Menee kuha ei mitään tee. Seisten voin kastella letkulla. Aattelin jo päivällä et olisko parempi. Äsken suihkun jälkeen aloin kuivaamaan vasempaa puolta ja totesin ettei kärsi minkäänsortin liikettä siihen suuntaan. Oikeen puoleinen kylki ja selkä ![]()
Otat nytvaan rauhallisesti,kevyttä liikuntaa ja varmaan vois hieroskella kipeimiä kohtia.Siihen suihkauttaa Diclosprayta niin rentoutuu ![]()
Jalkapohjasta kannattaa etsiä kipupiste ja hieroa sitä varovasti.
Viime kesänä nyrjäytin vasemman kyljen niin etten meinannut mökillä vessaan päästä..kipu oli jotain järkyttävää. Ukon sisko toi mulle pari rullaa ginesion teippiä ja katsottiin ohjeet netistä ja teipattiin + pari panacodia huiviin niin alkoi lieventyä. Viikon pidin teippejä ..vaihdettiin aamuisin uusiin.
Sain pitkästä aikaa kamalan migreenikohtauksen.
Pyörin yöllä sängyssä kamalassa päänsäryssä, ihan kylmässä hiessä.
Kävin aamulla suihkussakin kahdeksan aikaan, seisoskelin siellä ihan kyyryssä, kun sattui niin kovin. ja takaisin nukkumaan pyyhe tyynyllä, koska hiukset jäi ihan märäksi.
Lopulta pääsin niukin naukin ylös sängystä kolmen aikoihin ja edelleen on ihan hutera olo, oksntelinkin ainakin 4 kertaa, särkylääkkeitä ja vettä vaan, koska en saanut mitään syötyä..
Äsken join tämän päivän ekan kahvikupillisen, isäntä sanoi, että kyllä täytyy olla kipee, kun kahvikaan ei kelpaa. Olen yleensä kauhea kahvin hörppijä.
Nämä on kamalia, ei oo aikoihin ollut, ja pelkään niitä, koska toimintakyky on lähellä nolla silloin.En edes näe kunnolla kun kohtaus on päällä ja en todellakaan voisi ajaa autoa. Jos on työpäivä ihan hirveetä jos pitäis itsenäisesti mennä lääkäriin tms, pahimmillaan huono olo on kestänyt jopa 3-4 päivää tämmöisen jälkeen. ![]()
Huomenna kyllä meen töihin, kun jo pysyy jotain ruokaa sisällä, keskiviikkona töitten jälkeen laitetaan kortisonia olkapäähän ja sitten olenkin lopun viikon pois töistä.
En osaa ees kuvitella tollasta. Luojan kiitos mulla ei oo migreeniä ollut, äidin suvussa kyllä on. Toivottavasti sun olo normalisoituu nopeesti, tsemppiä !
Voisiko liittyä vaihdevuosiin?
Miulla iski silloin aivan järkyttävät migreenikohtaukset. Onneksi sain heti oikeat lääkkeet.
Nuu, tässä on muuten oikeesti hyvä voide, jota voisit tohon selkääsi kokeilla. Suosittelin sitä viimeksi hierojalleni, joka valitteli nivelkipuja ja hänkin kokeiltuaan totesi tuon olevan ihan huippua tavaraa kun oli käynyt hankkimassa ![]()
Virallisesti tuo on siis nivelongelmiin tarkoitettu, mutta itse olen käyttänyt myös selkäkipuihin. Laitan yleensä sen elmukelmun voidellun kohdan päälle ja pidän yön yli. Suosittelen kokeilemaan, mitkään voltarenit tai burana cremet ei oo tehneet koskaan mitään mutta tämä oikeasti toimii ![]()
Olen sairastanut migreeniä noin 5 vuotiaasta asti, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Ehkä join eilen liian vähän, kun olimme rannalla ja oli kevyt katos päällä ja tuuli. ![]()
Silloin sitä kuumuutta ja nestehukkaa ei tahdo huomata, huomasin vaan että oli kova jano ja ei pissattanut lainkaan.
Kiitos Echinacea, ehdottomasti kokeilen. Tänään ollu taas ihan kamala päivä iltaa kohti. Kramppas niin että luulin etten istumasta ylös pääse. Ehkä johtuu siitä että oon vähän kumarrellut ja taivutellut pihalla pikku hommissa, tai sit vaan menee huonommaks koko ajan pikkuhiljaa.
Huomenna apteekkiin voiteen hakuun, kiitos vielä sulle ![]()
Kuulostaa kamalalta, tiedätkö, mikä saa aikaan kohtauksen?
Voi kauheaa mitä kohtauksia Suokukalla. Onneksi ei ole tuollaisesta tarvinnu kärsiä.
Mulla on polveen tuota E:n mainitsemaa voidetta, on kyllä auttanut.
