Tuo ei vaan tee mulle siemeniä. Tätä olisi mukava lisätä pitkä rivi ![]()
Pistokkaista varmaan onnistuisi?
Täytyypäs kokeilla. Mites ei tullut mieleenkään vaikka parista muusta kasvista leikkelin pistokkaita alkukesästä ![]()
Kylvin tänään lehtosalvian siemeniä (kiitos Tuomipihlajalle). Kurkkasin tuosta edelliseltä sivulta sinne laitettua valkokukkaisen lehtosalvian kuvaa, kaunis on. Oletan että nämä joita kylvin on kerätty sinikukkaisesta, kaunis sekin
Jätin kylvöslaatikon kasvihuoneelle, itää siellä omia aikojaan sitten.
Juu, sinikukkaisia ovat.
Pari kuukautta sitten kylvetyt salviat ovat kasvaneet hyviin saa nähdä kukkivatko kesällä.
Pari Silversalvian tainta on talvehtinut, ihmeiden aika ei ole ohi;)
Joku uskaltanut lehtiä nekertaa, mutta hieno silti. Silversalvia.
Hieno on!
Ja jottei istutusurakka vaan missään nimessä pääsisi vähentymään, niin ostin tämän loistosalvian ‘‘Rose Queen’’.‘’
Kukkasipuleita läksin katselemaan, mutta eipä löytynyt mitään kivaa. Että johonkinhan sitä on rahansa sitten laitettava.
Tässä samainen kasvi nyt keväällä.
Mulla on muutama taimi kasvatettuna siemenistä tuota roosaa salviaa Rose Queen
ovat nyt kasvarissa odottamassa vähän lämpimämpiä kelejä jotta ne sais siirrettyä maahan. Myös silversalvia on itänyt hyvin ja autotallissa kasvaa ikkunalla muutamat taimet. Ne on hurjan näköisiä kun lehdet on ihan valkoisen karvan peitossa :D. Lehtosalvia mulla on talvehtinut ulkona jo pari talvea tosi hienosti ja puska senkun kasvaa vuosi vuodelta. Myös hunajasalvia on jo nostanut ensimmäiset piipat ylös penkissä.
Olen katsonut youtubessa ihania puutarhaohjelmia. Nyt olen bongannut salviat! http://www.dysonsalvias.com/salvia-catalogue/ Onhan mulla loisto- ja härmesalviaa itselläkin, mutta nyt vasta tajusin, että salviaa löytyy punaisena, vaal.punaisena, keltaisena ym.
Kai nuo muutkin menestyy täällä yhtälailla kuin perinteinen loistosalvia? Kokemuksia?
Loistosalvia seuranaan kesäpikkusydän
Valkoinen loistosalvia huonommin kasvaa, kuuluu sarjaan pitäisi siirtää....
Tässä mun viime vuonna kasvatetut Rose Queen salviat nyt kukkii komeasti.
Tässä lehtosalviaa
Härmesalviaa
Mun pihan loistosalvia on niin loistava että ipadin kamera harmaannuttaa värit. Punainen on kirkkaanpunainen punakellukka Mrs Bradshaw.
Nämä on niin ihania! Leikkasin eilen ensimmäisiä jo alas. Kukkii sit hetken päästä uudelleen,