Salaatti, Lactuca sativa

Niin, noi dynot sopii sinne mustien laastipaljujenkin väleihin, eivät vie tilaa muilta kasveilta ollenkaan, siellä kasvavat tomaattien ja kurkkujen kanssa sitten kilpaa.

Salaatit voi toki ensin kasvattaa muoviruukuissa ja kun ovat sopivan isoja, niin ruukut voi laittaa kasvimaan pinnalle. Yleensä upotan ruukkua noin sentin verran maahan, niin ei tuuli kaatele. Koska salaatti on irti maasta, niin sadevesikään ei roiski niin helposti multaa salaatinlehdille. Etanoita ei tämäkään kyllä estä...

Ruukkusalaatteja oon tänään koulinut.

Jaa tulihan niitä tänään pihalle kylvettyäkin. :-)

Mizuna, Japaninkaali on todellinen kasvunihme. Maultaan ei tavallista salaattia kummempi, mutta kasvultaan kolminkertainen.

joko on myöhäistä alkaa kasvattaa salaattia?

Ei ole.

njam. ja voi kylvää suoraan avomaalle?

Jep. Pitäisi viitsiä itsekin kylvää lisää, muuten loppuu salaatin syönti jo heinäkuulla.

olisko jäävuorisalaatti mukavin koko perheen fanittama?

Lisäksi kannattaa kylvää jotakin semmoista salaattia mikä ei kierry kerälle. Siitä saa baby-leaf salaatteja jo ihan pian ja meillä ainakin pennut tykkää käydä napsimassa suoraan penkistä niitä pikkulehtiä. Kun kylvää tiheään niin se napsinta on vaan harvennusta.

just, selevä!

Mie kylvän aina rapealehtistä keräsalaattia. Syön siitä koko ajan ulommaiset lehdet, ei pahemmin ehdi kerää tehdä.

Mähän olen ollut sitten ihan rajoitteinen! Mä olen kiltisti odottanut, että se tekee kerän ensin ja syön sitten vasta. Hmmm…

Minä eilen kylvin viimeksi. Ekat laitoin maaliskuussa. :-)

Jossain neuvottiin kylvämään parin viikon välein, niin riittää koko kesäksi, eikä huku kerralla salaattin!

kieli ulkoakieli ulkoakieli ulkoa Eilen 4.6 korjattua ruukkusalaattia. kieli ulkoakieli ulkoakieli ulkoa

Ensi kesän portageriin suunnittelen kylväväni erilaisia salaatteja.

Onko kasvatuskokemuksia punasikurista, roomansalaatista, rucolasta.
Kurpitsalla näytti olleen mitsunaa(japaninkaalia). Onnistuuko näiden suorakylvö avomaalle.

Mitenkäs se on, saisiko salaattia (ja rucolaa)kasvamaan ikkunalaudalla sisällä?

Kylvösormi pakottaisi kokeilemaan. Kertokaapa, oletteko kokeilleet, onnistuiko?

Joo, etelän ikkunalla, et valo riittää.

Siemenpussissa sanotaan, että onnaa ikkunallakin, maku vain miedompi.