Hieno on kukkaruukkukin!
Tuo on kyllä hieno ja arvoituksellinen tuo Jadeliilan ketju. Tuntuu, jotta siinä on jotakin yliluonnollista. Oliko tämä sinun oivallus vai sen tekijän?
Itseasiassa veljenpojan äiti keksi että hän haluais tommosen kettinki jutun, käsittääkseni sit juhis itse keksi tuon mallin ja pyysin sit tekemään mullekkin samanlaisen
Vau mikä ketju, Juhis on taitava poika! Minulle tulee mieleen sellainen lumottu käärme!
Kirppiskumpparit, dyykattu rottinkivarjostin ja koripallo jatkavat elämäänsä valukoristeissa. Kissat on Miranolilla maalattuja kiviä.
Tosi hienoja, mun pitäs kans saaha tehtyä semmonen betonipallo jossa on peilinpalasia pinnassa
Kiitos, eka pallo lätsähti, tein seuraavan ämpärissä, täytin palloa sementillä ja samaan aikaan ämpäriä hiekalla, niin pallo jäi suht´ pyöreäksi. Minua kutkuttaa nuo Hau haun kangasruukut ja Huitukan mosaiikki ruukku. Jossain täällä palstalla on kaksi keramiikkapaloilla päällystettyä hienoa ruukkua. Sementin läträäminen on kivaa.
Ania, kauan sulla kuivas tuo pallovalu?
Täällä keskustelu ruukuista ym. koristejutuista. Siirsin betonilaattaketjusta tänne joitakin viestejä.
Anian kissat ovat hurmaavat<3 Tuokin vuorenkilven juurella, ihan kuin oikeakin kissa olisi.
Voi ihmeiden aika oikeasti, mitä oletkaan keksinyt ja toimivaksi toteuttanut, lampunvarjostinko tuo maljakkomallinen lehdillä kuvioitu on, pakko saada samanlainen! Mahtavia juttuja, pakko sännätä pihalle vellin tekoon just kohta!
Jadeliila;annoin pallon kuivua pari viikkoa, oli ainoa jäljelläoleva poikien jalkapallo. Irtihän se ei lähde kuin repimällä.
NooraNokkonen; Tosi kiva, jos olet saanut kipinää minun töistä,tuttu tunne! Nyt minä innostuin niin kovin, että laitan lisää kissan kuvia.
Kissankulma. Silminä vihreät muovihelmen puolikkaat. Tekeillä hairakanpesä, siihen tulee lisää ISO kieppi vaivaiskoivua ja ainakin 50 pyöreää kiveä muniksi.
Tosiaankin, töljäsin risan rottinkivarjostimen savivellillä ja jauhotin hiekalla, rikkinäiseen kohtaan laitoin raparperin lehden. Pohjalle sementtikerros, sitten keskelle märkää sanomalehteä, pallo,ym. täytettä. Annoin kuivua pari viikkoa, ja sitten moslkautin saaviin, savi liukeni pois. Epätasainen se on sisältä. Olen tehnyt myös kartion muotoisella metallivarjostimella kulhon savivellivoitelulla, siinä laitoin sementin ulkopuolelle taputtelemalla. Sen olen antanut pois.
Kyllä Ania olet kekseliäs peittämään betonilla kaikenlaista.
Taas oppii katselemaan esineitä uudelta kantilta.
Mitäs mukavaa olette tehneet maitotonkista? Sain niitä neljä ja nyt sitten miettii täällä, että mitähän niillä vois tehä
(otin ku halavalla sain)
Isot on hyviä sadevesipönttöjä, niihin ei sovi hukkumaan. Kukkapömpeleinäkin hienoja ja ihan vaan sellaisenaan kauniita seinustalla. Ihan hyötyniksi liittyen tonkkiin, on esim.porkkanan talvisäilytykseen kellarissa, kansi vaan pitää muistaa jättää raolleen. Ei mene mykrät juureksiin!
Minulla on maitotonkkia kasvimaan kasteluapuna - kulkevat kätevästi maitokärryllä, kuten ennenkin:) Yksi tonkka on sisällä jauholaarina - sinne laitan pussit, niin ei tarvi kaikkia erikseen purkkeihin laittaa. Yhdessä tonkassa on autovälikössä pystyssä kaikenlaista haravaa ja kävelysauvaa sun muuta muuten ympäriinsä ajelehtavaa varrellista kampetta. Yksi tonkka on ihan vaan koristeena kasvarin luona, josko joskus tarvis ja tänään löytyi yhden mökin ulkovarastosta pienempi tonkka, joita on ollut yksi ennestään - saan parimaljakot niistä isommille oksille ja lupiineille pihalle:) Ja tosiaan, pitäisköhän joku syöksytorvi joltain nurkalta katkaista ja laittaa vesisaaviksi, hmmm.
Minulla olisi vanha iso harmaantunut puinen kiulu (korkeus.n.1m ja halkaisija 80cm). Haluaisin tehdä siitä jonkinlaisen istutusaltaan etupihalle. Meidän etupiha on kuiva ja paahteinen joten siihen saisi kivasti enemmänkin kukkia. Mutta miten tämä palju kannattaisi käsitellä? Onko kenelläkään kokemuksia? Talomme on uudehko vaalea tiilitalo joten talonpoikaistyyli ei ehkä istu. Mietin kuultomaalaamista valkoiseksi tms. Ideoita?
Tiilistä tai betonikivistä rakennettu istutusallas voisi olla sopivampi tiilitalon pihassa.
Samaa mieltä olen kanssasi tuosta talonpoikaistyylistä tässä tapauksessa.
Nyt kun joku keksisi mitä tehdä tiilisistä salaojaputkista, niitä on erikokoisia…