Tulee paistettavaan perunaraasteeseen.
miksei voi käyttää -jauhoja, vehnä, graham, speltti?
varmaan voi. perunajauho on ehkä luontevin
Perunaraasteeseen laittaisin vehnäjauhoja.
Minä olen perunaraasteen paistanut ilman jauhoja. Hyvin se on kasassa pysynyt kunhan paistaa riittävän kauan ennenkuin kääntää.
Weikko, minäkään en raastettuun perunaan laita jauhoja. En tiedä mitä teit ruoaksi? Ainakaan perinteinen Rösti ei tarvitse jauhoja.
Sveitsissä aikanaan sen opin tekemään.
Toki resepteissä aina on eroja mutta siis se ei vaadi jauhoja vaan toimii ilmankin.
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
Oulunseudulle kiitos tomaattisipulikeittoreseptistä.
Tomaattikeittona itse käytän aina omatekoista tomaattikastiketta. soseutan sen sileäksi ja että se on hyvää pienen smetananokareen kera.
Joskus vuosia sitten maistoin todella hyvää tomaattikeittoa jossa oli keitettyä riisiä joukossa ja soseutettu sekin oli lopuksi. Oli hyvää.
Muistaakseni se oli kotimaiset kasvikset ry:n tai tomaatinviljelijöiden messuosastolla Turun puutarhan kevät näyttelyssä joskun viime vuosituhannella
Resepti minulla on jossain tuntemattomassa paikassa. Hukkasin ison pinon reseptejä muutossa. Tiedän että ne on tallessa mutta…viheltelee pari laatikkoa siivoamatta käsityöhuoneen kangasvuorten alla.
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
Kiitos kaikille neuvoista. Käynnistän tältä osin fuusiokeittiöni lauantaina. Vieraat tulevat illalla.
Ostin palasen sianpotkaa kun oli niin halpaa (1,50 euroa/kg). Ikinä en ole siitä mitään valmistanut, nyt kaivelin muutamia ohjeita ja huomasin että pitkään keitetään, lopussa juuresten kanssa, sitten vaan paloitellaan lihat ja syödään hela hoito. Keitinliemestä kastike jos haluaa. Äsken laitoin potkan porisemaan kattilaan. Onko kenelläkään kokemusta sianpotkan valmistamisesta?
sesongin herkkuhan se. - savustetusta tulee tosi hyvää, mutta kyllä tuorreestakin maukasta saa...
Huomiseksi pitäisi valmistaa gluteenitonta tarjottavaa vieraille. Iltakahville sopivaa pikkusuolaista ja makeaa. Lisäksi tomaatitonta ja pähkinätöntä. Onko ideoita, minulla lyö pää tyhjää.
Ne voi tehdä samoin kun muutkin, korvaa vain jauhot gluteenittomilla. Täällä on paljon ohjeita.
välke, mielestäni todella hyvä muffinssiresepti, jolla voi leipoa kuivakakkujakin (tykkään enemmän kuin niistä, joissa on glut. jauhoseosta):
250 g margariinia
2 dl sokeria
4 munaa
2 dl perunajauhoa
2 dl maissijauhoa
1,5 tl leivinjauhetta
kaikki mössöksi sekoittimella ja 175 asteisessa uunissa, aikaa en osaa sanoa muutakuin mutu, muffinsseihin ei kauaa. Joskus sössään joukkoon banaania ja hyvää on.
isännyys on keliaakikko.
Gluteenittomista maissilastuista yms. saa myös kivoja suolaisia helposti.
Kiitos Kurpitsa ja Viherpeippo avusta. Onko tuo maissijauho sama, kuin Maizena? Voiskohan noihin muffinseihin laittaa marjoja, esim. pakastemustikoita mauksi?
ei maizenaa. se ei ole jauhoa. pussissa lukee ihan maissijauho. juu, taikinaan voi laittaa ihan mitä vaan.
Ok, sitä saa varmaan ruokakaupoista. Taidanpas tehdä näitä muffinseja. Suolaista pitää vielä pähkiä.
jos haluat suklaamuffinsseja, 2 rkl kaakaojauhetta joukkoon.
Suolaisen piirakan pohja ihan samoin kun tavallisenkin, mutta lisää juustoraastetta joukkoon, niin ei tule niin haperoa.
Päälle broileria, päärynää (sinihomejuustoa), sipulia ja juustoraastetta sekä munamaitoseos.
Tai kinkkua, sipulia, ananasta ja juustoraastetta ja munamaitoseos.
Savukalastakin tulee hyvä.
Makean piirakan pohja: 100g margariinia, 1dl sokeria, 1muna, 2dl gluteenittomia jauhoja 1tl leivinjauhetta. Taputellaan gluteenittomien jauhojen kanssa vuuan pohjalle päälle hieman perunajauhoja ja sokeria tai hillosokeria ja pakastemarjoja.
höh, mullahan löytyi keittokirjahyllystä kokonainen kirja gluteenittomia reseptejä (“Gluteeniton keittiö, hyvää helposti”). Kirja on huutokaupasta meille kulkeutunut ja olen täysin unohtanut sen olemassaolon. Tästä kirjasta ajattelin valmistaa savulohipiiraan ja suklaakakun. Kumpaakaan ei tule minkäänlaisia jauhoja. Piiraan kaveriksi teen simppelin salaatin ja suklaakakun kanssa ajattelin tarjota vaniliajäätelöä ja marjoja.