Ritarinkannus, Delphinium

jihuu!!! löysin niitä siemeniä ulkoa 44 kpl. mitä nyt teen? Kylmäkäsitelty nyt varmaan on kun ulkona olivat? mullan pintaan ja valoon?

nostan tätä kysymystä ylöspäin, löysin ritarinkannuksen siemeniä ulkoa. kylmäkäsittely varmaan suoritettu?? täytyykö yleensäkään käsitellä? entä nyt: pintaan siemenet ja valoon?

ok, mai-lee. jos eivät idä parissa viikossa, kannattaako heittää mielestäsi jääkaappiin?

Jaloritarinkannukset on korkeita, lähemmäs parimetrisiä ovat minun hujoppini, kunnon tukikeppien tarpeessa ovat ja väri on sellainen, että niiden rinnalla katoaa kaikki muut sinisen sävyt - vai onko nämä maalaisia??

Lieneekö jalo vai maatiainen korkeus tässä 3,20cm. Alku vuosikymmenien takaa lapsuuskodistani.

Pakko on tukea, vaikka tanakoita ovatkin, mutta kukinnot tosi raskaita. Minulla on tuossa kukkien peittämänä vanhat putkesta tehdyt palotikkaat siten että kukat kasvaa puolien välistä. Tukee hyvin ja matalammat kasvit peittää tikkaat.

viherpeippo, tarkistin nuo vuonna 2006 keräämäni siemenet, niin en ollut ottanut erilleen tuota vaaleansinistä vaan sitä on sinisten joukossa. Ainoastaan valkoisen siemeniä on erikseen.

Minustakin tuo v.sininen on tosi kaunis ja viime syksynä siirsin sen aivan erilleen muista r.kannuksista. Ja sitten tuo valkoinen on mielestäni kaikkein tuuhein ja myös suosikkini.

Jos tahdot sinisten sekoitusta tai valk. siemeniä voin lähettää.

moi

ois kiva koittaa ritarinkannusta jos joku laittais muutaman siemenen laitan vaikka merkkejä tuleen tai miten sovitaan laita yv:tä jos on näitä siemeniä

No tämäkin pitäisi nyt siirtää parempaan paikkaan... Kuinkas nämä nupulla olevat kestävät siirtämistä? Siirrän kuitenkin mutta olisi kiva tietää mitä on tulossa silmän isku Korkeutta näillä on nyt noin 120 cm ja aion siirron jälkeen nämä tukea. Onko tämän vuoden kukinta kuinka pahoin vaarassa siirron takia?

Itse olen siirtänyt nuppuisia, eivät ole millänsäkään, kunhan varoo etteivät katkea. Päivän saattavat lehdet hiukan lerpattaa, mutta piristyvät kyllä nopeasti. Nyt kun on vielä viileää ja kosteaa, em usko kukinnan jäävän siirron takia väliin.

Ok, kiitos. Se oliskin hyvä

Olen ihmetellyt yhtä ritarinkannustani, kun se on ollut jotenkin vaivaisen näköinen. Eilen menin sitä sitten lähemmin tutkailemaan. Joka ikisessä nupussa oli lihava keltainen mato herkuttelemassa :frowning:

Viherpeippo, ei ole pelkästään tuosta väristä, mutta jos tänäkesänä saan siemeniä niin laitan sinulle jos olet vieä kiinnostunut. Tuo v.sininen on tosi kaunis ettem sanois ihana.

Merlin kyseli ekasivulla, onko muidenkin ritarinkannukset kirkkaampia siirron jälkeen. Näyttäisivät olevan, siirsin loppusyksyllä isosta pustasta osan väljempään paikkaan ja nyt kukkii suorastaan irstaan sinisenäallapäin, toinen puoliskonsa on hieman varjommassa ja vasta nuppuvaiheessa.

Tästä tykkään:

Tuo Römppäisen ritarinkannus on kyllä kaunis!Mun samanlainen ei enää viime keväänä ilmestynyt, oiskohan kolme kesää kukkinut sitä ennen.

Kyllä on kaunis väri!

On kyllä ihanan värinen tuo ritarinkannus!

silmää hivelevä väri.kukkais pyöritystä

Siitä tuli yksi pakkomielle lisää. Mistähän löytyisi ja mikä lie nimeltään?