Ai, en tiennytkään että Jewel on jotenkin erityisen kallis (tai hieno) lajike. Maksoin sipulista vajaat 5 euroa. Minua kyllä kukan liljamainen ulkomuoto ja hieno tuoksu ilahduttaa
Mun Jewelista on kuva sivulla 217. Kukka on melko pieni, mutta erittäin kaunis ja miedosti tuoksuva. Maksoi Hollannista tilattuna (Fluwel) 6,95 euroa, kuten kaikki muutkin amaryllisten sipulit.
Minä en sitä Papillonia osannut hoitaa ja niinpä laitoin sen lompostiin. Ei kukan kukkaa ja siitä on jo vuosia.
Mun mini Amico
Jewel ja Dancing Queen. Kummassakin kukkii toistaiseksi ainoa kukkavarsi! Saa nähdä pukkaako niitä vielä lisää.
Mikähän tämä amaryllis on? Ostin sen viime vuonna ja se oli kesän ulkona kukkapenkissä ja tuon sipuli on valtavan iso. Niinpä on kukankin halkaisija 19 cm.
Onpa Jalomarjalla kaunis tuntematon!
Jalomarja Ompas hän hieno! Onkos tehnyt yhtään sivusipuleita? ((Ruvetaanko keväällä vaihtokaupoille, jos niitä tulee tai on tullut? Saahan sitä aina ehdotella puoliksi leikinpäälle vai mitä?))
Runsas repertuaari amarylliksiä löytyy tämmöisestä tosi-harrastajan osoitteesta: emaryllis.com ja valitse päävalikosta sieltä: Photo Libary(Hybrids). Löytyy runsaasti hybridi kuvauksia.
Ei haittaa vaikka ei englanti taittuis kovin rouheesti. Tuolla pärjääpi jo pitkälle, kun osaa katsella kuvia. Niitähän riittääkin. Ehkä kaunottaresi löytyy sieltä, jos jaksat surffata vaan. Siellä on muutakin mukavaa amaryllis faneille…
Bobbie; viime vuonna tuo teki runsaasti siemeniä mutta mieheni heitti ne hukkaan jääkaapista kun ei tiennyt mitä epämääräistä se oli.
Jos vain tekee sivusipulin yhdenkin niin se on sitten sinun.
Meritähden Magic Green ja Sweet Nymph ovat tosi upeita.
Käväsin yhdellä saitilla katselemassa kun etsin sitä Papiliota ja siellä oli aiva uskomaton versio ko amarylliksestä. Siinä oli purppuraliilat koristeet. Kyllä oli hieno.
Jalomarjan rylli muistuttaa hippeastrum vittatumia , josta on olemassa myös vaalea versio. Saisipa noita Suomestakin.
Kyllä on upea Papillio kukkaistätsyllä. Täytynee vielä yrittää uudelleen joskus.
Ratu, saattaa hyvinkin olla mun omani tuo hippeastrum vittatumia. Kovin on saman näköinen; kiitos.
Davidin antamalla saitilla oli upeat amarylliksen sipulin osto-ohjeetkin, joten kiitos kovasti. Täytyy vielä sitä sivustoa tutkailla tarkemmin.
Alfresco
Vähän etuajassa kukkivat Jumbo White Wonder ja Lovely Garden. Viimeksi mainitussa on nyt 10 kukkavartta noussut, valkoisessa kaksi.
Kunhan aukeaa useampi valkoinen kukka, pitää kuvata uudestaan.
Omat levolla olleet ryllini eivät ilmeisesti kuki. Mikäköhän meni vikaan, vaikka olivat pari kuukautta kellarissa? 3 rylliä tekee lehtiä ja 3 odotan elonmerkkejä. Sipulit ainakin kovia ja näkyy vihreää, joten olen toiveikkailla mielin. Eilen istutin Charisman. Onko noita lajeja missään suomessa myytävänä?
Exotic Gardenilta tilasin sipulit.
Rhodo, auttaisko kompostilla uhkaaminen? Meillä kans kasvatellaan vaan lehtiä, eilen huomasin yhdessä pienen kukkavarren alun -yllättäen kun olin juuri pari päivää aiemmin uhannut heittää koko sakin kompostiin
Tosin täytyy myöntää että nuo olivat viimekesän ja sitä edellisenkin aika surkean huonolla hoidolla niin en kyllä ihmettele etteivät jaksa kukkia.
Komeet kukat emon rylleissä. Onko siinä punasessa yksi sipuli vai useampia?
Punaisessa yksi iso sipuli ja monta sivusipulia.
Tässä jännässä oottelen minkähänvärinen kukka tulee… Pitäs olla supreme garden. Hyötykasviyhdistykseltä tilasin lokakuun lopussa. Kuukauden se juro, mutt sitt alko kasvaan ja pari kukkavartta näkyy.