Puutarhurin kokkausnurkka

Tiny75, kokeilepa sitä sen haluamasi viestin poistamista edelliseltä niin että painat sitä ruttunaamaa siellä siinä kyseisessä viestissä (oikea ylänurkka), ja kun sitten tulee esille kysymys miksi ilmoitit viestin asiattomaksi ja haluat poistoa, voit selvittää siihen että omasi on, ja virheellisenä haluat että ylläpito sen poistaa. Sillälailla ainakin ylläpito saa viestisi ja pystyy toimimaan. Ei se viesti sinne täältä muuten välity koska ei ylläpito täällä mukana keskusteluissa hyöri niinkuin me “rivarit” :slight_smile:

Kiitos Nuu vinkistä, toivottavasti virheellinen viesti nyt poistuu. :slight_smile:

Kiitti, mummuk. Jotain tuon tapaista vähän epäilinkin. Ja eipä siitä maustamisesta tosiaankaan enää isoa vaivaa ole kun juuressoseet saa valmiina.

Niistä saa kyllä hyvin ja helpolla. Viitsiiköhän joku vielä kuoria ja keittää lantut ja porkkanat! Vai olenkohan laiska?

Montakohan 3kg:n pussillista olen tänä syksynä kuorinut. Aika monta. Niitä kun on saanut alle eurolla pussi. Ei se ole miusta mikään iso homma. Osan olen pakastanut soseena osan kuutioina. Suurempi työ taitaa olla kaikenlainen siivous, josta olen hyvin luistanut:)

Hedelmäkakut paistettu, 4 kakkua tuli. Niin ahne olin et piti heti yhdestä kakusta ottaa maistiaispala. Voi pojat että oli hyvää. Kiitos Tiny75 hyvästä ohjeesta!hymy

Minä myönnän kotona laiskuuteni, kun töissä niitä joudun kuorimaan salaatteihin ja raasteisiin jatkuvasti! Kuinkas se onkaan ne suutarin lapset jne.

Aurajuustopiparit on sitte hyviä:

Aura-piparit
Annoksesta tulee n.90 piparia.
1½ dl siirappia
2 dl sokeria
250 g voita
½ rkl piparkakkumaustetta
½ tl suolaa
Edellämainitut aineet kuumennetaan kattilassa, kunnes massa on tasaista ja kiiltävää. Annetaan jäähtyä.

2 munaa vatkataan joukkoon puuhaarukalla

Lisätään taikinaan:
2 tl soodaa
8-10 dl vehnäjauhoja
Annetaan massan kovettua kylmässä.

Täytteenä käytetään reilu 170 g sinihomejuustoa (Laitan paljon enemmän. Juusto kannattaa pakastaa, silloin se murenee paremmin!)

Kylmässä kovettunut taikina jaetaan kolmeen palaan. Kauli palat 25 cm *40 cm kokoisiksi levyiksi. Ripottele pinnalle juustomurut. Rullaa kuin kääretorttu. Leikkaa n. ½ cm:n viipaleiksi ja nostele pellille leikkauspinta ylöspäin. Paista uunin keskiosassa 200 asteessa 8-10 min. Tarjoa piparirullia esim. glögin kanssa tai kahvipöydässä.
Ota heti pois uunista, kun näyttävät kypsiltä. (Älä anna ruskettua, etteivät pipperit kuivu liikaa.)

Kiitos Liisukka ohjeesta, tuota on pakko kokeilla!

Kiitoksia ohjeesta!

Tässä tulee vielä kuva juuri uunista otetuista Aurapipareista.

Nam, nam… kaikkea hyvää täältä löytyykin!

Noita täytyy kokeilla…

Pirkko-Martta, ei tule suklaapipareihin leivinjauhetta eikä soodaa. Juuri äsken join kuumaa mehua ja mussuttelin niitä pipareita… hyviä ovat.

Tiny75, hyvin nähdäkseni toimi se viestin poistopyyntö ruttunaama-systeemin kautta. Ja aika nopsaankin se tapahtui, näin joululeipomisten aikaan hyvä juttu :slight_smile:

Juu, näkyy hävinneen, kiva juttu. =) Miten muuten on, häviääkö tästäkin ketjusta alkupäästä viestit vähitellen, kun mielestäni se poistettu viesti oli viimeksi sivulla 10 ja nyt se on sivulla 9? Vai muistanko mä ihan väärin? Aika kurjaa, jos nämä reseptit täältä katoaa jonnekin bittitaivaaseen…

Kiitos Kurpitsa!Terästin kastiketta valkosipulilla ja rakuunalla.

Oikein rauhallista ja herkullista Joulua Sinulle, kuten myös kaikille

Penttiläiselle!!

Meillä tänään perunamuusia ja hapankaalia karamellisoidulla sipulilla.

Onko muita jolle ei joulukinkku maistu? Mietin jotain uutta kasvisruokaa joulupöytään. Aikaisempina vuosina olen laatikoiden ja muiden lihattomien lisäksi tehnyt terriinejä/pateita ja linssivuokaa. Täksi jouluksi ajattelin tehdä waldorfin salaattia.

Hjelp, taas olen apuanne vailla. Olisiko kenelläkään tallessa ohjetta sellaiseen jouluiseen raastelaatikkoon? Muistaakseni siihen tuli ainakin punajuurta, selleriä, palsternakkaa, porkkanaa ja jotain juustoa. Kaikki juurekset raastetaan karkeaksi raasteeksi, sekoitetaan ja paistetaan uunissa pitkään. Kuulostaako tutulta? Minä onneton olen hukannut ohjeeni.

Ei maistu joulukinkku meilläkään. Eikä kalkkunakaan sen vertaa. Kasviksia ja erilaisia kalaruokia löytyy meidän pöydästä pääasiassa. Kinkun sijaan laitetaan savustuspönttöön lohta, ja laatikotkin jätetään tuota raastelaatikkoa lukuun ottamatta väliin. Joku herkullinen salaatti pitäisi vielä kehitellä. Ainakin katkarapuja siinä pitää olla. Ja toiseksi salaatiksi sitten ihan vain tomaattisipuli-salaatti. Savulohen kanssa se on herkkua.