Nauhukset alkavat olla parhaassa kukassaan
Syysleimut aloittelevat kukintaa. Tässä kävi arviointivirhe, kun istutin leimujen eteen liian korkeaksi kasvavaa kellopeippiä
Sama penkki toisesta suunnasta
Ruusuja ja kallionauhus
Kelloköynnös kasvaa ja kasvaa
pajukehikossa kärhö ensimmäistä vuottaan
Kyllä on kaunista, olet ryhmitellyt kasvit kivasti. Onko sinulla jalokallioista valkoisena? Olen luullut, että sitä on vain vaaleanpunaisena.
Rusokki, miten monta vuotta oletkaan ahkeroinut puutarhasi kanssa? Totta on, että tuollainen järjestelmällisyys tuottaa kauniin tuloksen. Mulla ainakin on liiaksi luiskahtanut jonkinlaisen sillisalaatin puolelle eli mummon perennamaiksi. Jos on halu saada kokeiltavaksi kaikki näkemänsä kasvit tai sanoisinko kauniimmin, että jos on liian kiinnostunut eri kasveista, on seurauksena kaaos. Älkää välittäkö, tämä toteamus koskee vain itseäni.
Riresa, onhan jalokallioista sinisenäkin ja valkoisena, sekä yksinkertaisena että hieman kerratumpana.
Hei Riresa, tuo jalokallioinen kuvassa ei ole valkoinen vaan haalean violetti, kuva hieman taitaa valehdella. Minusta se ei ole oikein minkään värinen, vaaleanpunainen on hankintalistalla.
Fiia, pihaa on meidän toimesta laitettu nyt kolmatta kesää. Talo on vanha, mutta piha myllättiin uuteen uskoon, kun laitettiin salaojaputket, kallistukset, sekä sadevesijärjestelmät. Vanhaa pihassa on orapihlaja-aita, muutama vaahtera sekä isohko tammi, jotka haluttiin säästää. Muu on tehty uusiksi, nurmikoita myöten. Niinhän se tosiasia minunkin kohdalla on, että ei niitä kasveja raaski ostaa aluksi kuin muutama kappale, ellei sitten satu saamaan joltain. Minä olen saanut paljon sisäreltani siementaimia, kuten nuo nauhukset. Kyllä meilläkin sitä sillisalaattia löytyy, mutta pääaisahan on, että on vihreää, rehevää ja kukkivia kukkia! Kaunista on sinunkin pihallasi, olen käynyt kurkkimassa !
Aina sitä uutta oppii. Tykkään jalokallioisesta tosi paljon, itselläni on sitä kerrottua vaal.punaista ja valkoinen meni kyllä nyt hankintalistalle.
On nättiä! Kaikki on niiiiin vihreää ja valtavan paljon kukkia kaikissa. Ei voi kuin huokaista itekseen..
Ensimmäiset päivänliljakokeilut: Chicago heirloom ja Autumn red
Kallionauhukset kukassa
Leimukukat hehkuvat
Röyhytatar täyttää muutaman neliön alan
Tupakka ei pettänyt loistossaan tänäkään kesänä, vaikka on ihan taivasalla
Mikäs tuo ruusu on rusokilla kallionauhuksen edessä? Kaunis yhdistelmä.
Komeita on nauhuksesi Rusokki, mutta mikä on tuo purppuran värinen pensas valkoista seinää vasten? Happomarjaa vai heisiangervoa vai mitä?
Summerwhisper, kallionauhusten edessä kasvaa sekä Europeanaa että Nina Weibullia ja onpa sekaan eksynyt muita korkeampana Queen Elisabethkin, joka pitäisi siirtää muualle.
Annetti, se tummanpunainen pensas on purppuralännenheisiangervo, diabolo. Tykkään itse siitä kovasti.
Onko Rusokki mennyt kivutta talven yli sulla nuo mainitsemasi? Tuleeko sulla lunta talvella suojaksi (varmaankin tulee vai?) Suojaatko miten? Alkaa himottaa samanlainen yhdistelmä jo . Saas nähdä...
Summerwhisper, normaalitalvena tulee lunta yllin kyllin. VIime syksynä laitettiin lisäksi lehtisilppua paksusti. Talvi kun oli niin märkää, niin pelkäsin, kuinka ruusujen käy. Kyllä niistä yksi menehtyi, muut nousivat. Paikka on eteläseinusta, tosi lämmin ja aurinkoinen ja multaakin tuolla kohdalla paksusti.
Ok, kiitos rusokki, mulla ei tule lunta talvisin ja paikkakin on varmasti raaempi mihin ajattelin, joten ehkä ei menesty, mutta voisihan sitä ensin testitaimen jossain vaiheessa koittaa.. kiitos tiedoista. MItes muilla onko lumettomilla alueilla kokemusta noiden edellä mainittujen talvettamisesta?
Niinpä niin Rusokki, se diabolo on tosi hurmaava! Ostin toissapäivänä sen ku se oli niin ihana ja nyt mietin ettää minnehän sen sijoittaisin... Tätähän se just on ku ei voi käydä taimistoilla niin ettei aina jotain lähtis mukaan. Ensin ihastutaan ja sitten vasta mietitään se paikka. Minä asun V vyöhykkeellä, että jospa se menestyisi täälläkin!