Rotkolemmikki, Brunnera macrophylla

Minulla on yksi jakamaton Jack Frost, kertokaapa, onko sitä helppo jakaa? Haluaisin istutella sitä laajemmalle alueelle, eikä se itsekseen mihinkään kävele.

Voi hyvin puukolla jakaa. Aluksi kannattaa laittaa varjoisampaan paikkaan kunnolla juurtumaan. Pitää myös aluksi kastella säännöllisesti.

Jossakin päin maailmaaa (taisi olla Illinois) Jack Frost oli valittu vuoden perennaksi. Siemenet ovat vaan tiukassa.

Olisikohan Hadspen Cream tai variegata. Nimilappu on tietysti kadonnut.

Valkoisempi reunus olisi tällä rotkolemmikillä.

Mahtaisiko olla looking glas?

Tämä kasvaa valtavan kokoiseksi kesän mittaan

Ihme kevät, mulla on sekä brunnerat että imikät, luotettavia kevätkasveja kumpikin, kukkineet todella huonosti. Kaukana nuo rotkojen ihanat kukkapilvet.

Eikös nämä rotkolemmikin lehtien alta löytyneet taimet vois olla rotkolemmikin vauvoja

Välke, vois ollakin, olen seurannut omia vauvojani,joita on siellä lemmikin vieressä, näyttävät samantapaisilta…toivotaan niin, eiks’ vaan :slight_smile:

Tuulia-tuu, olisko ollut liian lämmin?
Minäkin kinuan Jack Frostin siemeniä/taimia, laitoin jo Korpikellolle yksärin mutta ei hänellä taida kauppapuutarhaa olla… vaihtarina vaikkapa erilaisten akileijojen siemeniä?
Siemenet voivat muuten olla vähissä, koska kirjavuus kuulemma säilyy näissä parhaiten kun lisää kasvullisesti, mutta voihan toki kokeilla jos siemenetkin tekevät kirjavia kasveja.

Ihanaa, brunnera muuttaa meille!

Meillekin muuttaa pian Mr Morse ja Hadspen Cream :slight_smile: Oli pakko tilata kun sattui eBayssa vastaan semmoiset, toivottavasti selviävät matkasta hyvin. Ennestään on tuo variegataversio ja nimetön mutta Jack Frostin näköinen, jonka sain viime syksynä. Tarttis varmaan löytää sitä ihan tavallistakin jostain, nämä ovat niin mahdottoman ihania :slight_smile:

Oijoi, onpas onni etten ole onnistunut rekisteröitymään ebayhin :wink:

Brunneroilla on upeat lehdet ja kauniit kukat. Kauankos ne kukkivat?

Mä rekisteröidyin sinne alunperin kun piti isännälle tilata joku harrasteauton osa, sen sai rapakon takaa murto-osalla siitä mitä olisi Suomessa maksanut. Kasvejakin saa halvemmalla kuin Suomesta, MUTTA kokonaisuudessaan homma tulee huomattavan kalliiksi koska sivuja selatessa ilmenee jatkuvasti uusia, pakottavia tarpeita :stuck_out_tongue:

Enpäs muuten ole koskaan kiinnittänyt huomiota kukinnan pituuteen, vaikka variegata on ollut mulla muutaman vuoden. Se oli ennen sellaisessa “salaisessa” paikassa metsänreunassa, ettei sitä tullut kovin usein katsottua. Viime syksynä siirsin sen näkyvämpään paikkaan (ja jaoin puolet kasvustosta pois) niin eihän se tänä keväänä jaksanut kukkia kuin parilla kukalla.

Eipä sillä kukinnan kestolla niin väliä, se on bonusta lehtien päälle. Itsekin olisin varmasti tilannut jo monet kerrat, mutta siellä on aina jokin bitti ristissä kun yritän. Harrasteautojen osissa taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto tilata ulkomailta.

Variegatan seurana rohtosuoputki
brunnera ''Variegata'' ja rohtosuoputki
Ja jotain muuta epämääräistä…

Mä poistan kohta koko eBay-tilin :stuck_out_tongue: Nyt siellä tuli vastaan sellainen Brunnera kuin ‘Sea Heart’. Pitäisköhän tilata?

Anna mennä vaan ja pistä tilaus vetämään kerran se vaan kirpasee