Rakentaja.fi toimintojen loppuminen 2024

Ei olisi minulla omaa puutarhaa, jossa paljon erilaisia kasveja, myös erikoisuuksia, ilman puutarhanettiä. On antanut paljon . Olen saanut puutarhaystäviä ympäri Suomen, kiitos “Pentin”… Mukana vuodesta 2007. Ehkä aikaisemminkin. 

Jokunen :poop: ainankin, jonkin asian haku on ihan kamalaa. Face vei täältä sakkii pois, osa taisi hävitä facest:akin sitten… Noiden ketjujen hakeminen ja kahlaaminen on hankalaa… tänne kirjautuminen on ku terva njuontia, ja ei oääse välillä ketjuihin… kyl nää elämän turhat päivåt saa tuhlattua muuhunkin, kun on vaiva ja turhuus…

Ainakin tuo aika,pidempään oon kyl ollut. Mulla on toinen jalka jo haudassa, kohta varmaan toinenkin… Toivottavasti järkevä ratkaisu löytyy. Kumma kun kaikki myydään pois Suomesta….

Suvussa on aivoinfarktii, ukkilla niitä oli kolme, kuoli 89v ikäisenä 35kg Äipälle tuli tia 2015-16 Sillo aattelin, et se on kohta mulla, ,sukurasite/vähäinen liikkuminen/korkea hemoplobiini,2017 se sitten tuli, vielkii vasenpuoi vähän jumissa… Yritin saada, kun tiesin riskit, verenohennus napit, mutta eivät antaneet,se toinenjalka… Se toinen jalka on, että mursin muinoin ristiselän, siitä johtuu, että hermokipu säteilee oikeeseenjalkaan, ni kävely on välillä, ku vaivaisukolla :face_vomiting: Pihalla en oo tehnyt 2016 jälkeen oikein mitään… Mittarissa 50v noin, ja vaihti vas kiihtyy, (Pss 90:10) Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois.

Vielä toivoisin teiltä vinkkiä siihen että “Miksi Puutarhaliiton kannattaisi ottaa Puutarha.net” hoitoonsa.  Nimenomaan nyt Puutarha.net puoli, miksi se olisi heitä kiinnostava hankinta. Me täällä ajatellaan helposti asioita vain keskusteluiden kannalta, mutta kertokaa että  jos Puutarhaliitto ostaa Puutarha.netin niin miksi sen kannattaisi se tehdä ?   (muuta kuin siksi että saavat keskustelut siinä samalla :D). 
Auttakaa nyt vielä vähän mua.

Voisivat käyttää foorumia liiton tiedottamiseen ja saisivat tätä kautta lisää jäseniä? Itse en ollut edes kuullut puutarhaliitosta ennen tätä. He voisivat tehdä itseään tunnettavaksi foorumin kautta. Ja toki joku mainostilan myyminen saattaisi myös tulla kyseeseen?

No onhan täälä mahoton tietomäärä ja ihimisiä jokka tietää vaikka sun mitä.Tarpeellinen varsinki aloittelijoille,konkaritki saa palijon tietoa ja just sitä että oon itte kokeillu tämän ja toimii.Aina saapi tietoon uusia ja mielenkiintosia kasveja,joisteioo koskaan kuullukkaan.Ja tuo taimivaihto on hyvä,voi kokeilla pienellä hinnalla kasveja jokka ei välttämättä menis sillä vyöhykkeellä jossa kokeilee.Eikä kaikilla oo varaa mennä puutarhalle ja ostella taimia pihaan.
Yleensä ite kerätyt siemenet itää paremmin ku kaupan siemenet.Ja saahaan säilytettyä joitaki hyvin vanhaa kantaa olevia kasveja.
Mutta tuo tietomäärä on kyllä aivan valtava :kissing:

30- vuotta sitten kun kerrostalosta tähän rintamamiestaloon muutin, en edes tiennyt mikä on perenna.
Parhaimmillaan oli pihallani 800 erilaista. Suurin osa penttiläisiltä vaihdossa saatuja tai kasvatettu siemenketjukirjeistä. Kaikki tieto kasvatuksesta ja kasveista on täältä ja pihavierailuilla saatu.

Tietotaito on osaksi täältä ja osaksi alan lehdistä, minä nuukis kiersin kirppareita ja kotipuutarhalehti oli paras mulla on niitä vielä laatikollinen tallessa, ei kehtaa kierrättää vieläkään.

Eikös täältä saa parasta, monipuolisinta ja asiantuntevinta tietoa mitä saada voi, ihan oikeasti.

Hyvä me, ihanaa kun yhdessä tehdään tätäkin pentin pelastamisoperaatiota. Tosiaan ensi torstaina 2.5. on Puutarhaliiton kokous jossa Puutarha.netti-asia on asialistalla. Sitä silmällä pitäen tässä kerään argumentteja meidän pelastamisen puolesta. Usea pää ideoi moninaisemmin kuin vain yksi :kiss:
Kukaan pentin ulkopuolinenhan ei voi mitenkään tietää mikä kansallisaarre pentti sisältöineen on, ja puhun nyt siis tästä keskustelupalstasta. Kuitenkin Puutarhaliitto varmasti hyötyisi myös Puutarha.netistä kokonaisena koska sisällönhän he siihen toimitukselliseen osaan itse voivat luoda.

Laittakaa lisää ajatuksia vaan jos mieleen jotain juolahtaa. Huomiseen  iltaan vielä aikaa jos vaan mitään tulee mieleen :slight_smile:

Nyt se on tehty. Koostin infopaketin asiaan liittyen Puutarhaliiton kokoukseen 2.5. ja äsken lähetin meilillä.
Parhaani tein, toivotaan että se riitti.

Kiitos vaivannäöstäsi, Nuu! :heart:

Kiitos Nuu,pietään peukkuja :+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3:

Kiitos Nuu! 

Nuu, kiitos! Toivottavasti ei mene työsi hukkaan.

Aina pitää yrittää ja taistella sen puolesta mihin uskoo. Ei se hukkaan koskaan mene, ainakin on yritetty.
Torstaina tai sen jälkeen nähdään mihin se riitti. Infoan välittömästi kun saan jotain tietää.

Kiitos Nuu:)

Kirjotellaan niin kauan ko voidaan …jos polku on kuljettu sitten loppuun niin sitten se menee niin ja kiitetään.

Jos Puutarhaliitto tai jokin lehti ottaisi tämän keskustelusivuston haltuunsa, ei varmaankaan jäisi näin laajaa koostumusta käyttöön. Harmi, jos tämä loppuu.