Silmiä hivelevän kaunista. Niin paljon ja niin hyvin hoidettuja istutuksia. Terassialue tosi onnistunut vesiaiheineen. Puukäytävä oli myös kiva. Kun nyt et vaan noilla kottareilla kuitenkin innostuisi hurjastelemaan, kun on oikein kunnon baanatkin laitettu…
Kiitokset kaikille kommenteista ja ennenkaikkea onnitteluista! Huitukka, ei ole vielä uskaltanut ottaa ns. tyyppejä, kun ei ole vielä sisäänajettu , eikä lauantain juhlistakaan tarvinnut ketään kottareilla kotia kuskata .
Tein eilen kamerakierroksen, vanha syreeni parhaassa kukassa, vieressä jo kukkinut pihlaja
Raunioyrttien vieressä koristeomenapuu "marjatta", pajukartiossa tänä kesänä istutettu kärhö "madame julia correvon"
Ukkospilvet nousemassa. Sembramännyn kuivaneet alaokset pitäisi kai karsia
Purppuraheisiangervon edessä koivuangervot aloittelevat kukintaa
Terassilla ruukussa markettaa ja kärhökokeilu "president". Marketat alkavat jo kärsiä liiasta sateesta
Tulotien varteen laitoin täytteeksi sinistä lobeliaa
Tämän nurkan tein viimeviikolla uusiksi. Pallotuijien edessä kuunliljat vielä pieniä ruippanoita
rusokilla taas kaunista! Hostat voivat olla jo ensikesänä isooja:)
Kiitos “käynnistä” Sannakaisa. Kaipa ne siitä kasvavat
On taas kaunista rusokki! Sulla on kivan näköinen köynnöstuki tossa kärhöllä, ei vaan näy ihan kokonaan. Ja tuo purppuraheisiangervo (tai joku sellainen) on ruennut kiehtomaan mua kovasti. Huomenna taas käytävä puutarhalla kattelemassa, vaikka just tulin yheltä kierrokselta:)
Kiitos vierailusta, Ermeli ja Hoyabella ! Olen tosiaan yrittänyt laittaa aina useamman samaa lajia olevan perennan ryhmiä, mutta ns. sillisalaattia tuppaa kuiteskin tulemaan, kun suunnitelmallisuus puuttuu, eikä taimia ole tarpeeksi. Nuo pajusta tehdyt köynnöstuet ovat kivoja, paitsi etteivät kestä montaa vuotta.
Hopeahärkki suorastaan valaisee kukinnallaan
Orvokit uhkaavat jäädä röyhytataren jalkoihin
Näistä kuunliljoista tykkäänkovasti. Keijuangervot leikkasin tapille keväällä (kiitos Memuli vinkistä)ja ovat nyt nättejä pallukoita. Suikeroalpi rönsyilee vehreänä muurin yli.
Näkymä talon päädystä vanhalle tammelle päin. Tähän autioon tilaan pitäisi keksiä tuohon seinän lähelle jotakin. Mielessä on ollut mm. jotakin ruusupensasta, vinkkejä?
Rusokki, millaisessa maassa hopeahärkkisi kasvaa. Kukkivat tosi kauniisti. Minulla ei oikein menesty, kukka siellä toinen täällä ja kasvusto tosi harvaa.
Takapihan varjoisa kulma
Berino, tuossa ensimmäisessä härkkikuvassa on kyllä hyvää multaa paksusti, on itse siihen tykännyt levittäytyä. Tässä rinteessä sitä kasvaa myös, mutta ylempänä rinteessä kovin kuivassa tuppaa kitumaan, vaikka sitä pidetäänkin kuivan paikan kasvina. Tässä kuvassa näkyy myös kovia kokenut vuorijalava, mutta aina se vaan jaksaa nousta
Täytyypä lisäillä multaa hopeahärkeille. Minullakin oli käsitys, että viihtyy kuivassa ja laihahkossa maassa. Kiitos tiedosta. On sinulla upeat ja rehevät istutukset!