Samettikukka, Tagetes

leijan samettikukat on kuin pensselillä maalattuja… kauniita

Minä luin ainakin juuri tänä aamuna jostain puutarhalehdestä, että samettikukkia voi laittaa varjoonkin kukkimaan.

Lumi, onko tuo alempi sitä “vanillaa”? Upeat samettikukat sulla on!

Juu, kiitos kuuluu Pirkkikselle, hänen pussukastaan siemenkirjestä napsasin.

Lumilla myös uniikit ruukut! Ihkut!

No jos kerran uskallan koittaa noita varjoisaan, niin sitten olisi vielä toinen kysymys.

Eli kuinka paljon multatilaa kääpiösamettikukat vievät? Kun ne tulisivat tomaatin kanssa samaan 10litran ämpäriin, ja jos ovat kovin tilaavieviä, niin en taida raaskia varastaa multaa tomskuilta.

Mahtuuko yleensä yhtään mitään tomaatin kanssa 10 l ämpäriin? Kyllä tomaatti vissiin tarvitsee sen tilan itselleen kokonaan, olisin sitä mieltä.

Nämäkin on kaikki samaa kukkaa ja en yleensä pidä samettikukista, mutta tässä pussissa oli sekoitus josta ei voi olla pitämättä.

Tolkun samettikukat kukkivat (siitä nimi, kun olen häneltä saanut siemenet).

Kaksi lajiketta kukkii, kolmas vielä nupulla

Armenian siemenistä tuli ihmeellisiä, samassa varressa on kahdenlaista kukkaa, vai muuttuvatko kokonaan yksiväriseksi myöhemmin...jää nähtäväksi.

Näistä aurinkoisista sammareista ei tainnut olla vielä kuvaa, itse tykkään kovasti..

Työpaikan Samettikukka-istutukset. Pieniä riippanoita olivat, kun istutin ne ennen lomalle lähtöäni. Tässä tänään.

Pehkoksi kasvaneet samettikukat suuressa ruukussa. Valkoisia olisin halunnut, mutta niistä ei itänyt yksikään.

Valopylvään alustaa takapihalla.

satues - mikähän on nimeltään tuo soma tumma viininpunalehtinen “ketunleipä” samettikukkiesi vierellä?

Vastaan Satuesin puolesta: Oxalis corniculata var. purpurea (tarhakäenkaali) tai Oxalis fontana ‘Rufa’ (pihakäenkaali). Jestas kun pääsee keltanokkakin jotain tietämään;)

Hyvä Hau-hau, oikein tiesit , tuo on pihakäenkaalia, kovaa leviään, mutta saa helposti pois,jos on väärässä paikassa.

Ahdekaunokki, jos haluat tuota itsellesi, laita privaa.