vieraan ison kaupungin kaduille niin iso osa iittiläisistä naisista jättää menemättä kuvaukseen koska se on todellakin vaivalloista ja hyvin aikaavievää.
Tää asia on mulle iso punainen vaate. Jokunen vuosi sitten nimittäin pääsimme oman terveyskeskuksen pihalle tulleeseen kuvausautoon kuvattavaksi. Sitten joku kunnan virkamiehistä teki mokan ja tilasi palvelun Lahdesta kun ei ollut perehtynyt jo olevaan palveluun ja sen jälkeen me Iitin naiset sitten ollaan oltu pakotetut noihin reissaamisiin. Iso punainen vaate !
On täälläkin turussa mammografiat.
Siellä on haastavaa löytää parkkipaikoja ja enimmäkseen pitäis olla joku parkkisovellus.
Julkisilla ehkä pääsis, mutta paljon kävelymatkaa silti ja usealla bussilla matkattava, eli ei se sen helpompaa oo täälläkään.
Kävin kyllä ja omalla autolla menin, hyvällä tuurilla sattui mehiläisen pihassa olemaan 1 parkkiruutu vapaana.
Eli varasin aikaa turhankin paljon, kun pelkäsin parkkipaikan löytymistä.
Joo parkkipaikkaongelma on Lahdessa sama. Mun mies oli mulle kuskina ja kierrettiin ympäristöä pitkään parkkipaikkaa etsien kunnes hän jätti mut ovelle ja jatkoi paikan metsästämistä.
Sama ongelma täällä. Ennen päästiin oman TK:n pihaan jossa se iso ”mammoauto” oli pysäköitynä. Toimi.
Viime kerrat on ollut Lohjalla. Sinne meiltä ei kulje mikään julkinen liikenne. On joko mentävä omalla autolla, jonkun kyydissä tai taxilla. Ajallisesti menee n.45 min suuntaansa ja puolet matkasta on moottoritietä.
Onneksi täälä vielä kuvaukset paikallisessa tk:ssa.
Jos loppuu,niin sitten todennäkösesti Rovaniemelle,sinne matkaa yli 80 km.
Täälläkin on oman kaupungin sisällä, vielä.
Hampaasta hajos paikka eilen, sain heti ajan tälle päivälle. Kahdella ruuvilla piti uusi paikka laittaa kun omaa hammasta niin vähän jäljellä.
Karmee flunssa ollut kaksi viikkoa eikä loppua näy. Saattaa kestää jopa kuusi viikkoa, näin kertovat jotka niin pitkään ovat sairastaneet.
Immuunijärjestelmä aiheuttaa kuumetta ja limaa eli räkää. Limalla suojaa limakalvoa viruksilta.
Söin polymylgiaan kortisonia tosi pitkään sillä seurauksella, että sairastuin luukatoon.
Luustokuvaus tehty 2018. Nyt kaaduin kyljelleni jakkaraa vasten, ja tuli kolme kylkiluunmurtumaa. Terveyskeskuslääkäri alkoi heti kauppaamaan luulääkettä, jota en haluaisi, koska toivon pärjääväni omilla hampaillani lopun ikää.
Huomasin eilen OmaKantaan ilmestyneen Proliareseptin, joten lääkäri ei näköjään anna periksi. Lenkkeilen paljon, käyn säännöllisesti kuntosalilla, syön D3-vitamiinia ja syön terveelllisesti. Hampaat on hoidettu. Mitäs nyt sitten kannattaisi tehdä?
Äkkiä ajatellen luulisi että luulääke vahvistaisi hampaitakin… ![]()
Jostain syystä luulääke voi aiheuttaa leukaluukuolion, jonka seurauksena hampaat voivat irrota. Kysyin asiasta silloiselta hammaslääkäriltäni, ja hän ei suositellut tuota lääkettä.
Sama, ei miunkaan hammaslääkäri suositellut, enkä suostunut sitä syömään. Varovaisesti vaan pitää elellä.
Minä antaisin kyllä mielummin hampaiden irrota kun koko kropan luuston haurastua.
En tiiä minne tämä kuuluu, mutta kysyn teiltä, kumpi silmä on huonompi?
Oikea -1,75 cyl +0,50 ax 25°/ vasen -1,25 cyl +0,25 ax 175°
Tämä on monta vuotta sitten tehty.
Kävin jälkitarkastuksessa n. 5 viikkoa kaihileikkauksen jälkeen. On jälkikaihi tulossa, kuulemma minulla olleen kaihityypin jälkeen tulee hyvin usein.