Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Ei tässä oo mennyt tän kivun kanssa kun ehkä viikko, vajaa 2 viikkoa joka tapauksessa. Eipä se lääkäri muuta sanois kun että ota iisti. Jos tää nyt jatkuu vaikka viikon vielä niin et oon antanut sille mahiksen olemalla tosi iisisti niin sit täytyy varmaan lekurissa käydä.

3 tykkäystä

No voi kettu :anguished_face:,sitä ollaan siinä iässä että pitää kerijätä että saapiko tehä.
Harmin paikka,mutta kuulostaa ettoot tehenny lyhyen ajan sisällä mahoton raskaita hommia.
Nyt vaan lepoa selälle,burana on hyvä josson tulehtunu lihas.
Ite oon käyttänny Diclosprayta lihaksen pintaa pari kertaa päivässä,on auttannu.
Tsemppiä Nuu,nyt tiiät miltä tuntuu ku ei saa tehä mitään :disappointed_face:

1 tykkäys

Tsemppiä, Nuu! Käy hyvällä hierojalla tai jäsenkorjaajalla, ehkä se voisi auttaa?

Kannattaa valmistautua pikkuhiljaa siihen että krempat lisääntyy ja ikä lisääntyy, ei sille voi mitään.
Mulla verenpaine tänään: 102/64 istuessa, seistessä 87/61. Liian alhainen minulle. Vaikea pysyä pystyssä, useimmiten vielä istuessa on tukeva olo. Kasvimaassa kukkii, vähän. Sen piti muuttua nurmikoksi tänä kesänä mutta mutta… :thinking:

Tottahan se on että kun ikää tulee niin jokapäivä on jotain pielessä terveyden kanssa.

Mullakin selkä on ollu jo pitempään huono. Liika jalkojen päällä vaikka keittiössä tuppastessa koskee. Aamulla ei taho sängystä päästä ylös. Ollaan suunniteltu että kattoon laitettaisiin naru jota apuna vois käyttää. Ulkopuuhat jotenkin vain pitää tehdä. Luulen että olis vielä huonommin asiat jos en puuhastelis tuolla ulkona. Oikean polven varassa kun olen niin on oltava jokin tuki josta saan apua ylösnousuun. Usein otan kottarin laidasta kiinni tai sittä jokin keppi jota apuna käyttäen ponnistan ylös itteäni. Istuallaan en voi tehdä juuri mitään kun joutuisi venyttämään liikaa käsiä ja kun nekään ei toimi nii kuin normaalilla ihmisellä. Molemmat leikattu olkapäistä joten leposärky saatiin pois mutta muuten rajoittavat liikkeitä mutta olen oppinu tekemään omat juttuni niiden armoilla.

Sitten on vielä tuo sydämen ongelma. Kun se lieputtaja on päällä niin tuntuu että ei jaksa jalkojaan liikutella niin että eteenpäin pääsee. Verenpaine on mitä sattuu ja kyllä sen huomaa kun täytyy ottaa väliin niitä humalaisen askelia et liian matalahan se silloin on.

Oletan kuitenkin että on parempi mennä eteenpäin tekemällä jotain kuin olla tekemättä mitään.

Kyllä mulle aina huomautetaan että onko pakko noissa ulkotöissä rehkiä mutta eivät ymmärrä että se on mulle kuitenkin parasta lääkettä ainakin mielenterveydelle.

Terveydenhoitajakin tässä taannoin kyseli miten oikein jaksan kun vaivoja on jos jonkin laisia. Sanoin että minulla on kuitenkin kotona asiat hyvin ja sairauksille kun en ole syyllinen niin ei voi muuta kuin elää päivä kerrallaan.

3 tykkäystä

Sketsuissa on muuten kovapohjaisiakin kun isäntä tilasi jostain ei ne olleet hyvät, kovat pohjat ..nakkasi ne roskiin lopuksi, ei ollut temu tuote.

