juu ja kuittaa että oot henkis sit ku oot syöny Ja laita chiliä vähän jos ei oo muksuja marmattamassa…
Joo =) Ei ole lapsia marmattamassa mut tuo isäntä on semmonen ranttumaakari…
Miks aina jonku pittää?
Samaa olen miettiny minäkin…
Meillä ukko syö lähes mitä vain, mutta kun tein jokunen päivä sitten ternijuustoa, niin naamanilme oli näkemisen arvoinen. Mies pisteli juustoa kuonoonsa, irvisteli ja sanoi että on ihan KAMALAA, söi kuitenkin ja mutta näki että pahaa oli hänen mielestään. Sanoin, että heittää sen pois, ei ole pakko syödä, kun kerran noin kamalaa on. Mies jatkoi syömistään ja totesi, että: “Kun kerran lautaselle otin, niin syön sitten loppuun asti!”. Ja söihän se, ei se ruokia jätä, mutta olisittepa nähneet sen naamanilmeet syödessä
Voin kuvitella Belgin nälkäisen miehen ja juuston kamppailun
Minä jos yritän johonkin ruokaan laittaa vaikka tuorejuustoa tai sulatejuustoa niin se on mieheni mielestä erikoista eikä sitä voi syödä…ja jos mustikkapiirakkaan laitan rahkaa siihen täytteeseen niin ei varmasti tuo ukko syö sitä(kään)
Voi, minun ukko syö urhoollisesti kaiken mitä eteen laitetaan mutta joskus käy sääliksi kun se hiljaisesti toteaa että “aika erikoista / aika mausteista / en tarvitse lisää, nälkä meni jo”…
Minä kokeilen hirmu mielelläni kaikkea ruuanlaitossa ja mauissa yleensäkin. Hän taas tilaa aina sen saman pizzan ravintolassa, ostaa aina saman makuista jäätelöä… Mutta antaa kyllä kiittävää palautetta jos tekemäni sapuska iskeekin makuhermoihin huolimatta niistä hänen alkuennakkoluuloistaan Meitä on niin moneksi, mutta sehän on elämän rikkaus.
Mun ukolla on erityisen suppea valikoima siitä, mitä suostuu syömään. Ei mitään vedessä elänyttä, ei mitään mikä on lentäny tai sanonu röhröh. Grillimakkarat on poikkeus, röhöröhiä saa olla muttei sitä lentänyttä seassa.
Kasviksista käy salaatti,kurkku,tomaatti,valkosipuli.
Yleensä kaikki einekset on suurta herkkua!
Hysteerisenä vahtaa, ettei vaan mihinkään ruokaan ole jemmattu oliiveja, suolakurkkua, mantelia, paprikaa, kukkakaalia…
Tän kesän hitti: makkarapihvit, valkosipulikermaperunat(eines), ketsuppi.
Meillä yleensä eri ruoka muulla perheellä…
No hyvä että muillakin on ranttumaakareita…jos mä laittasin listan mitä mun isäntä EI syö niin ilta menis sitä naputeltaessa…
No meillä asiat pidetään yksinkertaisina. Joka päivä aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä kaksi vaihtoehtoa: OTA tai JÄTÄ!
ja meillä minä annan aina periksi ku en kehtaa kahta ruokaa tehä…
Lapsilla on noi Tipilinnun vaihtoehdot tarjolla, ukkoon ei oo pystyny mitään näinä vuosina…
Tota tonnikalalaatikkoa kokeillaan lähiaikoina.
Eilen kokeilin pikamarinoida sipuleita, kun haluan niitä grillata mutta kuivuuvat. Tuli ihan hyviä, öljyä,balsamicoa,soijaa ja sokeria.
Minä taas oon kakarat pilannut laittamalla niille omat ruoat,nuorempana sipulitkin erottelivat siihen asti,kunnes keksin ruveta laittamaan puna-sellaista (HEH)!-Ei ollut niin näkyvää,ja se safkan tonkiminen jäi siihen!
Meillä ei yksi pentu syö sipulia (paitsi kun ei tiedä sitä syövänsä), yksi pentu ei syö papuja (ei minkään laatuisia), yksi vetää naamariinsa kaiken mitä eteen pistää. Kesäkurpitsaa inhoaa kaikki lapset, paitsi kun eivät tiedä että sitä on ruuan joukossa.
Eineksistä menee alas vain pitsat, kerran luulin pääseväni helpolla ja ostin eineslihapullia (joita en kyllä itse suostu edes maistamaan) ja nuorin oksensi koko loppuillan. No poika syö kyl lihapiirakoita, muut ei. Minä en syö sikaa enkä nautaa, muita lihoja ja kalaa kyllä. Kukaan ei voi sietää rasvasia makkaroita. Ja kasviksia tungen joka ruokaan niin paljon kuin kehtaan. Lasten on pakko syödä, vieraat voivat olla syömättä, jossei kelpaa. Toistaiseksi vain vierailulla olleet lapset ovat kieltäytyneet (yääk onks noi keltaset jotain ihme vihenneksii?).
Heksu, laitatko tuosta sipuleiden pikamarinoinnista vähän tarkemmin ?
Ai niin ja meillä ei syödä sisäelimiä minkäänlaisia eikä verta, kun siinä on elämä…
Voi Tagetes;ei oo helppoo sullakaan!(tää nauraa!)
Tagetesin linjoilla…
Juu…jotenkin niin, että oisko ollut kolme ruokalusikallista öljyä (auringonkukkaa taisi olla nyt), yksi rkl balsamicoetikkaa, noin yksi rkl soijakastiketta, 1 teelusikallinen sokeria. Kauhean tarkkoja ei ole suhteet
Muutama sipuli puoliksi ja pyörivät liemessä sen aikaa, kun muut ruoat oli valmisteltu. Ja grilliin, miedommalla osastolla olivat “sopivan” aikaa…