Ruukut, saavit ym. istutusastiat puutarhaan, vinkkejä?

Hmmm, kuulostaa tarttuvan hienolta . Kuvia sitten tänne, jookos?

Voit olla varma, että kuvia tulee. Vaikeampaa on olla laittamatta:)

Haluatkos Olga maitotonkan? :smiley:

Tuulia-tuu, tietenkin haluan:) Katsotaan myöhemmin, mitä haluat vaihdossa. Sori, Heksu, nyt mennään puhtaasti matkimalla:)

No mä sallin sen jalosti ;D

No mä sallin sen jalosti ;D

Olga, sain jo vaihdossa viimekesäisen reissun ja maukkaat ruokatarjoilut päälle :slight_smile: Tonkka on jo niin valmiiksiruostutettu, mahtaako löytyä kanttakaan, hyvä jos edes kelpuutat.

Voi, kun ittekin saisi tommosia purkkeja jostain, ovat kyllä kaikkein parhaimpia. Minä oon pessy kissanruokapurkkeja ja laitan pohjaan reikiä, sitten kylvän niihin yrttien tms. siemeniä.

kukkablondi!en tiedä miten paljon olet asiaan perehtynyt.mutta kos teet mansikka pylvään.niin laita sinne keskelle kasteluputki,muuten kasteleminen on työlästä!

Tuulia-tuu, kiitän ja kumarran. memuli, poikkea lähimpään, isompaan keittiöön (koulu, vanhainkoti, päiväkoti, ravintola…) siellä niitä riittää. Mulla on nyt tuommoisia parilitraisia ja kärkyn vielä niitä viiden litran purkkeja.

Kun tämä ei ole ruukku eikä saavi niin oiskohan sitten "ym" istutusastia. En yleensä ole lämmennyt näille autonrengassysteemeille, mutta tämä oli kuiteskin sen verran kekseliäs kyhäelmä, että tulin ihan kuvan ottaneeksi

Rupesinpa miettimään äsken niin “syvällistä” asiaa kun että kertokaas rakkaat ystävät kumpi on järkevämpi istutus/kukka-altaiden vuoraukseen, muovi vai suodatinkangas, siis molempia oon käyttäny mutta nyt vasta aloin miettimään että… muovi ei läpäise vettä eli ei lahota puuta, reikiä tietysti pohjiin ja sitt suodatinkangas läpäsee veden ja myös ilman, eli juuristo saa ilmaa paremmin, mutta lahoaako puuosat sitt nopeemmin. Höh, olis vaan pitäny napsutella nitojaa eikä ruveta mietiskelemään, olisivatten jo valmiit, ny ne jäi kesken.

Oon käyttänyt suodatinkangasta tai sitten sitä mustaa mansikkakangasta.

Muovia laittaisin, niin kasvit eivät kuivu niin nopeasti. Yleensähän istutusastiat ovat läpäisemättömiä.

Onko kelleen tullu vastaan mitään tutkimusta niistä mustista laastipaljuista, onko ne mitä muovia. Liukeneeko niistä jotain fenoleja ja myrkkyjä multaan. Mulla on neljä semmosta neliskanttista, mut en meinaa uskaltaa ottaa käyttöön kun ovat ihan uusia.

Miula on niissä ollut vaan kesäkukkia, en tiedä myrkyistä.

Eikö ne jokku kasvata niissä tomskuja sun muita ja ei sunkhan niistole kukkaan ilimavoimiin siirtyny :smiley:

Ei ainakaan ole tullut tänne siitä kertomaan;)

Olen laastipaljussa kasvattanut tomaatteja ja vielä henki pihisee. Toki mietin moneen kertaan tuota myrkkyjuttua. Olisikohan nuo isot paljut jotenkin myrkyllisempiä kuin ämpärit ja muovipurkit, tuoteselostetta niissä ei ole ollut. Pitäisikö sittenkin heittää ne pois…

Laastipaljuissa kasvatan tomskut ja paprikat. Ja aion kasvattaa jatkossakin.  Enkä heitä pois, jospa tomskujen lykopeenit  kompensois mahdolliset myrkyt? (kevennys)