Salmiakkia tai lakua naamariin niin nousee paineet ..meitin isäntä luopui niistä jotta laskisi paremmiksi.

Sama täällä..polvet on romuna ja alaselkä -rappeumat ja välilevy ..ranteet on leikattu mut hermovamma jäi ..fibromyalgia riivaa ja korkea syke on lääkinnässä..mut nappi huuleen ja pihalle.

1 tykkäys

Syön lakua joka päivä ja reippaasti suolaa, ei nouse paineet. Onneksi olo on vaihteleva. Naapureille olen kertonut etten ole humalassa vaikka horjun ja heilun. Lääkettäkin on kokeilussa mutta ei sillä paljoa ole vaikutusta paitsi ne sivuvaikutukset.

Tuo Nuun juttu nyt vois olla ihan liikaa rehkitty raskaita hommia. Olis pitäny verrytellä ensin sanois joku ihmeen kuntouttaja. Niin tai näin niin kipu on pirullista. Toivottavasti menee ohi kun vähän hölläät ja katot päältä kuis sun miehesi pärjää noissa puuhasteluissa. Tiedä vaikka yllättää.

Sanoit että kesät on lyhkäsiä nykyään. Niin ovat mutta kun mulla ei taho tunnit riittää vuorokaudessa vaikka kuinka oon tenevinäni. Sitä vaan näköjään käy niin hitaaksi vaikka ei tahdo myöntää edes itselleen. Täytyy vaan aina lohduttaa itteäni että ehkä huomenna.

1 tykkäys

Voi meitä, tytöt​:heart_exclamation: Mut jos ei olis noita pihahommia nii sitte vasta oltaiskiin raihnasia. Niin se vaan on.

5 tykkäystä

LAPIOOSI!!!

Käyttäkäämme vastedes talikkoa.

5 tykkäystä

Mulla on ämpäröösi :confounded_face:

3 tykkäystä

Ihanaa tytöt, hirnun täällä.Mieheni ihmetteli mitä itekseni nauran ja yritin selittää teitä/meitä. Lapioosia ja ämpäröösiä.

Hän pyysi kertomaan teille terveisiä (vaikkei varmasti ymmärrä koko asiasta kuin pikkuisen osan) :sweat_smile: :heart_exclamation:

6 tykkäystä

Hitot lapioosista ja ämpäröösistä, tulkoon talikkoosi. Kaikesta selvitään :joy:

8 tykkäystä

Joops ..hulluna monikin minuakin naapurustossa pitää …kun ährään pusikossa ja lopuksi en tahdo päästä tolpilleni ja rappusia pitkin vedän itseä käsikaiteita pitkin hikipäissäni kuten eilenkin..Toki aamupäivällä vedin 30 min venyttely sarjan ja pihalle vasta syömisen jälkeen ko aamukaste kesti niin kauan ja työskentelen istuallani jumppamaton päällä. Ei mun piha ole palkinto piha mut pitää akan liikkeessä..sitten pidän vielä appiukon mökin kukkapenkit kunnossa, anoppi vainaan peruja.

4 tykkäystä

Tukivyö on hyvä apu pahempiin särkyihin.

Mie yritin koko talven vahvistaa selkälihaksia kuntosalilla ja pystyi heti keväällä kohtuullisiin työmääriin.

Iän myötä kestää pari kuukautta ennen kun on kunnolla voimissaan.

1 tykkäys

Mulla on selkä liivi jota ilman en pärjäis. Ainut paha että on kuuma ja alla on oltava puseron helma kun muuten kulmat nirhaa ihon puhki kyykkiessä. Ollut jo vuodesta 1996 kun en päässy sängystä ylös kun oikea käsi oli leikattu ja selkä sökönä. Kuntouttaja hommas ilmatteeks ja kyllä on ollu käyttöä sen jälkeenkin.

1 tykkäys

Onnekseni olen pysyny samoissa mitoissa että liivin tarrat ylettää kiinni.

4 tykkäystä

Nuu,miten selekä voi?