Toden näköisesti nyt johtui siitä että olin syönyt ja juonut huonosti.
Lähdettiin pizzalle puolilta päivin olin syönyt aamulla vain yhden viilin ja kahvia. Ja niiden jälkeen rehkinyt pihahommissa, siimaleikkurin kanssa ja haravoinut. Kävin kyllä suihkussa ennen kuin lähdimme ihmisten ilmoille, mutta unohdin juoda.
Ravintolassa oli ruuhkaa ja saimme pizzat klo 16 maissa, eli olin juomatta kahvin jälkeen joku 8 tuntia, oli aika lämmin ja aurinkoinen keli siellä ulkona odotellessa ja nuo aamun urakoinnit vielä lisäksi. ![]()
Hyvä muistutus taas itselleni huolehtia juomisesta.
Suokukka, niistä muistutuksista pitäis meidän kaikkien osata myös ottaa opiksi.
Soitin tänään terkkariin ton selkäni takia. Vaikuttais siltä että se todennäkösesti on lapioosi niinkuin oletinkin. Ylirasitus. Hoitaja oli samaa mieltä, samoin lääkäri jonka kanssa hän keskusteli. Se lapioidessa tuleva kiertoliike rasittaa lihaksia niin et se vaikuttaa selkään, kylkeen ja myös alavatsaan oikeelle puolelle. CMullahan sattuu myös sinne joka askel. Saan reseptin lihasrelaksanttiin ja pitkävaikutteiseen panadoliin plus somaciin jotta voin ottaa myös buranaa tarvittaessa.
Ja akuuttiaika fysioterapeutille jotta saan neuvoja tän tilanteen hoitamiseksi ja, huom, myös siihen miten jatkossa voin välttyä vastaavalta
.
Se olis sitä opiksi ottamista. Mut kun uus kevät taas koittaa niin on iso vaara et voimainsa tunnossa sitä taas tarttuu toimeen ja eipä aikaakaan… Muistutus puhelimeen 1.5.2027 : “irti lapiosta, muista miten kävi viime vuonna ja nyt olet taas vuoden vanhempi”
Minä muistutan ens keväänä samalla kun muistutan itseäni ![]()
Saan invamerkin meitin autoon ..uus yritys kun viimeksi katsastuskonttorin likka väitti asiakirjaa väärin kirjoitetuksi. Nyt jos olisi oikein ja saisi parkkeeraa lähemmäs. Nivelrikko on asteikolla 1-4 niin 3 ..ja vamma on pysyvä.
Minulla on nivelrikko aste 4 tuossa polvessa, eli ei mitään muuta tehtävissä kuin tekonivel, en oo kyllä saanut enkä hakenut invamerkkiä, vaan ihan töissä pusken menemään.
Nytkin polvessa pyörii irtonainen sirpale, mutta en ole antanut häiritä, fyssari kyllä sanoi, että voisi tähystää sen poiskin.![]()
Se oli joku aika sitten kauan lukossa, lukko aukesi samalla kun pala lähti irti.
Ajattelin kyllä tuota arthroa kokeilla tabletteina ja geelinä.
Onneksi toinen polvi on oikeinkin hyvä, tuo rikkinäinen on jo ihan lapsuuden tapaturmia.
Mulla oli irtomurusia polvessa ja meni melkeen kävelykyky. Kivut koveni ajan kanssa. Tähystyksessä polvi siivottiin.
Jos liike alkaa oikeesti sattumaan kovaa niin suosittelen hakeutumaan lekurille ennemmin kuin myöhemmin. Täällä oli leikkausjonot sillon tosi pitkät ja kyllä oli tuskaista ne muutamat viimeset kuukaudet. Jokainen polvi on tietty ihan omanlaisensa, mulla ol7 noin.
Minun polvi on sattunut 40 vuotta enemmän ja vähemmän.
Eli ei ole koskaan parantunut tapaturman jäljiltä.
Pääsen yksityiselle poistamaan sen sirun , jos haluan, mutta ei se hirveesti tunnu kiusaavan, on aika pieni kuitenkin.
Tuo koko polvi on ihan kluhmuisen tuntuinen, siitä on niin paljon jo murentunut paloja.
Mul on kummatkin vaihtokypsiä vaan enpä anna leikata ja ihme on ettei hämees oo muuta hoitoa,anopille pistettiin vuosia jotain ns.kukonheltta juttua ja pärjäsi ilman kummempia elämänsä loppuun.Mullahan on alaselkäkin sökö ..mullahan meni kanssa skidinä toinen polvi jäämäessä paskaksi ja ikinä en ole kyykkyyn sen tapaturman jälkeen päässyt..se leikattiin kun olin 18 ..ja imuroitiin mikrokirurgialla uudelleen ko olin 48 ..sitte ko rasitin toista enempi ni hajosi sekin..