Ritarinkukka (amaryllis), Hippeastrum

Hieno on, mutta mulla taitaa olla edelleen enkka sillä yhdeksällä? Tänään oli kuusi kukkaa auki, mutta yhden lurpahtaneen leikkasin jo pois.

Nyt kukkii toinen itselleni jättämistä Eurobulbin amarylliksistä trumpettikulallinen Santa Gruz.

Tässä kukkii Cherry Nymph, jonka kukkavarret ovat melko matalat.

Ja tässä puolestaan Samba.

Upeita amarylliksiä!

Näin täällä tänään

Alfresco n:o 2

ja Spotlight

Charisma 

Eka amaryllis kahella vanallaan alkaa olla kukkinu, nyt huomasin että ihan mullan pinnassa työntyy kolmas.Mitäs noille kahelle kukkineelle hujopille tehhään ?? kylymästi poikki vai ??

Asia selevä ! Kiitos Kyssis !

Tässäpäs tämä minun " supreme". Taitaa kuiteski olla lovely…

Keskisellä oli loput kolmevanaset amaryllikset 2,95€ kpl, vielä ruukun ympärillä punainen joulukoriste. Ostin kun oli niin hyvän/terveen näköinen:).

Santiago

Ensimmäinen kukka Santiagossa auki…    (eurobulb-kimppa-ryllis)

Red Lion, jonka istutin ensimmäisenä, että varmasti ehtisi jouluksi. monta muuta ehti, mutta tämä ei.

Tässä kukkii Dancing Queen.

Christmas Star

ja Dancing Queen

Oli joskus vaaleanpunainen amaryllis, joka kukki selvästi haaleamman värisin kukin keskitalvella, kuin valoisampaan aikaan, en tiedä kuinka yleinen ominaisuus on, kirkkaan punaisissa ei varmaankaan ole mitään eroa.

Minun amaryllis Mistyni teki toisen kukkavanan ihan sipulin juureen.

Kaunein Eurobulbilta tilaamani amaryllis oli ehdottomasti tosi tummanpunainen Red Pearl, jonka annoin lankomiehelle joululahjaksi.

Upein kukka on tässä Cherry Nymph`issä

Viimeisenä tämän vuotisista amarylliksistä kukkansa avasi Ambiance. Kukat ovat hienot, mutta tämä on ensimmäinen amaryllikseni, joka (ainakin toistaiseksi) on tehnyt vain yhden kukkavarren.

Olisko kellään ajatusta tämän lajikkeesta, kun on noin matalavartinen? Vai käytetäänkö näillekin jotain korrenvahvistusta nykyään? Kolmatta kukkavartta pukkaa nyt, nuppuja on ihan sairaasti.
Tämä kuva on uudeltavuodelta ja tarkennuskin on ihan väärässä kohdassa…