Minäkin kopsasin talteen
Oletteko kokeilleet tätä? Tämä oli yhteishyvässä pari vuotta sitten. Monta kertaa olen tehnyt. On tosi hyvää ja helppoa.
Kesäkurpitsa-halloumipihvit
1 kesäkurpitsa
150 g halloumijuustoa
1 kananmuna
oliiviöljyä paistamiseen
Raasta kesäkurpitsa ja halloumi karkeaksi raasteeksi. Sekoita raasteet kulhossa kanamunan kanssa. Paista pannulla öljyssä miedolla lämmöllä pieniä pihvejä. Anna pihvien ruskistua molemmin puolin.
Onko teillä erilaisia käyttötapoja keltaiselle ja vihreälle kesäkurpitsalle?
Oon epähuomiossa laittanut vaan keltaista kasvamaan tai sitten sen lehtimassan alle on jonnekkin hukkunut vihreä.
Lastenlasten herkkuruokaa on kesäkurpitsaruoka, jolle ovat antaneet nimeksi Isoäidinmössö. Paistetaan paketti Amerikanpekonia pieneksi silputtuna ja mukaan sipuli tai pari. Lisätään kesäkurpitsa silputtuna tikuiksi (samalla laitteella, jolla tehdään perunatikut Janssoninkiusaukseen). Jos sattuu olemaan keitettyjä perunoita, lisätään ne ja muutakin, mitä sattuu olemaan. Hetken haudutus, ja valmista on.
Kesänlapsi, uunissako tuota laitat? Mikä suunnilleen uunissaoloaika?
Kurkkusalaatin ohjeella tuhoan kaikki äiteen tuomat kesäkurpitsat. Tillin vaan korvaan chilillä, annostelu kunnian ja omantunnon mukaan. Kuukaudenpäivät kun antaa muhia purkissaan ennen korkkausta, ni avot.
Kiitos Kesänlapsi herkkuohjeista Täytyy kyllä ehdottomasti kokeilla tuota kesäkurppa-fetajuustojuttua pekonin kanssa. Kesäkurpitsoja tulee nyt niin paljon ettei niitä meinaa ehtiä syödä. Osasta meinaa tehdä pikkelsiä ja varmaakin loput sitten kuutioin annospusseihin pakkaseen. Sieltä ne on helppo käyttää sitten talven aikana.
Mä käytän ne pakastetut kesäkurpitsakuutiot yleensä padoissa ja keitoissa ja heittelen ne jäätyneinä vuokaan tai kattilaan. Ei se yhtä hyvää pakastettuna ole kuin tuoreena mutta paremman puutteessa menettelee
Mulla on tapana laittaa suurin osa pakastettavasta kesäkurpasta soseeksi. Ihana keitto- ja kastikepohja.
Oih, mä kokkasin äsken tuota kesänlapsen reseptiä ( punainen pesto, kesäkurpitsa, tomaatit) ja siitä tuli kyllä tooodella hyvää. Ihanan helppo resepti. Kiitos!
Muffini, kokeile marmeladisa appelsiinin sijaan greippiä. Se on minusta sitruunan jälkeen tokaks parasta.
Kiitos kaikille herkullisista kesäkurpitsaohjeista, eiköhän näillä hetken pärjää!
Olen lukenut täältä, että kesäkurpitsaa voi pakastaa. Palasina raakana, vai pitääkö niitä paistaa tai jotenkin esikypsyttää?
Kyllä se minusta kannattaa keittää ensin soseeksi ja pakastaa sitten. Toisaalta oon kyllä pakastanut talvikurpitsaa raasteena ja sitä on ollut ihan hyvä käyttää, joten ehkä sillä ei oo kesäkurpankaan kanssa väliä. Se keskiosan siemenhöttö ja ympärystä kannattaa kyllä kaapia pois, ei vettä kannata pakastaa.
Tosi paljon tulee kesäkurpitsaa. Mulla on melkein 20 jääkaapissa ja toistakymmentä ollaan jo syöty. Ja kun muutkin kurpitsat kypsyy ja lehtikaalit ym ym yhtäaikaa, niin tuota syötävää riittää. Jos säilöisi osan kesäkurpitsaa talveksikin.
Meillä on pakastettu palasteltuna ilman kiehautuksia.
ota ne pois "jääpistä":-) esim ruoka.fi-sivustolta löytyy tämä ohje-> "Jääkaapissa kesäkurpitsa paleltuu ja vahingoittuu nopeasti. Sen ihannesäilytyslämpötila on +8 - +12 astetta. Jos sopivanlämpöistä säilytyspaikkaa ei ole, tulee kesäkurpitsa säilyttää mieluummin liian lämpimässä kuin liian kylmässä lämpötilassa. Kesäkurpitsa on herkkä etyleenille, joten sitä ei kannata säilyttää tomaatin tai muiden runsaasti etyleeniä tuottavien kasvisten vieressä."
Hyvä tietää, otan ne pois jääkaapista. Pistän palasiksi ja pakkaseen.
Uuh, tein kesäkurpitsalasagnesta ylijääneistä siivuista tuota kesänlapsen pestohässäkkää ja jestas kun oli hyvää. Modifioin sen verran että kun ei ollut muuta järkevää juustoa kaapissa, murustelin paketin fetaa joukkoon. Niin ja yhden pienen chilin kans. Jotain yrttiäkin ois voinut heittää, mutta en jaksanut hakea pihalta.
Mä tein eilen Kesänlapsen ohjeella sitä kesäkurpitsa-fetahässäkkää ja voi vitsi kun oli hyvää. Syötiin se nauhapastan kanssa ja lapset kaapivat lusikalla vielä ruokailun jälkeen loput jämät vuoasta Lupasin että viikonloppuna tehdään tuplasatsi niin saa kaikki santsata oikein urakalla