Meille puhuttiin tuosta sementin värjäämisestä ja näytetiinkin yksi värjätty kippo, se oli paljon semmonen huokosempi ku vertas semmoseen mitä ei oo värjätty
Pistänpäs tänne ohjeen miten tehdään se kuperan mallinen raparperin lehti betonista.
- Kasaa maahan keko vaikka lehdistä, kuntasta tai vaikka sorasta,
- Nakkaa lehti keon päälle niin että nurjapuoli on sinuun päin
- Voit halutessasi vielä muovailla kasaa korkeammaksi yms.
- Läiski betonimäskiä lehden päälle noin 2 cm kerros
- Se S 30 soppii tämmösiin juttuihin paremmin kuin 100
- Tasaa betonimäskin päältä kohta joka tulee sit pohjaksi että se pysyy pystyssä
- Peitä koko systeemi muovipussilla ja käy suihkuttelemassa valua kerran päivässä jottei valu kuivu liian nopeasti
Suunnilleen viikon päästä juttu on valmis.
Voin laittaa ohjeet sit kuvien kera ku itse teen sellaisen
Siirsin tuolta betonilaatta-keskustelusta joitakin viestejä tänne ruukkujen ym. teko-puolelle.
Olen odotellutkin kuulumisiasi. Olisi kiva kuulla ruukku-uutisia ja värjäys juttuja. Jos raparperi on kitukasvuinen, laita useampi lehti. Tein taannoin vuorenkilven lehdillä sellaisen maljan, johon tuli monta lehteä, ensin uloin kerros ja viimeksi keskimmäiset.
Mikä tarina tuohon koirasi myssyyn liittyy? Paleleeko sen korvat?
Tarkotit varmaan tuota mun avatar kuvaa…
Aatulla on mun lammaslakki päässä, se laitettiin ihan muuten vaan kuvauksen ajaksi ![]()
Kiitos Jadeliila, noin minäkin tein sen ensimmäisen valuni, josta on jo tosin aikas lailla aikaa. Samoin värjäsin sementtijauheen pigmenteillä, mutta sitä pigmenttiä ei saa laittaa liikaa ja pitää vielä tietää, että se sopii sementiin ja veteen. Eikä saa laittaa sitä kuin max 8 % sementin määrästä. Tossa kupin teossa minulla taisi kuitenkin olla hiukan liian vetelää sementtiä, kun meinasi aina valua päältä alas.
Kurssiope sano meille hyvän ohjeen siihen millon tietäää että sementti on sopivaa, siitä pitää pystyä leipomaan semmonen pallero mut kun ravistaa kättä niin sen palleron pitää valua sormien välistä pois, sillon son hyvä
Aha, pitää joskus tehdä uusia, tai jospa siellä mökillä saisin väsättyä. Hitsi, eihän siellä kivisaaressa kasva raparperia.
Sateeksi kääntyneen päivän tuotoksena halpoja 10 l kesäkukkaruukkuja. 95 sentin muoviämpärit, säkkikangasta, juuttinarua, kuumaliimapistooli.
Tänä iltana betonikurssi jatkuu sen verran että käyään katsomassa miten valut meillä onnistu, toivottavasti saisin muotit ehjänä pois ettei tarttis ostaa uusia ja siks toisekseen vois tehä kotona lisää samanlaisia
Pidän peukkuja!
Veljen 12 vuotias poika oli tehny mulle hitsaamalla semmosesta uiton kettingistä amppeli “kaaren”, laitan siitä kuvan huomenna
Jadeliila, mielenkiinnolla odotan kuvaasi.
Tässä on nyt se kuva telineestä, tuohon passaa hyvin esim.lobelia amppeli
ja minusta tuo on niin hyvin tehty 12 vuotiaalta pojalta ja luulen että isänsä ei oo ees ollu kaverina, pittää viiä vaikka niitä hitsipuikkoja vaivanpalkaksi
Vautsi kun hieno!
Onpa sulla taitava veljenpoika
On hieno! Huolisin minäkin!!!
Pittää kertoa Juhikselle että kehuttu on ![]()
Kierrätyskukkaruukku